Cíl konference:
Konference si klade za cíl seznámit účastníky se změnou a systémovou podporou, kterou novelizovaný § 16 školského zákona vnesl do oblasti integrace a inkluze ve školním prostředí, upozornit na chyby, kterých se pedagogové dopouštějí při práci s dětmi s SVP, a hlavně nabídnout vhodná řešení a postupy.
Kromě informačně hutných přednášek se účastníci mohou těšit na krátké interaktivní vstupy v podobě praktických ukázek užitečných pomůcek či názornou demonstraci podnětných metod, díky nimž se inkluzivní vzdělávání může stát efektivnějším, přínosnějším a zábavnějším.
Komu je konference určena:
Ředitelům, oborovým pedagogům, popř. i výchovným poradcům všech typů škol a školských zařízení (od preprimárních po sekundární).
Další informace:
Každý účastník naší konference obdrží CERTIFIKÁT, který může využít jako doklad o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně konference jsou podkladové materiály, drobné dárky, občerstvení v průběhu konference a teplý oběd. Obchodní podmínky jsou dispozici zde.
Konference seznámí účastníky s předpisy a vyhláškami, které se týkají problematiky inkluzivního vzdělávání, se systémovou podporou inkluze, úpravou školního stravování či s pohledem speciálního pedagoga na možnosti práce s dětmi se specifickými poruchami chování. Řadu zajímavých námětů, nápadů a tipů získají přítomní i díky praktickým (10–15minutovým) demonstracím konkrétních pomůcek či metod napomáhajících hladkému procesu integrace a inkluze.

Program konference, která začíná od 8.30 h, zahrnuje pět přednášek na téma:
- Legislativní zázemí integrace a inkluze ve školách a školských zařízeních (JUDr. Hana Poláková, vedoucí odboru školství Krajského úřadu Jihomoravského kraje)
-
Specifické poruchy chování (PaedDr. Drahomíra Jucovičová, poradenská speciální pedagožka)
-
Možnosti systémové podpory inkluzivního vzdělávání v prostředí českých škol (Mgr. Lenka Felcmanová, místopředsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání)
-
Úprava školního stravování v souvislosti s novelizovanou vyhláškou č. 107/2005 Sb.
(MUDr. Zdeňka Trestrová, Ministerstvo zdravotnictví ČR)
-
Katalog podpůrných opatření a souvislosti vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
(Mgr. Tomáš Habart, manažer projektu SPIV, organizace Člověk v tísni)
Těšit se můžete rovněž na krátké ukázky/demonstrace, např.:
- publikací k problematice ADHD (vč. novinky Jak se učit s dítětem se specifickou poruchou učení a poruchou pozornosti), ale i pomůcek, které využívají efektivní strategie učení
- Světa záchranářů a materiálů pro žáky s SVP (Asociace Záchranný kruh)
-
základy anglické gramatiky pro děti s dyslexií na 1. a 2. stupni ZŠ
- arteterapeutické techniky Doteky hlíny
Změna programu vyhrazena.