Cíl semináře:
Neustálý tlak na řízení a snižování nákladů firem vede manažery k vytěsňování některých „neproduktivních“ procesů vně firmy a jejich nákupu od externích poskytovatelů.
Otázkou zůstává, čí cíle jsou tímto krokem sledovány – zda je to pro firmu efektivní v dlouhodobém horizontu, nebo jde pouze o krátkodobé vylepšení hospodářského výsledku jednoho roku. Z pohledu vlastníků firem by měl být jednoznačně sledován především cíl první. Jeho naplnění lze prostřednictvím outsourcingu dosáhnout pouze v případě důsledné analýzy vnitropodnikových procesů a výběru pouze k tomu vhodných, které s sebou nenesou konkurenční výhodu a nepřinášejí zákazníkovi přidanou hodnotu.
Management firmy se obvykle domnívá, že outsourcing pomůže výrazným způsobem zpřehlednit náklady na určitou funkční oblast firmy. Aby tomu tak fakticky bylo, je třeba rozebrat pohledem manažerského účetnictví do detailu veškeré okolnosti, náklady a rizika s outsourcingem spojené a převést je na kvantitativní údaje. Pouze poté si můžete odpověď na otázku, zda je pro vaši firmu výhodné realizovat proces / službu vlastními silami anebo si najmout externího poskytovatele.
Ačkoli vytěsnění určitého procesu není krokem nevratným, je třeba si uvědomit, že se jedná o komplikovaný, časově a finančně náročný proces. V neposlední řadě je třeba věnovat důkladnou pozornost i výběru vhodného dodavatele služby či výrobku a následnému smluvnímu zabezpečení vzájemného vztahu.
Klikněte zde pro detailní Program semináře.
Komu je seminář určen:
Seminář Outsourcing a jeho přínos pro firmy je určen majitelům, ředitelům a finančním manažerům soukromých společností.
Další informace:
Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení v průběhu kurzu a teplý oběd. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde.