Logo AIVD
E-Learning

e-Seminář: Obchodní němčina ve firemní praxi

Vybavíme vás tím nejužitečnějším pro okamžité použití v praxi

Termín: 25. 9. 2015

e-Seminář: Obchodní němčina ve firemní praxi

Dokážete úspěšně prezentovat své produkty na největších německých veletrzích a apelovat zdvořile, ale důrazně na obchodního partnera při zpožděné platbě faktury? Použijte názorné ukázky z praxe jako vzory k vlastnímu vyjádření. Vybavíme vás slovní zásobou, která se vám bude hodit při různých typech obchodních jednání. Navíc přinášíme praktická doporučení, jak si počínat, abyste byli ve specifickém jazykovém prostředí úspěšní. Prostudujte si e-Seminář z pohodlí domova či kanceláře v čase, který vám vyhovuje, a ověřte si své znalosti v interaktivních testech.

2 490 

bez DPH a expedičních nákladů.


Cíl e-Semináře

Cílem e-Semináře Obchodní němčina ve firemní praxi je poskytnout účastníkům užitečné informace pro snazší komunikaci s německy mluvícími obchodními partnery. Kromě zopakování nejdůležitější gramatiky, bez jejíž znalosti se v obchodním styku neobejdeme, se zaměříme na specifické fráze a obchodní slovní zásobu, kterou si názorně demonstrujeme na příkladech z přímo z této oblasti.

Zaměříme se především na písemnou komunikaci a na různé příležitosti firemní prezentace. Vybavíme vás slovní zásobou, která se vám bude při nejčastějších typech obchodních jednání hodit. Navíc vám dáme praktická doporučení, jak si počínat, abyste byli v tomto specifickém jazykovém prostředí úspěšní.

Představíme si nejčastější situace, kdy je třeba oslovit obchodního partnera či reagovat na podnět zákazníka. Vše si názorně demonstrujeme na ukázkách z praxe, které vám mohou posloužit jako vzory k vlastnímu vyjádření. Nebude chybět například vyřizování reklamace, zdvořilé, ale důrazné upomínání obchodního partnera za nedodržení podmínek platby, užitečné rady k získávání kontaktů na veletrzích a jejich následnému využití či důležité informace pro personalisty k navázání spolupráce s německy mluvícími pracovníky.

Lekce jsou zpracovány v německém jazyce!

Klikněte zde pro detailní Program e-Semináře

Komu je e-Seminář určen

e-Seminář Obchodní němčina ve firemní praxi je určen mírně pokročilým uživatelům německého jazyka (přibližně úroveň B1), kteří se dorozumí v běžných konverzačních tématech či ovládají pasivně německý jazyk, ale potřebují si doplnit slovní zásobu, důležité fráze a seznámit se s jazykovými zvyklostmi specifickými pro obchodní styk. Zvláště užitečný bude osobám samostatně výdělečně činným, podnikajícím v německy mluvících zemích, manažerům exportních firem, účetním, finančním ředitelům, pracovníkům oddělení prodeje, referentům či sekretářkám. Využít jej mohou také obchodní školy k výuce, obce, které uzavírají smlouvy se zahraničními firmami, a všichni, kteří se chtějí v obchodní němčině zdokonalit.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. S obchodními podmínkami pro e-Semináře se můžete seznámit zde.  

Program

Každý týden od nás obdržíte jednu výukovou lekci ve formátu .pdf dokumentu a oblíbené aplikace Flipping Book, která umožňuje aktivní listování dokumentem. Záleží pouze na vás, kdy si danou lekci prostudujete a které formě dáte přednost. Na závěr každé lekce jsme pro vás připravili test s nabídkou odpovědí, v němž si ověříte, zda jste dané problematice porozuměli. Test bude přístupný po dobu 3 měsíců. Nejpozději do 14 dnů od zaslání poslední lekce máte možnost prostřednictvím emailu položit doplňující dotaz vztahující se k obsahu lekce či tématu e-Semináře. Zprostředkujeme vám odpověď.

1. Lektion (25. 9. 2015)

Handelskorrespondenz

  • Worauf muss man bei Geschäftsbriefen achten? (Äußere Form des Geschäftsbriefes; Grußformeln; Das Schema des Geschäftsbriefes; Allgemeine Abkürzungen im Geschäftsverkehr)
  • Perfekte Geschäfts-E-Mails schreiben und beantworten (Der richtige Aufbau einer E-Mail; E-Mail-Signatur; Was sollte man in Geschäfts-E-Mails vermeiden)
  • Von der Anfrage zum Angebot (Eine schriftliche Anfrage stellen; Ein perfektes Angebot erstellen; Einzelheiten des Angebotes; Wörter und Wendungen)
  • Einen Auftrag oder eine Bestellung erteilen (Auftragsbestätigung)
  • Deutsche Grammatik (Die Wortstellung im Hauptsatz; Die Wortstellung in Fragen; Die Wortstellung im Nebensatz; Deutsche Konjunktionen)
2. Lektion (2. 10. 2015)

Der Weg zum Kunden

  • Gute Qualität hat ihren Preis (Zahlungsbedingungen; Preise, Rabatt, Skonto; Rechnung)
  • Die Ware unterwegs (Versand, Versandanzeige; Lieferbedingungen – Incoterms; Entschuldigung für verspätete Lieferung)
  • Mahnung (Erste Mahnung; Zweite Mahnung; Dritte Mahnung)
  • Reklamationen (Einen Beschwerdebrief schreiben; Eine Reklamation beantworten)
  • Deutsche Grammatik (Vorgangspassiv; Zustandpassiv; Passiv mit Modalverb)

 

3. Lektion (9. 10. 2015)

Das neue Produkt präsentieren

  • Messen in Deutschland (Übersicht der Messestädte in Deutschland)
  • Was macht eine erfolgreiche Messebeteiligung aus? (Checkliste – Messeplanung; Anmeldung zur Messe)
  • Am Messestand (Exponate und Dienstleistungen präsentieren; Messegespräche führen; Gesprächnotizen machen)
  • Nachmessekontakte aufnehmen (Messe – Nachfassbriefe; Telefonate nach der Messe)
  • Deutsche Grammatik (Infinitiv ohne zu; Infinitivsätze; Dass- und Infinitivsätze mit zu)

 

4. Lektion (16. 10. 2015)

Personalmanagement

  • Personalsuche (Stellenausschreibung; Anforderungsprofil; Personalauswahl)
  • Mitarbeiter einstellen (Arbeitsvertrag, Sozialversicherung und Steuerpflicht; Personalkosten)
  • Betriebliche Weiterbildung (Art der Schulungen; Mitarbeiter motivieren)
  • Mitarbeiterbewertung (Mitarbeiterprofil; Mitarbeitergespräche) 
  • Deutsche Grammatik (Konjunktiv II; Konjunktiv II der Modalverben; Konjunktiv II Vergangenheit)

PhDr. Alena Nekovářová

Alena Nekovářová vystudovala Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1998 založila soukromou jazykovou školu ASSET v Českých Budějovicích, kde působí jako ředitelka a lektorka jazykových kurzů němčiny a češtiny pro cizince. Dále se zabývá překladatelskou a tlumočnickou činností. Je autorkou a spoluautorkou řady jazykových učebnic němčiny a češtiny pro cizince, z nichž učebnice Čeština pro život získala 2. místo v soutěži Nejkrásnější kniha ČR 2006. Vytvořila a spravuje webové stránky www.nj.cz a www.czechforlife.cz. Podílí se na mezinárodních vzdělávacích projektech podporovaných EU. Je členkou Jihočeské hospodářské komory a Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka.

Také doporučujeme