Logo AIVD
Seminář

Seminář: Stavba marketingového plánu

Správný marketingový plán má uznávanou strukturu od A-Z, kterou je třeba dodržet

Termín: 6. 9. 2012

Seminář: Stavba marketingového plánu

Blížící se podzim je obdobím plánování ve všech firmách. Přijďte si srovnat a doplnit své znalosti o tom, co by nemělo chybět v žádném marketingovém plánu. Načerpejte nové podněty a připravte efektivní marketingový plán, který vaši společnost úspěšně provede rokem 2013!

4 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře:

Pod pojmem marketingový plán si různé společnosti představují jeho velmi odlišné podoby běžně užívané ve firemní praxi. Efektivně sestavený marketingový plán má však, stejně jako finanční nebo byznys plán, své přesné zákonitosti, objektivně danou stavbu a zcela jednoznačný obsah.

Na semináři se naučíte, jak připravit vstupní data pro marketingový plán a jak takový plán posloupně sestavit ve všech jeho nezbytných částech. Naučíte se objektivně analyzovat současný stav vaší činnosti, vaši konkurenci a další vnější faktory. Budete umět správně stanovovat firemní cíle a strategie pro jejich dosažení, připravovat a řídit konkrétní marketingové aktivity a definovat pro ně potřebné finanční a jiné zdroje.

Porozumíte způsobům vyhodnocování úspěšnosti marketingových aktivit. Pochopíte, že marketingový plán je součástí strategického (byznys) plánu celé organizace a hraje v něm klíčovou roli.

Klikněte zde pro detailní Program semináře. 

Komu je seminář určen:

Seminář Stavba marketingového plánu je určen marketingovým a obchodním manažerům a členům vrcholového vedení firem. Je vhodný pro velké společnosti i pro malé a střední podnikatele. Zveme také zástupce veřejného a neziskového sektoru, protože marketingové aktivity se v určitém rozsahu dotýkají i jejich činnosti.

Další informace:

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít
ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení v průběhu kurzu a teplý oběd. S obchodními podmínkami se můžete seznámit pod tímto odkazem zde.

Program celodenního semináře (9,00 – 15,30 hod.)

Situační analýza:

  • Vývoj trhu, potřeby a požadavky zákazníků
  • Identifikace konkurentů, jejich cílů, strategie a chování

SWOT analýza:

  • Identifikace vnitřních silných a slabých stránek společnosti, vnějších příležitostí
    a hrozeb
  • Zhodnocení vlastní konkurenční síly, definice kritických problémů

Stanovení cílů:

  • Hierarchie cílů, měřitelná forma, kompatibilita
  • Realistické stanovení a stimulující zaměření

Marketingová strategie:

  • Penetrace a rozšiřování trhu
  • Vývoj a diferenciace produktu
  • Diversifikace

Marketingový mix:

  • Produkt (kvalita, vlastnosti, značka, obal, design)
  • Cena (cenotvorba, slevy, platební podmínky)
  • Distribuce (distribuční cesty, mezičlánky, fyzická distribuce)
  • Komunikace (reklama, podpora prodeje, PR, osobní prodej, direct marketing, mediální plán)

Marketingový program:

  • Úkoly, organizační zajištění, odpovědnost za realizaci
  • Časový harmonogram aktivit
  • Rozpočet nákladů na krytí jednotlivých akcí

Kontrola:

  • Analýza prodeje, analýza tržního podílu
  • Analýza marketingových nákladů
  • Kontrola marketingové strategie – marketingový audit

Praktická cvičení:

  • Řešení případové studie
  • Schéma návrhu pro vlastní plán

Ing. Jaroslav Halík, MBA, Ph.D.

Jaroslav Halík je zkušeným dlouholetým lektorem a konzultantem v oblasti marketingového řízení a strategie exportně-importních obchodních operací. Přednáší na universitách doma i v zahraničí (VŠE Praha, VŠFS Praha, RIT New York, Brunel University London, University of New York Prague, CMC Graduate School of Business Čelákovice, Anglo-American College Prague). Je také autorem řady odborných publikací. Působil ve funkci marketingového manažera a obchodního ředitele v nadnárodních společnostech.