Cíl semináře
Nařízení GDPR se razantně dotkne všech ubytovacích zařízení i turistických kanceláři! Právě teď je nejvyšší čas na detailní přípravu, protože při nesplnění povinností hrozí obrovské sankce. Víte, jak nakládat s osobními údaji Vašich klientů a hostů? Jaká pravidla se vztahují na údaje o jejich pobytu? Jak upravit smluvní dokumenty a interní procesy ve Vaší firmě? Je implementace GDPR práce právní, administrativní nebo technická? Na semináři s vámi krok za krokem probereme ty nejpalčivější problémy. Díky našemu semináři zjistíte, jaké konkrétní kroky podniknout, aby bylo vaše ubytovací zařízení či cestovní kancelář co nejlépe připraveno.
Pozor, zemětřesení v ochraně osobních údajů 2018 se blíží a už teď je nejvyšší čas na přípravu!
Více informací naleznete v detailním programu semináře.
Komu je seminář určen
Seminář je určen majitelům i ředitelům firem působících v oblasti cestovního ruchu, především hotelnictví. Zúčastnit se mohou všichni, kteří zpracovávají osobní údaje v tomto odvětví.
Další informace
Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály v elektronické podobě, občerstvení v průběhu semináře a teplý oběd.
PROGRAM CELODENNÍHO SEMINÁŘE (9:00–14:30 hod.)
Seminář poskytne účastníkům základní orientaci v problematice ochrany osobních údajů a přehled o povinnostech při zpracování osobních údajů v hotelnictví a cestovním ruchu. Podrobně se budeme zabývat těmito tématy:
1. Dozvíte se, kdo je správce osobních údajů a kdo zpracovatel a jaké údaje tradičně požadované při rezervaci ubytování spadají do tzv. zvláštní kategorie osobních údajů. Také Vás seznámíme s tím, jaké informace (ne)požadovat v rezervačním systému hotelu s ohledem na zásady nařízení GDPR.
2. Budeme se zabývat důvody, proč (ne)můžete zpracovávat osobní údaje. Důraz bude kladen na problematiku zasílání obchodních sdělení, cílenou reklamu na internetu (např. cookies či retargeting) a monitorování prostor hotelu.
3. Také se budeme věnovat tomu, na co mají všichni, jejichž osobní údaje zpracováváte, práva a tomu odpovídající povinnosti na Vaší straně. Co je to právo na přenositelnost údajů a právo být zapomenut.
4. Víte, kde jsou údaje o Vašich zákaznících či zaměstnancích uloženy a kdo k nim má přístup? Jak funguje tzv. cloud a jaký typ byste měli vybrat, abyste se vyhnuli sankcím za nedostatečné zabezpečení osobních údajů? Máte dodavatele či odběratele, kterým předáváte informace o zákaznících, mimo země EU? Pokud ano, pak se dozvíte, jaké další povinnosti na Vás v tomto ohledu dopadnou.
5. Vedle povinnosti posuzovat dopady na ochranu soukromí zjistíte, zda byste měli zavést pozici pověřence osobních údajů, kdo by to měl být a jaké budou jeho povinnosti. Dále se dozvíte, jak se poté dělí povinnosti správce osobních údajů a pověřence?