Logo AIVD
Seminář

Seminář: Marketingový plán a jeho stavba

Termín: 9. 9. 2009

Základem úspěchu firmy v době ekonomického propadu je, více než kdy předtím, schopnost definovat své konkurenční výhody, odhalovat a rychle využívat nové příležitosti na trhu ke zvýšení nebo alespoň ochraně dostatečné ziskovosti firmy. K tomu slouží efektivně sestavený marketingový plán!

4 950 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře: 

Marketingový plán je „terminus technicus“, který používá drtivá většina soukromých společností. Mnoho z nich si pod tímto termínem představuje různé věci. To ovšem není správné. Marketingový plán, stejně jako finanční nebo ekonomický plán, má své přesné zákonitosti a objektivně danou stavbu, co má a nemá obsahovat. Na semináři „Marketingový plán a jeho stavba“ se naučíte, jak připravit vstupní data pro marketingový plán a jak takový marketingový plán napsat posloupně ve všech jeho nezbytných částech. Naučíte se objektivně analyzovat současný stav Vaší činnosti, Vaši konkurenci a další vnější faktory. Budete umět správně stanovovat firemní cíle a strategie pro jejich dosažení, připravovat a řídit konkrétní marketingové aktivity a definovat pro ně potřebné finanční a jiné zdroje. Porozumíte způsobům vyhodnocování úspěšnosti marketingových aktivit. Pochopíte, že marketingový plán je součástí strategického plánu celé Vaší organizace a že v něm hraje klíčovou roli.

Komu je seminář určen:

Seminář „Marketingový plán a jeho stavba“ je určen marketingovým a obchodním manažerům, členům vrcholového vedení firem. Svou univerzálností je vhodný jak pro velké společnosti, tak i pro malé a střední podnikatele. Zveme i zástupce veřejného a neziskového sektoru, protože marketingové aktivity se v určitém rozsahu dotýkají silně i jejich činnosti.

Podmínky účasti:

Jsou k vaší dispozici zde

Program:

 

Témata praktického celodenního semináře, který bude obsahovat i praktická cvičení – např. řešení případové studie, schéma návrhu pro vlastní plán


Situační analýza:

·   Vývoj trhu, potřeby a požadavky zákazníků,  identifikace konkurentů, jejich cílů, strategie a chování.

SWOT analýza:

·   Identifikace vnitřních silných a slabých stránek společnosti, vnějších příležitostí a hrozeb. Zhodnocení   vlastní konkurenční síly, definice kritických problémů.

Stanovení cílů:

·   Hierarchie cílů, měřitelná forma, kompatibilita, realistické stanovení a stimulující zaměření.

Marketingová strategie:

·   Penetrace a rozšiřování trhu, vývoj a diferenciace produktu, diversifikace.  

Marketingový mix:

·   Produkt (kvalita, vlastnosti, značka, obal, design), cena (cenotvorba, slevy, platební podmínky), distribuce (distribuční cesty, mezičlánky, fyzická distribuce), komunikace (reklama, podpora prodeje, PR, osobní prodej, direct marketing, mediální plán)

Marketingový program:

·   Úkoly, organizační zajištění, odpovědnost za realizaci, časový harmonogram aktivit, rozpočet nákladů na krytí jednotlivých akcí.

Kontrola:

·   Analýza prodeje, analýza tržního podílu, analýza marketingových nákladů, kontrola marketingové strategie – marketingový audit.

Ing. Jaroslav Halík, MBA, Ph.D.

Jaroslav Halík je zkušeným dlouholetým lektorem a konzultantem v oblasti marketingového řízení a strategie exportně-importních obchodních operací. Přednáší na universitách doma i v zahraničí (VŠE Praha, VŠFS Praha, RIT New York, Brunel University London, University of New York Prague, CMC Graduate School of Business Čelákovice, Anglo-American College Prague). Je také autorem řady odborných publikací. Působil ve funkci marketingového manažera a obchodního ředitele v nadnárodních společnostech.