Logo AIVD
Seminář

Seminář: Archivnictví a spisová služba – aktuální povinnosti pro rok 2015

Práva a povinnosti vlastníků a správců archiválií po poslední novele zákona

Termín: 25. 2. 2015
Místo konání: Hotel DUO

Zákon o archivnictví a příslušná prováděcí vyhláška definují zásady provádění spisové služby u veřejnoprávních původců. Zkušenosti z praxe však ukazují, že i po deseti letech od účinnosti zákona řada původců v této problematice tápe, neorientuje se v četných novelizacích a spisovou službu vede nedůsledně či ji dokonce nevede vůbec. Seminář vás provede základními i pokročilými pojmy týkající se spisové služby a ujasní vám postupy jejího vedení pro veřejnoprávní původce.

3 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře

Poslední novela zákona o archivnictví přinesla podstatné úpravy, které stále nestihly vstoupit v obecnou známost. Změny se týkají nejen volby druhu spisové služby, vedení spisové služby v praxi, ukládání dokumentů či provádění skartačního řízení u elektronických, ale i analogových dokumentů včetně spisové rozluky. Seznamte se s tím, jak pracovat s dokumenty od jejich přijetí, evidenci, vyřízení či vyřazení dokumentů ve skartačním řízení.

Cílem semináře Archivnictví a spisová služba – aktuální povinnosti pro rok 2015 je poukázat na nejčastější chyby a omyly vycházející z praktických zkušeností původců, jichž se můžete nedůsledným prováděním spisové služby dopustit. Zaměříme se i na témata, jak je tvorba spisového řádu, stanovení skartačních znaků a lhůt dokumentů. Seminář se bude věnovat také odborné správě dokumentů v širším kontextu péče o dokumenty. 

Nezapomeneme ani na otázky kontroly ve věcech spisové služby, seznámíme vás se správními delikty, kterých se můžete dopustit z neznalosti problematiky či nedbalosti při provádění spisové služby.

Klikněte zde pro detailní Program semináře.

Komu je seminář určen

Seminář Archivnictví a spisová služba – aktuální povinnosti pro rok 2015 je určen veřejnoprávním původcům, kteří vedou spisovou službu v listinné podobě nebo v elektronických systémech spisové služby. Je určen pro pracovníky podatelen a spisoven nebo administrativní pracovníky menších původců, kteří agendu vedení spisové služby vykonávají vedle dalších pracovních úkolů. Vhodný bude nejen pro úplné začátečníky, ale také pro ty, kteří již mají s vedením spisové služby zkušenost, avšak potřebují si tuto problematiku ujasnit.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení v průběhu kurzu a teplý oběd. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde. 

PROGRAM CELODENNÍHO SEMINÁŘE (9,00 – 15,30 hod.)

    1. Archivnictví a spisová služba
    2. Archivní legislativa a předpisy, které souvisejí s výkonem spisové služby
    3. Metodiky a vzory
    4. Základní i pokročilejší terminologie
    5. Spisový řád jako klíčový nástroj vedení spisové služby. Náležitosti spisového řádu. Další nezbytné pomůcky pro vedení spisové služby
    6. Životní cyklus dokumentu
    7. Ukládání dokumentů
    8. Skartační řízení krok za krokem
    9. Skartační znaky a lhůty
    10. Vedení spisové služby v elektronických systémech spisové služby, včetně provádění skartačního řízení elektronických dokumentů
    11. Kontrola ve věcech dodržování zásad spisové služby, nejčastější správní delikty
    12. Vývoj archivní legislativy

PhDr. Lenka Neřoldová

Lenka Neřoldová absolvovala Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, obor archivnictví. V současné době působí jako ředitelka Státního okresního archivu v Kolíně, pracovala též jako odborná archivářka ve Státním oblastním archivu v Praze, oddělení fondů veřejné správy. Zabývá se metodikou předarchivní péče u původců. Spolupodílela se na tvorbě vzorových spisových řádů (krajské úřady, zdravotnická zařízení). Působí jako lektorka seminářů zaměřených na problematiku vedení spisové služby.

Hotel DUO

Akce se koná v prostorách hotelu DUO, Teplická 492, Praha 9.

Doprava:

Metrem na stanici metra C – Střížkov, dále pěšky cca 5 min, řiďte se informační cedulí směr Hotel DUO. 

Parkování je možné na hotelovém parkovišti za poplatek, anebo v okolních ulicích.