Cíl kurzu:
První část kurzu je zaměřena na výchozí a pro úspěch projektu většinou rozhodující etapu v projektovém řízení, a to na sestavení plánu projektu. Řadu úkolů s tím spojených si přiblížíme na praktických příkladech, přičemž se budeme soustředit především na to, jak sestavit, zdokumentovat a prosadit plán projektu podle jednoho celosvětově využívaných standardů a s použitím dostupného počítačového softwaru.
Cílem této první části je poskytnout návod k rozhodnutí o proveditelnosti projektu v rámci daných finančních, personálních a časových (termínových) podmínek, kvalitativních požadavků a omezení. Rovněž poradíme, jak personálně zajistit potřebný projektový tým a jak jej proškolit a angažovat do přípravy projektu.
Ve druhé části kurzu se budeme se soustředit především na to, jak nejlépe realizovat projekt v čase (podle harmonogramu) a v nákladech (rozpočtu) definovaných v plánu projektu. To s sebou nese nutnost průběžně řešit několik skupin úkolů: sledování postupu realizace podle harmonogramu a náběhu nákladů, postup realizace v případě změn, řešení kritických situací či řízení projektu na základě tzv. realizované hodnoty („EVM – Earned Value Management“).
V průběhu celého kurzu budeme v maximální možné míře využívat zkušenosti z praxe a upozorníme na nejčastější chyby a nevhodné praktiky, s nimiž se lze setkat.
Komu je kurz určen:
Kurz Specialista projektového řízení je určen pro všechny, kteří přicházejí do styku s projekty, a to buď jako členové projektových týmů nebo manažeři či majitelé firem, kde se projekty připravují a realizují. Náš kurz však osloví především zájemce, kteří se připravují na kariéru projektového manažera.
Další informace:
Jako účastník kurzu obdržíte OSVĚDČENÍ o jeho absolvování, které můžete využít ve svém CV v části o odborném vzdělávání. V ceně kurzu jsou výukové materiály k jednotlivým modulům (přístup k online i offline verzi obou webinářů), realizace a vyhodnocení závěrečného testu. K získání osvědčení je zapotřebí zodpovědět správně 70 % otázek závěrečného testu. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde.
Obsahová struktura kurzu:
PROGRAM KURZU
Modul č. 1:
Jednodenní seminář na téma „Plánování projektů“
1. Rozhodnutí o proveditelnosti projektu
- Vymezení rozsahu projektu podle projektového záměru
- Podrobná definice cílů projektu a kritérií úspěchu projektu
- Základní projektový dokument
2. Sestavení a personální obsazení projektového týmu
3. Vytvoření plánu projektu podle současných používaných standardů a s využitím stávajícího počítačového software (tam, kde je to vhodné), tj.:
- Vymezení milníků projektu
- Definice organizační struktury projektového týmu ve smyslu vymezení odpovědnosti členů týmu za milníky projektu, spolupráci se subdodavateli apod.
- Sestavení plánu projektových rizik (tabulky rizik)
- Vymezení kritických momentů projektu (kritických rizik a úkolů / projektových aktivit předpokládajících aktivní spolupráci managementu)
- Odhady nákladů a času, vč. nutných finančních a časových rezerv pro řešení mimořádných situací
- Sestavení rozpočtu projektu
- Sestavení časového harmonogramu projektu vč. definice kritické cesty
4. Vytvoření předpokladů pro změnové řízení v projektu
5. Zadání příkladu k samostatnému domácímu vypracování
Modul č. 2:
Samostudium problematiky Plánování projektů + vypracování zadaného příkladu
- Samostudium z publikace Aleny Svozilové „Projektový management“, která mimo jiné velmi přehledně shrnuje problematiku plánování projektů
- Vypracování zadaného příkladu = příprava na webinář
Modul č. 3:
Webinář k řešení příkladu na téma Plánování projektů
- Demonstrace správného/vhodného řešení příkladu
- Zodpovězení dotazů
Modul č. 4:
Jednodenní seminář na téma „Řízení projektů“
1. Projektové výkaznictví (sledování postupu realizace podle harmonogramu a náběhu nákladů)
- Hlavní skupiny projektových výkazů
- Účinné nástroje pro průběžné informování managementu organizace o projektu
- Pravidelné jednání projektového týmu a (nepravidelné) jednání projektového výboru
2. Postup a řízení realizace změn v projektu jako předpokladu pro dodržení harmonogramu a rozpočtu projektu
- Standadní postup zadávání a realizace změn
- Registr (databáze) změn a její průběžné udržování („Change Roster/Log“)
3. Sledování a řízení rizik projektu („Risk Roster/Log“)
- Postup řízení rizik, aktivní spolupráce managementu organizace
- Registr (databáze) rizik a její průběžné udržování
4. Řízení projektu podle tzv. realizované hodnoty („EVM – Earned Value Management“) – jak poznat skutečný stav projektu (časový skluz apod.)
5. Motivace členů projektového týmu – finance nejsou všemocné
6. Jak postupovat v kritických situacích a kde hledat radu a pomoc
- Několik rad jak postupovat v případě nouze
- Kde hledat pomoc (internet, organizace zastřešující standardy apod. projektového řízení, časopisy apod.)
7. Zadání příkladu k samostatnému domácímu vypracování
Modul č. 5:
Samostudium problematiky Řízení projektů + vypracování zadaného příkladu
- Samostudium z publikace Aleny Svozilové „Projektový management“, která mimo jiné velmi přehledně shrnuje problematiku řízení projektů
- Vypracování zadaného příkladu = příprava na webinář
Modul č. 6:
Webinář k řešení příkladu na téma Řízení projektů
- Demonstrace správného/vhodného řešení příkladu
- Zodpovězení dotazů
Závěrečný online multiple-choice test