Logo AIVD
Seminář

Seminář: Oceňování podniku

Jak správně stanovit tržní hodnotu podniku

Termín: 15. 8. 2012

Růst tržní hodnoty podniku hraje zásadní roli pro měření výkonnosti managementu a utvoření jasné představy, kolik je za danou firmu trh ochoten nabídnout v případě jejího prodeje. Poznejte hlavní nástroje a metody stanovení hodnoty společnosti a naučte se z nich vycházet při svých obchodních aktivitách.

4 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat.

V případě Vašeho zájmu o další konání vyplňte kontaktní formulář.


    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR.


    Cíl semináře:

    Cílem semináře je uvést posluchače pomocí názorných příkladů do problematiky oceňování podniku. Představíme si správné postupy sběru a úprav dat nutných k pozdějším analýzám i jednotlivé metody oceňování používané v současné hospodářské praxi. Budeme diskutovat o vhodném řízení a základních generátorech hodnoty podniku.

    Poradíme vám, jak připravit finanční plán. Zjistíte, jaký dopad může mít kapitálová struktura na hodnotu firmy a jak vypočítat vnitropodnikovou diskontní míru. Představíme vám techniky a možnosti zvyšování anebo snižování hodnoty podniku a upozorníme na možnosti umělé manipulace s tímto ukazatelem.

    Seminář bude doplněn o konkrétní praktické příklady ocenění. Budete si moci sami vyzkoušet celý proces pomocí výukového příkladu v MS Excel.

    Klikněte zde pro detailní Program semináře.

    Komu je seminář určen:

    Seminář Oceňování podniku je určen pro majitele firem, pracovníky finančního oddělení a osoby zajímající se o fúze a akvizice.

    Další informace:

    Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení v průběhu kurzu a teplý oběd. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde.  

    Program celodenního semináře (9,00 – 15,30 hod.)

     

    1. Základní pojmy z oceňování podniků

    • Hlavní důvody vedoucí k ocenění

    2. Postup oceňovacího procesu:

    • Vstupní data
    • Strategická analýza
    • Finanční analýza a její specifika při oceňování
    • Analýza a prognóza generátorů hodnoty
    • Sestavení finančního plánu

    3. Výnosové metody oceňování

    • Metoda diskontovaných peněžních toků (DCF)
    • Metoda kapitalizovaných čistých výnosů
    • Kombinované výnosové metody
    • Metoda ekonomické přidané hodnoty EVA

    4. Metody založené na analýze aktuálních cen trhu

    • Ocenění na základě tržní kapitalizace
    • Metoda relativního oceňování  – ocenění na základě srovnatelných podniků
    • Ocenění na základě srovnatelných transakcí
    • Ocenění na základě údajů o podnicích kotovaných na burze

    5. Metody založené na ocenění vynaložených nákladů (na pořízení majetku)

    • Účetní hodnota vlastního kapitálu na principu historických cen
    • Likvidační hodnota
    • Substanční hodnota na principu reprodukčních cen
    • Substanční hodnota na principu úspory nákladů

    6. Vliv kapitálové struktury na hodnotu podniku

    • Diskontní míra pro tržní hodnotu
    • Odhadování bezrizikové výnosnosti jako složky diskontní míry

    7. Ukázkové příklady ocenění podniku

    Ing. Ladislav Tyll, MBA, Ph.D.

    Ladislav Tyll působí od roku 2005 v obchodní a konzultační firmě TYLLCO s.r.o. Ladislav Tyll působí od roku 2005 v obchodní a konzultační firmě TYLLCO s.r.o. s orientací na podnikání v Ruské federaci. V rámci consultingu se zaměřuje mimo jiné na optimalizaci podnikových procesů, finanční plánování a transferové ceny. Současně přednáší na českých a zahraničních universitách (VŠE Praha, CMI-ESMA Barcelona, State University of Karaganda, Kazachstán).