Logo AIVD
Seminář

Seminář: Celní řízení a doklady při exportu a importu

Průvodce celním řízením od A do Z

Termín: 14. 2. 2017
Místo konání: Hotel Troja**** salonek Panorama - Praha 8 - Libeň

Seminář: Celní řízení a doklady při exportu a importu

Rok 2016 přinesl radikální změny v celní legislativě od vstupu ČR do EU. Od 1. 5. 2016 se musí dovozní a vývozní firmy popasovat s novým celním kodexem Unie, novými prováděcími předpisy a posléze novým celním zákonem. Tyto změny vyvolaly novinky v DPH při vývozu a dovozu. Co se týče celního řízení samotného, došlo k výrazným změnám zejména u zjednodušených postupů. Nová legislativa nabízí více zjednodušení, jejichž vrcholem je samoschvalování. To znamená, že dovozce nebo vývozce realizuje celní řízení sám, bez přítomnosti celního úřadu včetně výpočtu celního dluhu a kontrol zákazů a omezení. Zpřísnila se však kritéria pro zájemce o tyto zjednodušené postupy. Seminář pod vedením praktičky v oboru vám napomůže k pochopení rozdílu mezi standardním celním řízením a celním řízením zjednodušeným. Těšíme se na vás.

4 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře

Na semináři poznáte rozdíl mezi standardním a zjednodušeným celním řízením, kdy na konkrétních případech pochopíte možnosti následujících typů úspor:

     

  • logistické – zboží nemusíte dopravovat na celní úřad, ale přímo k sobě do firmy. Jednodušší komunikace s přepravcem i řidičem, přímočarost trasování bez zajížděk na celní úřad,
  • časové – nemusíte čekat na to, až celník zboží propustí do navrženého režimu, což výrazně zkracuje dobu mezi fyzickým dovozem zboží a výrobou,
  • organizační – s rozšířenou nabídkou zjednodušených postupů a úlev je vhodné zvážit i potřebu zastupování v celním řízení. Nejvyšší formy zjednodušení nabízejí možnost samovyclívání, tzn. výpočet celního dluhu i kontrolu zákazů a omezení přímo ve firmě bez zástupce i bez celního úřadu. Čím víc mezičlánků, tím větší pravděpodobnost komunikačních nedorozumění a rostoucí finanční náklady,
  • personální – případné zrušení zástupce nebo naopak jeho zvolení s sebou nese nutnost personálních změn,
  • finanční – všechny výše uvedené úspory generují i úspory finanční dle konkrétní situace ve firmě.

Prvotním předpokladem pro úspěšné celní řízení je vyplnění elektronického celního prohlášení. Probereme nejen novinky při vyplňování, které změny legislativy přinesly, ale především vysvětlíme vztah a souvislost mezi jednotlivými kolonkami a chyby a nelogičnosti, které se nejvíc při vyplňování celního prohlášení vyskytují.

Znáte své povinnosti v případě nařízené kontroly? Víte, jak a kdy lze opravovat nebo rušit celní prohlášení? Máte představu o sankcích v případě chyb? I toto se dozvíte. Jelikož celní řízení musí být doplněno celou řadou celních, obchodních, přepravních či specifických dokladů, velký prostor budeme věnovat právě jim. Dozvíte se, proč celníci tyto doklady vyžadují, které se předkládají povinně, které povinné nejsou, kde je nutný originál, kde stačí kopie, zda je nutno pořizovat překlady zahraničních dokladů apod.

Na určité typy zjednodušení a další úlevy (snížení zajištění celního dluhu například) subjekty dosáhnou jen získáním certifikace AEO. Co všechno je potřeba k získání této certifikace, je rovněž předmětem semináře. Po změnách legislativy v roce 2016 má certifikace AEO pro firmy zásadní význam. Jste AEO, můžete dosáhnout téměř na všechny zjednodušení a výhody, které celní předpisy nabízejí. Nejste AEO, celní řízení bude pro vás dlouhé, byrokratické a drahé.

Klikněte zde pro detailní program semináře.

Komu je seminář určen

Seminář Celní řízení a doklady při exportu a importu je určen exportním a importním firmám a jejich zástupcům v celním řízení. Konkrétně jde o:

    • pracovníky celních oddělení, celních deklarací, expedic, logistiky,
    • ekonomy a účetní, kteří o těchto mezinárodních operacích následně účtují.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení v průběhu kurzu a oběd. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde. 

PROGRAM CELODENNÍHO SEMINÁŘE (9:00-15:30)

  1. Legislativní základ změn v oblasti celního řízení v roce 2016
  2. Přechodná období
  3. Standardní celní řízení
          • Zahájení
          • Průběh – typy kontrol
          • Ukončení – akt propuštění zboží do navrženého režimu, splatnost celního dluhu
          • Opravy či zrušení celního prohlášení
  1. Zjednodušené postupy v celním řízení
          • Schválený příjemce, schválený odesílatel
          • Centralizované celní řízení
          • Zápis do záznamů deklaranta
          • Samoschvalování
  1. Doklady v celním řízení
          • Celní
          • Přepravní
          • Obchodní
          • Speciální

6.   Certifikace AEO a její význam a výhody po změnách v roce 2016

Ing. Martina Jiříková

Lektorka se může pochlubit 18letou praxí v celní správě, a to od práce na hraničním přechodu, přes právničinu na Celním úřadu v Ostravě po pozici zástupkyně ředitele a současně ředitelky odboru cel a daní Celního úřadu v Mošnově. Přednáší pro pražské poradenské společnosti skupiny ACCON GROUP a žilinskou IPA SLOVAKIA, učí také na VOŠ AHOL a VOŠ SOKRATES v Ostravě mezinárodní obchod, kontraktační dovednosti, právní logiku a hospodářské výpočty a finanční právo. V roce 2013 založila vlastní vzdělávací agenturu IDEA.

Hotel Troja**** salonek Panorama - Praha 8 - Libeň

Krásný konferenční salon Panorama v Hotelu Troja**** - webové stránky zde.

Adresa

HOTEL TROJA

Trojská 1/2232
182 00 Praha 8 - Libeň

Odkaz na mapu zde.

GPS kódy: 50°7'18.133"N, 14°27'15.319"E

Kudy?

a) autem - z centra Prahy směr Teplice, Troja, Kobylisy, Hotel Troja

b) metrem

    • trasa C Kobylisy - lze pak dojít pěšky nebo 1 zastávka tram č. 17, 3, 10 - zastávka Ke Stírce
    • trasa B Palmovka - pak tram 3 nebo 10 - zastávka Ke Stírce (7 zastávek)

c) tramvají č. 17, 3, 10, 24  - zastávka Ke Stírce

d) autobusem č. 102 - zastávka Kobyliské náměstí

Parkování

Doporučujeme k cestě do hotelu využít MHD, neboť parkování je v této oblasti složitější.

Hotel nabízí parkování přímo v garáži hotelu. Případně lze zaparkovat také v přilehlých ulicích na modrých zónách.

Mapa

Také doporučujeme