Vzdělávací kurz: Specialista spisové služby v roce 2021/2022

Vzdělávací kurz: Specialista spisové služby v roce 2021/2022

Vaše povinnosti od A do Z srozumitelně a prakticky

Termín: 26. 10. 2021 – 10. 11. 2021
Přednáší:
Místo konání: Název místa konání

Máte na starosti kromě jiné pracovní náplně také výkon spisové služby? Nestíháte se zorientovat v nepřehledných povinnostech a požadavcích, a tak děláte jen to nejnutnější? Kontroly tento důvod nezajímá a rozdávají tučné pokuty, a proto musíte stejně jako ostatní původci vést spisovou službu se všemi zákonnými náležitostmi. Nezoufejte, právě pro vás jsme připravili speciální vzdělávací kurz, díky kterému si uděláte konečně jasno!

Ve dvou se to lépe táhne! Přihlaste se se svým kolegou a získejte slevu 15 %.

10 990 Kč
bez DPH

Prezenčně, nebo online? Je to na vás!

Pokud se nechcete či nemůžete zúčastnit prezenčního kurzu z důvodu nařízení zaměstnavatele, karantény apod., o svůj seminář nepřijdete! Zprostředkujeme vám přímý přenos, který si jednoduše pustíte na svém PC, notebooku či telefonu. Nepřijdete ani o možnost pokládat dotazy lektorce. Pokud už teď víte, že využijete možnosti přímého přenosu, uveďte nám prosím do objednávky heslo „přímý přenos“.

Cíl vzdělávacího kurzu

Spisová služba je nedílnou součástí každé organizace. Dokumenty, které v ní obíhají, mají právní, ekonomickou a často historickou hodnotu. V praxi však spisová služba dost často nefunguje - ať už z důvodu podcenění, či zahlcení pracovníků "důležitějšími úkoly", než je spisová služba. 

Na tento prohřešek proti zákonu si v poslední době posvicují kontroloři a rozdávají tučné pokuty. Proto je důležité, aby všichni původci dokázali vést bezchybnou spisovku! Je ale vůbec možné skloubit řadu právních předpisů a prováděcích vyhlášek s množstvím dokumentů, kterými jsou obce, školy a další úřady s přetíženými zaměstnanci zahlcovány? Kde mají původci hledat informace? Poznejte aktuální legislativu, zaručené postupy, rady a tipy od metodičky spisové služby!

7 důvodů, proč absolvovat vzdělávací kurz:

  • zjistíte, jak klasifikovat dokumenty dle skartačních lhůt;
  • hravě zvládnete listinné i elektronické skartační řízení;
  • budete umět provést konverzi dokumentů do výstupního formátu;
  • zefektivníte proces vedení spisové služby a ušetříte čas na jinou agendu;
  • poradíte si s vedením hybridních spisů a zacházením s datovou schránkou;
  • zvládnete podepisovat a pečetit dokumenty dle eIDAS;
  • získáte jistotu, že vám nehrozí žádná pokuta od kontrolorů.

Detailní program kurzu naleznete zde.

Komu je kurz určen

Kurz je určen všem původcům, kteří zajišťují výkon i vedení spisové služby. Jedná se zejména o spisové pracovníky, metodiky spisové služby, tajemníky, ředitele, referenty, asistentky, sekretářky, účetní, IT techniky a všechny vedoucí pracovníky. 

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte OSVĚDČENÍ o jeho absolvování. Tento certifikát můžete využít ve svém CV v části o odborném vzdělávání. V ceně kurzu jsou také výukové materiály k jednotlivým modulům, občerstvení a teplé obědy v průběhu celodenních seminářů, nahrávky školení, realizace a vyhodnocení závěrečného testu. K získání osvědčení je zapotřebí zodpovědět správně 70 % otázek závěrečného testu.

Podrobný program online kurzu (26. 10. - 10. 11. 2021)

1. MODUL: Seminář, 26. 10. 2021, 9:00-15:00 

Zásadní legislativní změny posledních let

Základní povinnosti původců

  • Základní pojmy spisové služby
  • Rozdělení původců dokumentů a jejich povinnosti
  • Právní předpisy, jejich novely a legislativní změny týkající se správy dokumentů v souvislosti s další elektronizací postupů OVM
  • Národní standard pro elektronické systémy spisové služby
  • Bezpečnost informací a osobních údajů (GDPR)
  • Spisový řád a jeho náležitosti

Příjem, doručování a evidence dokumentů

  • Příjem, doručování a evidence listinných dokumentů
  • Příjem, doručování a evidence elektronických dokumentů, vč. ověřování autentizačních prvků dokumentů v digitální podobě
  • Převody dokumentů v analogové i digitální  podobě (autorizovaná konverze, převod podle § 69a, změna datového formátu)
  • Zabezpečení důvěryhodnosti dokumentů v digitální podobě v průběhu celého jejich životního cyklu
  • Vedení jmenných rejstříků

Vyřizování dokumentů a spisů

  • Třídění, rozdělování a oběh dokumentů v organizaci
  • Vyřizování dokumentů, tvorba a evidence spisu
  • Vyhotovování dokumentů – náležitosti, stejnopisy, prvopisy, druhopisy, kopie
  • Práce s dokumenty v digitální podobě – opatřování autentizačními prvky (elektronický podpis, elektronická pečeť, kvalifikované časové razítko), výstupní datové formáty, vyznačování nabytí právní moci atd.
  • Odesílání dokumentů v listinné i digitální podobě – datovou schránkou, elektronickou výpravnou, hybridní poštou atd.
  • Vyřízení dokumentů, vyřízení a uzavření spisu

2. MODUL: Seminář, 27. 10. 2021, 9:00-13:00

Ukládání dokumentů

  • Ukládání dokumentů v analogové podobě
  • Požadavky na stavebně-technický stav spisoven
  • Ukládání dokumentů v digitální podobě
  • Spisová rozluka

Vyřazování dokumentů a výběr archiválií

  • Příprava skartačního řízení - vyřazování dokumentů v analogové i digitální podobě
  • Průběh elektronického skartačního řízení

Kontrola výkonu spisové služby

Prostor pro individuální konzultace

 

3. MODUL: Samostudium, 28. 10. 2021

  • Praktické materiály k prohloubení a upevnění znalostí

 

4. MODUL: Závěrečný online test s výběrem odpovědí do 10. 11. 2021

 

PhDr. Jana Schwallerová

Jana Schwallerová vystudovala historii, archivnictví a pomocné vědy historické na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze.

Praha/online

Praha/online

Je na vás, zda si vyberete prezenční seminář, nebo online formu.

Prezenčně, nebo online? Je to na vás!

Pokud se nechcete či nemůžete zúčastnit prezenčního semináře z důvodu nařízení zaměstnavatele, karantény apod., o nic nepřijdete! Zprostředkujeme vám přímý přenos, který si jednoduše pustíte na svém PC, notebooku či telefonu. Nepřijdete ani o možnost pokládat dotazy lektorce. Pokud už teď víte, že využijete možnosti přímého přenosu, uveďte nám prosím do objednávky heslo „přímý přenos“. V případě, že z důvodu aktuálních vládních nařízení nebude možné organizovat semináře v prezenční formě, proběhne školení ve formě živého vysílání.

10 990 Kč
bez DPH