Logo AIVD
Vzdělávací kurz

Vzdělávací kurz: Manažerské účetnictví

Osvojte si problematiku manažerského účetnictví již za 3 měsíce

Termín: 9. 9. 2014 - 14. 11. 2014

Manažerské účetnictví je chápáno jako soubor informací, vycházejících z různých podnikových oblastí jako jsou kalkulace, rozpočetnictví, finanční účetnictví, vnitropodnikové účetnictví, controlling apod. a jehož cílem je poskytování podkladů pro efektivní řízení podniku. Pro správnou orientaci v manažerském účetnictví nemusíte absolvovat dlouhodobé studium na vysoké škole, potřebné vědomosti je možné získat již za 9 týdnů na našem kurzu.

14 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl kurzu:

Potřebujete proniknout do manažerského účetnictví, ujasnit si základní pojmy a kritéria, seznámit se s tvorbou a využitím účetního systému pro řízení z pozice managementu? Chcete přiblížit způsoby měření výkonnosti podniku a jeho částí, naučit se využívat plány, rozpočty, kalkulace a reporty či zmapovat ekonomické faktory ovlivňující výsledky jednotlivých středisek, produktů, zákazníků apod.? Pak je tu kurz Manažerské účetnictví právě pro Vás.

Kurz je koncipován jako komplexní ucelené vzdělávání, kde významnou část tvoří praktické výpočty příkladů. Lektor kurzu je jeden z nejuznávanějších odborníků na manažerské účetnictví. Výhodou je také možnost získání potřebných znalostí již za necelé 2 měsíce. A co víc! Kromě dvou dnů, které je třeba strávit na prezenčním semináři, kurz nevyžaduje žádnou další absenci v zaměstnání. 

V průběhu kurzu absolvujete 2 semináře, získáte 4 skripta pro samostudium a prakticky si vše procvičíte počítáním příkladů, které najdete na konci každého skripta. Správné řešení příkladů Vám bude zasláno mailem vždy s následujícími skripty. Navíc počítání příkladů tvoří praktickou část každého ze seminářů, kde lektor probere nejen správný postup řešení příkladu, ale upozorní na nejčastější chyby z praxe.  
 
Klikněte zde pro detailní Program kurzu

Komu je kurz určen:

Kurz Manažerské účetnictví je určen pro všechny, kteří jsou odpovědní za řízení podniků a společností nebo se na něm podílejí či k němu zajišťují potřebné podklady. Kurz bude užitečný pro manažery, ředitele či majitele firem, finanční ředitele i ekonomy, ale osloví také účetní, controllery nebo pracovníky útvarů ICT. 

Další informace:

Jako účastník kurzu obdržíte OSVĚDČENÍ o jeho absolvování, které můžete využít ve svém CV v části o odborném vzdělávání. V ceně kurzu jsou výukové materiály k jednotlivým modulům, realizace a vyhodnocení závěrečného testu. K získání osvědčení je zapotřebí zodpovědět správně 70 % otázek závěrečného testu, který má 2 části (teoreticku a praktickou). Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde.

Obsah vzdělávacího kurzu

PROGRAM A POJETÍ KURZU (dokument Adobe PDF)PROGRAM A POJETÍ KURZU 873.2 KB

 

Modul č. 1:  Celodenní seminář

1. Manažerské účetnictví: pojem, cíl, obsah a struktura
1. 1 Uživatelská struktura účetních informací
1. 2 Manažerské účetnictví
1. 3 Výkonové, odpovědnostní a procesně orientované (Activity Based) účetnictví
1. 4 Controlling
1. 5 Vztah manažerského účetnictví a controllingu
1. 6 Duální vztah finančního a manažerského účetnictví

2. Základní pojmy a kritéria manažerského účetnictví
2. 1 Náklady – základní pojem manažerského účetnictví
2. 2 Vymezení pojmu nákladů
2. 3 Časová dimenze nákladů manažerského účetnictví
2. 4 Náklady a základní kategorie ekonomického řízení podniku
2. 5 Způsob vyjádření a ocenění nákladů v manažerském účetnictví

3. Členění nákladů
3. 1 Význam a struktura členění nákladů
3. 2 Druhové členění nákladů
3. 3 Účelové členění nákladů
3. 4 Členění nákladů podle odpovědnosti za jejich vznik
3. 5 Kalkulační členění nákladů
3. 6 Členění nákladů z hlediska potřeb rozhodování

4. Zobrazení nákladů, výnosů a zisku v účetnictví
4. 1 Obsah a struktura manažerského účetnictví
4. 2 Výkonově a odpovědnostně orientované manažerské účetnictví
4. 3 Odlišnosti ve sledování nákladů podle místa vzniku a odpovědnosti
4. 4 Volba primární orientace manažerského účetnictví
4. 5 Vztah manažerského účetnictví k účetnictví finančnímu a daňovému
4. 6 Kombinace jednookruhové a dvouokruhové organizace

Modul č. 2: Skripta pro samostudium – ŘÍZENÍ PO LINII VÝKONŮ A JEHO INFORMAČNÍ PODPORA

1. Metodické otázky využití kalkulace v řízení po linii výkonů
1. 1 Vymezení základních kalkulačních pojmů
1. 2 Přiřazování nákladů předmětu kalkulace
1. 3 Struktura nákladů v kalkulaci
1. 4 Struktura kalkulačních vzorců orientovaných na řízení a rozhodování

2. Kalkulace plných a variabilních nákladů
2. 1 Možnosti využití kalkulace plných nákladů
2. 2 Obecná východiska kalkulace variabilních nákladů
2. 3 Vztah kalkulace variabilních nákladů k podnikovému zisku
2. 4 Vztah kalkulace variabilních nákladů k řízení hospodárnosti
2. 5 Podmínky a předpoklady využití kalkulace variabilních nákladů

3. Specifika kalkulace s přiřazováním nákladů podle aktivit (Activity Based Costing)
3. 1 Příčiny rozvoje nové metody řízení nákladů
3. 2 Obecná východiska kalkulace založené na vztahu k aktivitám
3. 3 Přednosti a omezení metody řízení nákladů ve vztahu k aktivitám
3. 4 Využití metody řízení nákladů ve vztahu k dílčím aktivitám v praxi

4. Kalkulační systém
4. 1 Využití kalkulací v řízení
4. 2 Prvky kalkulačního systému
4. 3 Vazby kalkulačního systému

5. Zadání příkladů k samostatnému vypracování

Modul č. 3: Skripta pro samostudium – ŘÍZENÍ PO LINII ODPOVĚDNOSTI A JEHO INFORMAČNÍ PODPORA

1. Odpovědnostní účetnictví a předpoklady jeho fungování
1. 1 Vymezení problematiky
1. 2 Odpovědnostní účetnictví
1. 3 Předpoklady účinného působení odpovědnostního účetnictví
1. 4 Strukturální otázky odpovědnostního řízení
1. 5 Organizační struktura podniku
1. 6 Ekonomická struktura podniku

2. Řízení odpovědnostních středisek
2. 1 Vymezení problematiky
2. 2 Centralizovaný přístup k odpovědnostnímu řízení
2. 3 Decentralizovaný přístup k odpovědnostnímu řízení

3. Využití hodnotových kritérií v řízení odpovědnostních středisek
3. 1 Vymezení problematiky
3. 2 Náklady odpovědnostních středisek
3. 3 Výnosy odpovědnostních středisek
3. 4 Vnitropodnikový výsledek hospodaření
3. 5 Využití hodnotových kritérií pro řízení investičních středisek
3. 6 Využití peněžních toků v odpovědnostním řízení

4. Zadání příkladů k samostatnému vypracování

 

Modul č. 4: Skripta pro samostudium – VYUŽITÍ CÍLOVÝCH INFORMACÍ V PODNIKOVÉM ŘÍZENÍ

1. Systém plánů a rozpočtů
1. 1 Pojmové vymezení
1. 2 Základní otázky tvorby a využití systému
1. 3 Cíle systému plánů a rozpočtů
1. 4 Časová dimenze systému
1. 5 Tvorba systému plánů a rozpočtů firmy jako celku
1. 6 Transformace podnikových plánů a rozpočtů na nižší úrovně
1. 7 Systém plánů a rozpočtů jako nástroj komunikace a koordinace
1. 8 Využití systému jako motivačního nástroje hmotné zainteresovanosti
1. 9 Formy rozpočtů a jejich vývoj
1. 10 Kontrola plnění rozpočtů

2. Řízení režijních nákladů
2. 1 Vymezení problematiky
2. 2 Rozpočet režijních nákladů
2. 3 Struktura rozpočtu režijních nákladů
2. 4 Metody sestavování rozpočtů režijních nákladů
2. 5 Kontrola plnění rozpočtu

3. Rozdílové metody řízení hospodárnosti jednicových nákladů
3. 1 Úhrnné a rozdílové metody řízení hospodárnosti
3. 2 Využití rozdílových metod v operativním řízení hospodárnosti
3. 3 Normová metoda řízení hospodárnosti

4. Metoda standardních nákladů a výnosů (Standard Costing)
4. 1 Vymezení problematiky
4. 2 Zavedení metody standardních nákladů
4. 3 Stanovení standardů
4. 4 Sledování skutečného průběhu a odchylek hodnocené činnosti od standardu
4. 5 Analýza odchylek

5. Zadání příkladů k samostatnému vypracování

 
Modul č. 5: Skripta pro samostudium – VYUŽITÍ INFORMACÍ MANAŽERSKÉHO ÚČETNICTVÍ PRO ROZHODOVÁNÍ

1. Vztah nákladového účetnictví a účetnictví pro rozhodování
1. 1 Vymezení problematiky
1. 2 Typy rozhodovacích úloh

2. Rozhodování na existující kapacitě
2. 1 Obecná východiska a členění úloh na kapacitě
2. 2 Řešení úloh na kapacitě
2. 3 Vyjádření citlivosti v úlohách CVP
2.4 Předpoklady efektivního řešení úloh na existující kapacitě

3. Investiční rozhodování (rozhodování o budoucí kapacitě)
3. 1 Obecná východiska a členění rozhodovacích úloh o budoucí kapacitě
3. 2 Metody řešení úloh o budoucí kapacitě
3. 3 Metody založené na propočtu perpetuity
3. 4 Faktory ovlivňující výši diskontní sazby
3. 5 Vyjádření přínosů investičních projektů
3. 6 Vzájemně se vylučující projekty s různou dobou ekonomické životnosti

4. Zadání příkladů k samostatnému vypracování

Modul č. 6: Jednodenní seminář

1. Workshop k prostudovaným skriptům
2. Počítání příkladů
3. Otázky a odpovědi
4. Příprava na závěrečný test

prof. Ing. Bohumil Král, CSc.

Bohumil Král je členem Katedry manažerského účetnictví Fakulty financí a účetnictví VŠE v Praze. Působí jako vyučující a obsahový garant kurzů na Pražské mezinárodní manažerské škole při VŠE, jako předseda dozorčí rady společnosti JUTA, a. s. a akademické rady České asociace finančního řízení (CAFIN). Vedle svých vědeckých a publikačních aktivit se podílí na zpracování projektů manažerského řízení v řadě podniků. Významně se také angažuje v oblasti profesního účetního vzdělávání. Je předsedou Komitétu pro certifikaci a vzdělávání Svazu účetních. Do roku 2007 byl členem Rady Komory auditorů a předsedou výboru pro auditorské zkoušky. V letech 2000 - 2003 pracoval jako reprezentant ČR ve Vzdělávacím výboru Mezinárodní federace účetních (IFAC). V letech 2004 - 2005 byl prezidentem Evropské účetní asociace (EAA). V současné době je členem Výboru pro koordinaci vzdělávání a profesní zkoušky Rady pro veřejný dohled nad auditem.