Logo AIVD
Seminář

Seminář: Exportní marketing – Vaše cesta na zahraniční trhy

Jak si připravit marketingovou a obchodní strategii pro své exportní aktivity

Termín: 7. 6. 2012

Seminář: Exportní marketing – Vaše cesta na zahraniční trhy

Česká republika je exportně orientovanou ekonomikou. Hledat nové exportní příležitosti je zásadní nutností jak pro ostřílené matadory mezi exportéry, tak pro firmy, které zatím obsluhují pouze český trh. Exportní aktivity mají nicméně své zákonitosti. Ověřte si na našem semináři, zda umíte správně analyzovat cílové trhy, navrhovat exportní marketingové strategie, uzavírat vývozní kontrakty a vést obchodní jednání se zahraničními partnery!

4 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře:

Seminář Vám poskytne praktický návod, jak správně analyzovat nové příležitosti
na zahraničních trzích, jak efektivně uzavírat vývozně-dovozní kontrakty a jak
se vyhnout zbytečným nedorozuměním při vyjednávání se zahraničními partnery
. Dobré znalosti v oblasti exportního marketingu Vám umožní rozšířit portfolio Vašich odběratelů o nové zahraniční zákazníky.

Firmy, které tradičně vyvážejí, potřebují hledat nová exportní teritoria nejen ke stimulaci svého růstu, ale také za účelem udržení elementární stability, aby poklesy v určitých exportních teritoriích vykrývaly nové příležitosti v oblastech jiných. A firmy s utlumenou tuzemskou poptávkou potřebují logicky hledat nové obchodní příležitosti v zahraničí.

Při přípravě exportní strategie hrozí riziko značných časových a finančních investic do neproduktivních průzkumů, plánů a chybně vedených jednání. Je ovšem také možné postupovat podle prověřených modelů exportního marketingu, jehož prvky vytvářejí ucelený systém aktivit, které potřebuje bezpečně ovládat každý exportní manažer. Osvojte si tyto dovednosti na našem semináři.

Klikněte zde pro detailní Program semináře.

Komu je seminář určen:

Seminář Exportní marketing – Vaše cesta na zahraniční trhy je určen všem firmám bez rozdílu velikosti, které hledají nové exportní příležitosti. Vítáni jsou zejména obchodní ředitelé, pracovníci exportních oddělení, ale i členové vrcholového vedení společností.

Další informace:

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení v průběhu kurzu a teplý oběd. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde.   

Program CELODENNÍHO SEMINÁŘE (9,00 – 15,30 hod.):

1.    Exportní marketingová strategie

  • důvody a formy vstupu firem na mezinárodní trhy
  • výzkum mezinárodních trhů
  • segmentace, výběr cílových trhů
  • vlastní positioning, strategie výrobku a značky, tvorba ceny
  • výběr distribučních kanálů
  • mezinárodní komunikační strategie

 

  1. Kupní smlouva v zahraničním obchodě a platební podmínky
  • druhy smluv, základní náležitosti, právní aspekty
  • funkce platební podmínky
  • místo a doba placení
  • formy placení: hotovost, hladké platy, směnka, šek, dokumentární akreditiv, dokumentární inkaso, dodávky na otevřený účet, dodavatelský úvěr
  • možnosti omezení rizik souvisejících s placením – teritoriální rizika, rizika obchodních partnerů

 

  1. Realizace obchodního případu VÝVOZ
  • simulované uzavření kupní smlouvy formou řešení případové studie

 

  1. Průběh obchodního jednání z hlediska společenských norem a teritoriálních zvláštností
  • příprava jednání, strategie, scénář, agenda
  • vliv mezikulturních rozdílů na obchodní jednání

 

Ing. Jaroslav Halík, MBA, Ph.D.

Jaroslav Halík je zkušeným dlouholetým lektorem a konzultantem v oblasti marketingového řízení a strategie exportně-importních obchodních operací. Přednáší na universitách doma i v zahraničí (VŠE Praha, VŠFS Praha, RIT New York, Brunel University London, University of New York Prague, CMC Graduate School of Business Čelákovice, Anglo-American College Prague). Je také autorem řady odborných publikací. Působil ve funkci marketingového manažera a obchodního ředitele v nadnárodních společnostech.