Cíl semináře:
Cílem semináře je poskytnout účastníkům užitečné poznatky o projektovém řízení – jeho obsahu, rozsahu a praktickém využití v řízení procesů v organizacích soukromého i veřejného typu. Naučíte se uplatňovat mezinárodně uznávané metodologie v projektovém řízení. Osvojíte si postupy, jak identifikovat projekt, jak projekt naplánovat a řídit v plánovaném čase s alokovanými náklady a jak projekt vyhodnotit.
Seznámíme Vás se základními metodami efektivního řízení projektů, jako jsou např. Ganttův diagram, Metoda kritické cesty CPM včetně demonstrace počítačové podpory, kterou Vám může poskytnout například dostupný software pro řízení projektů MS Project. Objasníme Vám, jak co nejrychleji zavést projektové řízení do Vaší denní praxe.
Komu je seminář určen:
Seminář je určen řídícím pracovníkům na všech úrovních podnikové hierarchie. Metody jsou použitelné jak pro projekty v komerčním, tak i veřejném a neziskovém sektoru. Seminář je proto vhodný nejen pro manažery soukromých společností, ale i pro zaměstnance státní správy a samosprávy.
Podmínky účasti:
Jsou k vaší dispozici zde.
Program:
Úloha projektového managementu
- v praxi různých odvětví, v národním a mezinárodním prostředí, ve fungování velkých podniků, malých a středních podniků, neziskových organizací, použití pro soukromé projekty, pro regionální a municipální projekty
Základní koncepce a metodologie
- projektového managementu, filosofie, principy, výhody a nevýhody, vhodnost organizačních struktur, fáze projektu, role zúčastněných subjektů, vedení a týmová práce
Vytvoření časového plánu a rozvrhu
- Ganttův diagram, diagram CPM, PERT, PDM, MS Project, kritický řetěz, plán zdrojů, dělba odpovědnosti, stanovení rozpočtu projektu
Řízení projektu a koordinace
- týmová komunikace, komunikační systém projektu, řízení komunikace, hledání řešení a dosažení shody členů týmu
Projektová kontrola
- proces monitorování a kontroly projektu, metody projektové kontroly, kontrola podle časového rozvrhu projektu, kontrola v procesu řízení kvality
Řízení projektů jako součást operačního managementu
- provázanost projektů na organizační struktury firmy, souvislost jednotlivých projektů s procesy řízení kvality, zásob, kapitálových a lidských zdrojů, řízení vztahů s dodavateli a odběrateli, vztah k inovacím a životnímu cyklu výrobků a služeb na trhu