Cílem školení je objasnit účastníkům význam pravidelných třídnických hodin, které by měly být vnímány jako důležitý stavební článek pro předcházení, ale také řešení rizikových situací v rámci třídního kolektivu. Dozvíte se, jak sestavit třídnickou hodinu, na co ji zaměřit, na co si dát pozor, jak postupovat v případě řešení konkrétních problematických situací. Osvojíte si také techniky práce se skupinou, které můžete využívat v rámci svých třídnických hodin.
Obsah školení lze přizpůsobit potřebám objednatele.
Po celou dobu trvání školení bude prostor pro vaše dotazy, výměnu zkušeností a diskusi.
Tento program vzdělávání na míru můžete hradit z nových šablon OP JAK.
Orientační obsah školení na míru:
- Co je a co není třídnická hodina a čemu slouží
- Způsoby vedení třídnických hodin a využití komunitního kruhu
- Struktura a témata třídnických hodin (sled témat během školního roku)
- Krizové situace při realizaci třídnických hodin
- Práce s pravidly nejen v třídnických hodinách (jak je formulovat; podporovat jejich fungování; kdy je měnit a přidávat další; jak pracovat při jejich porušování)
- Práce s interaktivními psychosociálními technikami (co je interaktivní psychosociální technika; výběr techniky; práce s technikou v jednotlivých fázích: instrukce, průběh, reflexe)
- Ukázky práce s psychosociálními technikami zaměřenými na aktivizaci skupiny (aktivizují skupinu, nalaďují jednotlivce na spolupráci, mění atmosféru ve skupině): výběr 2–3 technik podle preference účastníků
- Ukázky práce s psychosociálními technikami zaměřenými na podporu spolupráce a komunikace ve skupině (simulují zátěžovou situaci, kterou musí skupina řešit za spolupráce všech členů skupiny nebo určených herních skupin): výběr 1–2 technik podle preference účastníků
- Ukázky práce s psychosociálními technikami zaměřenými na uzavření, reflexi a zpětnou vazbu: výběr 1–2 technik podle preference účastníků