Cíl semináře
Nastavení systému kontrol správného použití dotací je z pohledu příjemce i poskytovatele dotace dlouhodobě nedostatečné, a proto dochází v současné době k postupné úpravě právních předpisů. Také systém kontrol hospodaření příspěvkových organizací jejich zřizovateli bývá v některých případech pouze formální. Na semináři vám poradíme, jak upravit systém veřejnosprávních kontrol podle právě platného znění zákona i jak významné změny se připravují.
Značné problémy mají velké účetní jednotky i malé obce nebo příspěvkové organizace se správným nastavením vnitřního kontrolního systému, a to zejména s jednoznačným určením odpovědnosti za schvalování připravovaných nebo probíhajících operací. Seznamte se s konkrétními povinnostmi příkazce operace, správce rozpočtu a hlavního účetního i s důsledky zjištěných nedostatků a s případnou trestní odpovědností.
Cílem semináře Finanční kontrola ve veřejné správě je představit vám také oficiální kritiku současného stavu legislativy a připravované změny.
Dalším častým problémem v praxi je kontrola přiměřenosti a účinnosti nastavení vnitřního kontrolního systému. Vysvětlíme si, jak správně nastavit oddělené a nezávislé vyhodnocování kontrolního systému v současných podmínkách a jaké významné změny nás čekají v budoucnu.
Klikněte zde pro detailní Program semináře.
Komu je seminář určen
Seminář Finanční kontrola ve veřejné správěje určen vedoucím orgánům veřejné správy, kteří jsou ze zákona zodpovědní za zavedení všech povinností nastavených zákonem o finanční kontrole, dále všem vedoucím i ostatním pracovníkům veřejného sektoru (ÚSC, p. o., o. s. s), pracujícím na všech úrovních:
- v oblasti rozhodování o přijetí nebo poskytnutí dotací
- v oblasti zajištění systému kontrol žadatelů i příjemců u poskytovaných dotací
- v oblasti zajištění systému vnitřních kontrol plnění všech podmínek nastavených poskytovatelem u přijatých dotací
- v oblasti kontrol hospodaření zřízených příspěvkových organizací
- v oblasti zavádění vnitřního kontrolního systému – tvorba směrnic, metodických pokynů aj.
- jako příkazci operace
- jako správci rozpočtu
- jako hlavní účetní
- kteří připravují podklady pro nákupy a prodeje, smlouvy, objednávky atd.
- kteří připravují systém kontrol přiměřenosti vnitřního kontrolního systému a kontrol jeho dodržování.
Přínosný bude také pro auditory nebo jiné osoby zabývajícími se kontrolami v oblasti veřejné správy.
Další informace
Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály v tištěné i elektronické podobě, občerstvení v průběhu semináře a teplý oběd. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde.