Cíl kurzu:
Náš kurz je zaměřen na nejdůležitější oblasti práce exportního obchodníka/prodejce. Obsah kurzu vychází z nejčastějších problémů zahraniční obchodní praxe a pomáhá najít cestu k jejich řešení. Tomu odpovídá i bezkonkurenční koncepce kurzu, kombinující různé typy vzdělávání (celodenní seminář, samostudium s vypracováním úkolu, webinář jako zpětná vazba k zadanému úkolu) a využívající jejich společné synergie.
Všechny části kurzu jsou provázeny konkrétními příklady z praxe a zkušenostmi firem a institucí, které v mezinárodním prostředí již úspěšně operují, což účastníci jistě ocení. Další výhodou kurzu je možnost získání potřebných znalostí již za 3 měsíce. A co víc! Kromě tří dnů, které je třeba strávit na prezenčním semináři, kurz nevyžaduje žádnou další absenci v zaměstnání.
Pokud by si zájemce o tuto problematiku kupoval jednotlivé semináře, webináře či publikace, které jsou zařazeny v našem kurzu zvlášť, zaplatil by více a nemohl by využít výhod komplexního uceleného vzdělávání včetně logické posloupnosti kurzu, ani získat zpětnou vazbu prostřednictvím závěrečného testu.
Klikněte zde pro detailní Program kurzu.
Komu je kurz určen:
Kurz Specialista zahraničního obchodu je určen zejména pro mírně zkušené obchodníky či majitele malých a středních exportních firem. Užitečný však bude i pro firmy, které obchodování se zahraničím teprve zvažují.
Další informace:
Jako účastník kurzu obdržíte OSVĚDČENÍ o jeho absolvování, které můžete využít ve svém CV v části o odborném vzdělávání. V ceně kurzu jsou výukové materiály k jednotlivým modulům (přístup k online i offline verzi všech webinářů) a vyhodnocení závěrečného testu. K získání osvědčení je třeba zodpovědět správně alespoň 70 % otázek. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde.
Obsahová struktura kurzu:
Zde si prohlédněte přehledné schéma jednotlivých modulů kurzu
PROGRAM KURZU 803.4 KB
Modul č. 1: Celodenní seminář I.
Vstup na zahraniční trh
1. Nalezení vlastní pozice v rámci mezinárodních dodavatelsko-odběratelských sítí
- Výzkum mezinárodního trhu – zdroje, příležitosti, rizika
- Analýza vlastních možností – současná a rozvojová pozice
- Srovnávání s konkurencí – nalezení vlastní „parkety“
2. Formy vstupu firmy na zahraniční trh – kapitálově nenáročné
- Prostředník, zprostředkovatel, obchodní zástupce, komisionář
- Licence, franšíza, piggibacking, zušlechťovací operace
- Přímý vývoz a dovoz, technická pomoc, manažerská smlouva
3. Formy vstupu firmy na zahraniční trh – kapitálově náročné
- Joint-venture, strategické aliance
- Kapitálové vstupy formou portfoliových investic
- Přímé zahraniční investice – na zelené louce nebo formou fůzí a akvizicí
4. Zadání případové studie (výběr nejvhodnější formy vstupu na konkrétní zahraniční trh)
Modul č. 2: Samostudium shrnující problematiku vstupu firem do mezinárodního podnikání
- Samostudium z publikace „Mezinárodní marketing“ (Machková, H. a kolektiv)
- Řešení zadané případové studie = příprava na webinář
Modul č. 3: Webinář I.
Formy vstupu na zahraniční trh + řešení případové studie
Modul č. 4: Celodenní seminář II.
Obchodní případ (vývoz) se zaměřením na kupní smlouvu
1. Zpracování obchodního případu – plán, realizace, kontrola
2. Obchodní jednání se zahraničními partnery a jeho specifika
3. Smlouvy
- Právní rámec uzavírání mezinárodních kupních smluv
- Obsah kupní smlouvy zahraničního obchodu
- Rizika a možnosti jejich omezení
- Reklamace a neplnění smluv
4. Zadání případové studie (simulované uzavření kupní smlouvy)
Modul č. 5: Samostudium shrnující problematiku uzavírání kupních smluv zahraničního obchodu
- Samostudium z publikace „Mezinárodní obchodní operace“ (Machková, H. – Černohlávková, E. – Sato, A.)
- Řešení zadané případové studie = příprava na webinář
Modul č. 6: Webinář II.
Kupní smlouva v zahraničním obchodě + řešení případové studie
Modul č. 7: Celodenní seminář III.
Přeprava, clo a placení v zahraničním obchodě
1. Přeprava zboží
2. Pojištění zboží
3. Platby za zboží a služby
4. Celní odbavení
5. Zadání případové studie (výběr způsobu financování exportní/importní operace)
Modul č. 8: Samostudium shrnující problematiku semináře III.
- Samostudium z publikace „Mezinárodní obchodní operace“ (Machková, H. – Černohlávková, E. – Sato, A.)
- Řešení zadané případové studie = příprava na webinář
Modul č. 9: Webinář III.
Financování zahraničně-obchodních operací + řešení případové studie
Závěrečný online test s výběrem odpovědí