Logo AIVD
Seminář

Seminář: Public relations: Jak komunikovat s médii

Ovládněte umění, jak zviditelnit firmu, instituci, produkt nebo projekt

Termín: 25. 8. 2010

Seminář: Public relations: Jak komunikovat s médii

Chcete, aby se o vás a vašem produktu vědělo? Musíte být vidět a slyšet, je třeba své „zboží“ umět prodat. Jak to dělají ti, o jejichž produktech či projektech se píše víc než o jiných? Existuje návod, jak komunikovat s médii? Jaké taktiky a „triky“ použít v kontaktu s novináři?  Čím probudit zájem veřejnosti? Jakou strategii zvolit pro své PR?

4 950 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře: 

Proč potřebuji účinné Public relations? Mít kvalitní výrobek, nápaditý program, ušlechtilý záměr, přínosný projekt ještě neznamená, že se o nich veřejnost zahlcená podobnými informacemi dozví a projeví zájem. Je třeba zvolit efektivní formu komunikace. Náš seminář Vám nabídne návody, jak můžete získat média pro prezentaci vaší firmy, instituce, produktu nebo projektu.

Reklama nestačí, nutná je i vhodná mediální propagace. Jaké jsou její zákonitosti? Úspěšné oslovení médií závisí na více faktorech. „Prodává“ síla produktu, služby či projektu, vědomí vlastní ceny, správná volba adresáta, pečlivě připravené podklady, schopnost veřejně vystoupit. Jakou tedy zvolit formu? Čím novináře zaujmout? Jak je přesvědčit, aby dali přednost právě Vašim informacím? Kurz Vás mimo jiné naučí rozlišovat ve specifikách přístupu k médiím tištěným, audiovizuálním a elektronickým.

Specifickou přidanou hodnotou semináře pak budou prezentované simulace rozhovorů mezi specialistou public relations a novinářem tak, jak nám obě profese reprezenují obě lektorky, Magda Šebestová a Marta Bystrovová. Ukáží Vám, jakých chyb se vyvarovat ve vzájemném kontaktu s novináři a jak pracovat na image produktu, který promotujete, i na své vlastní.

Komu je seminář určen:

Seminář Public relations je určen PR manažerům, ředitelům odborů komunikace, zástupcům komerčních firem, měst a obcí, kulturních produkcí i charitativních organizací či nadací, tj. všem, kteří potřebují zlepšit svou mediální prezentaci a chtějí si osvojit zásady maximálně efektivní komunikace s velmi specifickým světem médií.  

Další informace:

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení v průběhu kurzu a teplý oběd. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde

Program celodenního semináře (9,00-15,30 hod)

 

  • Proč potřebuji PR, co si od mediální propagace slibuji (očekávání, definice, diskuse)

 

  • Základní předpoklady komunikace s veřejností (výklad)

 

  • Tvorba podkladů pro média, diferencovaný způsob oslovení (ukázky a cvičení)

 

  • Jak se připravit na prezentaci, tiskovou konferenci, vystoupení v rozhlase či v televizi (výklad)

 

  • PR kontra novinář nebo PR + novinář? Možnosti médií a jak je využít (diskuse)
    • Komunikace je dialog (cvičení)
    • Pozvánka, tisková zpráva, zpráva o akci po skončení (cvičení)

 

  • Osobní vklad aneb Pozor na řeč těla („body language“)

 

  • Trpělivost a empatie mohou jen prospět, arogance vždycky uškodí

 

  • Užitečné příklady z praxe, úspěšné a neúspěšné PR skutečných projektů (analýza úspěšných a neúspěšných strategií)

 

  • Diskuse

Marta Bystrovová

Marta Bystrovová pracovala jako novinářka, vedoucí kulturních rubrik a později jako šéfredaktorka. Působila ve Svobodném Slovu, Týdnu a v Lidových novinách. V současné době též vede kurz žurnalistické praxe na Katedře žurnalistiky UK v Praze.