Logo AIVD
Seminář

Seminář: Oceňování podniku

Jak správně stanovit tržní hodnotu podniku

Termín: 15. 8. 2012

Seminář: Oceňování podniku

Růst tržní hodnoty podniku hraje zásadní roli pro měření výkonnosti managementu a utvoření jasné představy, kolik je za danou firmu trh ochoten nabídnout v případě jejího prodeje. Poznejte hlavní nástroje a metody stanovení hodnoty společnosti a naučte se z nich vycházet při svých obchodních aktivitách.

4 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře:

Cílem semináře je uvést posluchače pomocí názorných příkladů do problematiky oceňování podniku. Představíme si správné postupy sběru a úprav dat nutných k pozdějším analýzám i jednotlivé metody oceňování používané v současné hospodářské praxi. Budeme diskutovat o vhodném řízení a základních generátorech hodnoty podniku.

Poradíme vám, jak připravit finanční plán. Zjistíte, jaký dopad může mít kapitálová struktura na hodnotu firmy a jak vypočítat vnitropodnikovou diskontní míru. Představíme vám techniky a možnosti zvyšování anebo snižování hodnoty podniku a upozorníme na možnosti umělé manipulace s tímto ukazatelem.

Seminář bude doplněn o konkrétní praktické příklady ocenění. Budete si moci sami vyzkoušet celý proces pomocí výukového příkladu v MS Excel.

Klikněte zde pro detailní Program semináře.

Komu je seminář určen:

Seminář Oceňování podniku je určen pro majitele firem, pracovníky finančního oddělení a osoby zajímající se o fúze a akvizice.

Další informace:

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení v průběhu kurzu a teplý oběd. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde.  

Program celodenního semináře (9,00 – 15,30 hod.)

 

1. Základní pojmy z oceňování podniků

  • Hlavní důvody vedoucí k ocenění

2. Postup oceňovacího procesu:

  • Vstupní data
  • Strategická analýza
  • Finanční analýza a její specifika při oceňování
  • Analýza a prognóza generátorů hodnoty
  • Sestavení finančního plánu

3. Výnosové metody oceňování

  • Metoda diskontovaných peněžních toků (DCF)
  • Metoda kapitalizovaných čistých výnosů
  • Kombinované výnosové metody
  • Metoda ekonomické přidané hodnoty EVA

4. Metody založené na analýze aktuálních cen trhu

  • Ocenění na základě tržní kapitalizace
  • Metoda relativního oceňování  – ocenění na základě srovnatelných podniků
  • Ocenění na základě srovnatelných transakcí
  • Ocenění na základě údajů o podnicích kotovaných na burze

5. Metody založené na ocenění vynaložených nákladů (na pořízení majetku)

  • Účetní hodnota vlastního kapitálu na principu historických cen
  • Likvidační hodnota
  • Substanční hodnota na principu reprodukčních cen
  • Substanční hodnota na principu úspory nákladů

6. Vliv kapitálové struktury na hodnotu podniku

  • Diskontní míra pro tržní hodnotu
  • Odhadování bezrizikové výnosnosti jako složky diskontní míry

7. Ukázkové příklady ocenění podniku

Ing. Ladislav Tyll, MBA, Ph.D.

Ladislav Tyll působí od roku 2005 v obchodní a konzultační firmě TYLLCO s.r.o. Ladislav Tyll působí od roku 2005 v obchodní a konzultační firmě TYLLCO s.r.o. s orientací na podnikání v Ruské federaci. V rámci consultingu se zaměřuje mimo jiné na optimalizaci podnikových procesů, finanční plánování a transferové ceny. Současně přednáší na českých a zahraničních universitách (VŠE Praha, CMI-ESMA Barcelona, State University of Karaganda, Kazachstán).