Logo AIVD
Seminář

Seminář: Archivnictví a spisová služba – aktuální povinnosti pro rok 2015

Práva a povinnosti vlastníků a správců archiválií po poslední novele zákona

Termín: 15. 7. 2015

Četné zkušenosti z praxe ukazují, že řada veřejnoprávních původců stále nemá jasno o zásadách provádění spisové služby, neorientuje se v častých novelizacích a spisovou službu vede nedůsledně, či ji dokonce nevede vůbec. Náš seminář se na tuto problematiku zaměří a objasní vám vše potřebné k řádnému vedení spisové služby v listinné i elektronické podobě v souladu s požadavky aktuální legislativy.

3 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře

Poslední novela zákona o archivnictví přinesla podstatné úpravy, které stále nestihly vstoupit v obecnou známost. Změny se týkají volby druhu spisové služby, vedení spisové služby v praxi, ukládání dokumentů či provádění skartačního řízení u elektronických, ale i analogových dokumentů a spisové rozluky. Seznamte se s tím, jak pracovat s dokumenty od jejich přijetí přes evidenci až po vyřízení či vyřazení ve skartačním řízení.

Cílem semináře Archivnictví a spisová služba – aktuální povinnosti pro rok 2015 je poukázat na nejčastější chyby a omyly vycházející z praktických zkušeností původců, jichž se můžete nedůsledným prováděním spisové služby dopustit. Zaměříme se i na další závažná témata, jakými jsou tvorba spisového řádu, stanovení skartačních znaků a lhůt dokumentů. Seminář se bude věnovat také odborné správě dokumentů v širším kontextu péče o dokumenty. 

Nezapomeneme ani na otázky kontroly ve věcech spisové služby, seznámíme vás se správními delikty, kterých se můžete dopustit z neznalosti problematiky či nedbalosti při provádění spisové služby.

Klikněte zde pro detailní Program semináře.

Komu je seminář určen

Seminář Archivnictví a spisová služba – aktuální povinnosti pro rok 2015 je určen veřejnoprávním původcům, kteří vedou spisovou službu v listinné podobě nebo v elektronických systémech spisové služby. Je určen pro pracovníky podatelen a spisoven nebo administrativní pracovníky menších původců, kteří agendu vedení spisové služby vykonávají vedle dalších pracovních úkolů. Vhodný bude nejen pro úplné začátečníky, ale také pro ty, kteří sice již mají s vedením spisové služby zkušenost, avšak potřebují si tuto problematiku více ujasnit.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály, které obdržíte také v elektronické podobě, občerstvení a teplý oběd. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde. 

PROGRAM CELODENNÍHO SEMINÁŘE (9,00–15,30 hod.)

  • Archivnictví a spisová služba
  • Archivní legislativa a předpisy související s výkonem spisové služby
  • Metodiky a vzory
  • Základní i pokročilejší terminologie
  • Spisový řád jako klíčový nástroj vedení spisové služby
    • Náležitosti spisového řádu
    • Další nezbytné pomůcky pro vedení spisové služby
  • Životní cyklus dokumentu
  • Ukládání dokumentů
  • Skartační řízení krok za krokem
  • Skartační znaky a lhůty
  • Vedení spisové služby v elektronických systémech spisové služby
    •  Skartační řízení elektronických dokumentů
  • Kontrola ve věcech dodržování zásad spisové služby, nejčastější správní delikty
  • Vývoj archivní legislativy

PhDr. Lenka Neřoldová

Lenka Neřoldová absolvovala Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, obor archivnictví. V současné době působí jako ředitelka Státního okresního archivu v Kolíně, pracovala též jako odborná archivářka ve Státním oblastním archivu v Praze, oddělení fondů veřejné správy. Zabývá se metodikou předarchivní péče u původců. Spolupodílela se na tvorbě vzorových spisových řádů (krajské úřady, zdravotnická zařízení). Působí jako lektorka seminářů zaměřených na problematiku vedení spisové služby.