Cíl kurzu:
Potřebujete návod, jak dojít k rozhodnutí o proveditelnosti projektu v rámci daných finančních, personálních a časových podmínek, kvalitativních požadavků a omezení? Nevíte, jak nejlépe realizovat projekt v čase (podle stanoveného harmonogramu) a v nákladech (rozpočtu) definovaných v plánu projektu? Náš kurz mapuje obě tyto stěžejní fáze každého projektu, tedy jak plánování, tak řízení projektů.
Obsah kurzu vychází ze základních činností každodenní projektové praxe a na praktických příkladech přibližuje nejčastější chyby a nevhodné praktiky, s nimiž se lze setkat. Tomu odpovídá i bezkonkurenční koncepce kurzu, kombinující různé typy vzdělávání (celodenní seminář, samostudium s vypracováním úkolu, webinář jako zpětná vazba k zadanému úkolu) a využívající jejich společné synergie. Kurz vedou lektoři s bohatými zkušenostmi z praxe a renomovaní odborníci na projektový management.
Výhody kurzu jsou nesporné: Jde o komplexní a ucelené odborné vzdělávání, poskytující zpětnou vazbu prostřednictvím úkolů k domácímu vypracování či závěrečného testu. Účastníci kurzu získají potřebné znalosti a dovedností v poměrně krátkém čase – již za necelé 2 měsíce. A co víc! Kromě dvou dnů, které je třeba strávit na prezenčních seminářích, kurz nevyžaduje žádnou další absenci v zaměstnání.
Komu je kurz určen:
Kurz Specialista projektového řízení je určen pro všechny, kteří přicházejí do styku s projekty a nemají tuto problematiku zcela ujasněnou či začínají jako členové projektových týmů a připravují se na kariéru projektového manažera. Kurz bude jistě přínosem i pro manažery a majitele firem, kde se projekty připravují a realizují.
Další informace:
Jako účastník kurzu obdržíte OSVĚDČENÍ o jeho absolvování, které můžete využít ve svém CV v části o odborném vzdělávání. V ceně kurzu jsou výukové materiály k jednotlivým modulům (přístup k online i offline verzi všech webinářů), realizace a vyhodnocení závěrečného testu. K získání osvědčení je zapotřebí zodpovědět správně 70 % otázek závěrečného testu. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde.
Obsahová struktura kurzu:
PROGRAM KURZU 486.8 KB
MODUL č. 1:
Celodenní seminář na téma Plánování projektů
1. Rozhodnutí o proveditelnosti projektu
- Vymezení rozsahu projektu podle projektového záměru
- Podrobná definice cílů projektu a kritérií úspěchu projektu
- Základní projektový dokument
2. Sestavení a personální obsazení projektového týmu
3. Vytvoření plánu projektu podle současných používaných standardů a s využitím stávajícího počítačového software (tam, kde je to vhodné), tj.:
- Vymezení milníků projektu
- Definice organizační struktury projektového týmu ve smyslu vymezení odpovědnosti členů týmu za milníky projektu, spolupráci se subdodavateli apod.
- Sestavení plánu projektových rizik (tabulky rizik)
- Vymezení kritických momentů projektu (kritických rizik a úkolů / projektových aktivit předpokládajících aktivní spolupráci managementu)
- Odhady nákladů a času, vč. nutných finančních a časových rezerv pro řešení mimořádných situací
- Sestavení rozpočtu projektu
- Sestavení časového harmonogramu projektu vč. definice kritické cesty
4. Vytvoření předpokladů pro změnové řízení v projektu
5. Zadání příkladu k samostatnému domácímu vypracování
MODUL č. 2:
Samostudium problematiky Plánování projektů + vypracování zadaného příkladu
- Samostudium z publikace Aleny Svozilové „Projektový management“, která mimo jiné velmi přehledně shrnuje problematiku řízení projektů
- Vypracování zadaného příkladu = příprava na webinář
MODUL č. 2.1:
Webinář z praxe na téma Plánování projektů
- upozornění na nejčastější chyby
- orientace na obecně platné aspekty plánování projektů
- ukázky příkladů z praxe
MODUL č. 3:
Webinář k řešení příkladu na téma Plánování projektů
- Demonstrace správného/vhodného řešení příkladu
- Zodpovězení dotazů
MODUL č. 4:
Celodenní seminář na téma „Řízení projektů“
1. Projektové výkaznictví (sledování postupu realizace podle harmonogramu a náběhu nákladů)
- Hlavní skupiny projektových výkazů
- Účinné nástroje pro průběžné informování managementu organizace o projektu
- Pravidelné jednání projektového týmu a (nepravidelné) jednání projektového výboru
2. Postup a řízení realizace změn v projektu jako předpokladu pro dodržení harmonogramu a rozpočtu projektu
- Standadní postup zadávání a realizace změn
- Registr (databáze) změn a její průběžné udržování („Change Roster/Log“)
3. Sledování a řízení rizik projektu („Risk Roster/Log“)
- Postup řízení rizik, aktivní spolupráce managementu organizace
- Registr (databáze) rizik a její průběžné udržování
4. Řízení projektu podle tzv. realizované hodnoty („EVM – Earned Value Management“) – jak poznat skutečný stav projektu (časový skluz apod.)
5. Motivace členů projektového týmu – finance nejsou všemocné
6. Jak postupovat v kritických situacích a kde hledat radu a pomoc
- Několik rad jak postupovat v případě nouze
- Kde hledat pomoc (internet, organizace zastřešující standardy apod. projektového řízení, časopisy apod.)
7. Zadání příkladu k samostatnému domácímu vypracování
MODUL č. 5:
Samostudium problematiky Řízení projektů + vypracování zadaného příkladu
- Samostudium z publikace Aleny Svozilové „Projektový management“, která mimo jiné velmi přehledně shrnuje problematiku řízení projektů
- Vypracování zadaného příkladu = příprava na webinář
MODUL č. 5.1:
Webinář z praxe na téma Řízení projektů
- upozornění na nejčastější chyby
- orientace na obecně platné aspekty řízení projektů
- ukázky příkladů z praxe
MODUL č. 6:
Webinář k řešení příkladu na téma Řízení projektů
- Demonstrace správného/vhodného řešení příkladu
- Zodpovězení dotazů