Logo AIVD
Seminář

Seminář v Brně: Velké změny v Intrastatu od 1. 1. 2022

Novinky, chyby i problémy z praxe a jejich řešení

Termín: 21. 10. 2021
Místo konání: Brno Office

Nové kódy povahy transakcí, další povinnosti z nového nařízení vlády, rozšířené uvádění DIČ partnera a země původu nebo možnost výrazného zjednodušení vykazování Intrastatu! To jsou jen některé z mnoha novinek od 1. 1. 2022. Chcete vědět, jak na ně? Odborníci z ČSÚ poradí.

5 490 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Prezenčně, nebo online? Je to na vás!

Pokud se nechcete či nemůžete zúčastnit prezenčního kurzu z důvodu nařízení zaměstnavatele, karantény apod., o svůj seminář nepřijdete! Zprostředkujeme vám přímý přenos, který si jednoduše pustíte na svém PC, notebooku či telefonu. Nepřijdete ani o možnost pokládat dotazy lektorce. Pokud už teď víte, že využijete možnosti přímého přenosu, uveďte nám prosím do objednávky heslo „přímý přenos“.

Cíl semináře

Seminář je určen těm, kteří se chtějí seznámit se všemi změnami a novinkami ve vykazování Intrastatu v roce 2022, které vyplývají z nařízení EU a Rady. 

Cílem semináře je seznámit a připravit účastníky na chystané změny, které spočívají nejen v nové povinnosti uvádět DIČ partnera a zemi původu na vývozu, ale také s řadou dalších novinek. Zvláštní pozornost bude věnována kódům povahy transakcí, které prošly výraznější obměnou. Na semináři budou uceleně a přehledně vyloženy ustanovení nového nařízení vlády, které bude účinné od 1. 1. 2022. V neposlední řadě budou účastníci semináře obeznámeni s problematikou zjednodušujícího hlášení (vykazování), které za splnění určitých podmínek umožňuje výraznější zjednodušení podávání hlášení Intrastatu.

Seminář je vhodný jak pro ty, které s Intrastatem začínají, tak pro ty, kteří chtějí získat odpovědi na problémy spojené s praxí.

Prohlédněte si detailní obsah semináře.

Komu je seminář určen

Seminář Velké změny v Intrastatu od 1. 1. 2022 je určen pro všechny společnosti, které obchodují s členskými státy Evropské unie nebo mají z jiných důvodů povinnost vykazovat údaje do Intrastatu.

Další informace:

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály v elektronické podobě, občerstvení a kompletní nahrávka.

PROGRAM ONLINE SEMINÁŘE (9.00–14.00)

  • změny v Intrastatu účinné od 1. 1. 2022
  • nová terminologie
  • DIČ partnera a země původu ve směru vývozu
  • referenční období
  • vznik a zánik povinnosti k vykazování údajů do Intrastatu
  • zjednodušené hlášení
  • zboží sledované v Intrastatu
  • zboží nesledované v Intrastatu
  • způsoby předávání výkazů pro Intrastat celním orgánům
  • obsah a rozsah všech údajů vykazovaných do Intrastatu, s mimořádným zaměřením na fakturovanou hodnotu zboží, nové kódy povahy transakcí, třístranný obchod a kombinovanou nomenklaturu zboží
  • opravy a upřesňování údajů ve výkazech pro Intrastat
  • dobropisy
  • informace o kontrolách správného provádění Intrastatu,
  • požadované dokumentaci při těchto kontrolách a sankcích za zjištěné chyby  
  • dotazy účastníků k provádění Intrastatu a odpovědi na ně     

Mgr. Veronika Trakalová

Metodička Intrastatu v oddělení datové podpory zahraničního obchodu Českého statistického úřadu.

Ing. Jan Bílý

Odborný rada v oddělení datové podpory statistiky zahraničního obchodu Českého statistického úřadu

Brno Office

Akce se koná v konferenčních prostorách Brno Office.

Parkování

Zaparkovat lze v přilehlých ulicích zdarma.

Mapa

Také doporučujeme