Logo AIVD
Vzdělávací kurz

Vzdělávací kurz: Specialista zahraničního obchodu

Kombinované vzdělávání pro zaměstnance exportních firem

Termín: 30. 1. 2015 - 27. 3. 2015

Posíláte své obchodníky-exportéry na různá školení a máte pocit, že jejich vzdělávání schází ucelenost, koncepčnost a hlubší záměr? Přihlaste je na náš kurz, kde získají celou šíři znalostí o prodeji zboží a služeb do zahraničí. Lektor našeho kurzu je uznávaným odborníkem na zahraniční obchod a během tří měsíců s Vašimi exportéry projde vše, co je nutné k nastartování jejich úspěšnější prodejní kariéry.

19 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl kurzu:

Náš kurz je zaměřen na nejdůležitější oblasti práce exportního obchodníka/prodejce. Obsah kurzu vychází z nejčastějších problémů zahraniční obchodní praxe a pomáhá najít cestu k jejich řešení. Tomu odpovídá i bezkonkurenční koncepce kurzu, kombinující různé typy vzdělávání (celodenní seminář, samostudium s vypracováním úkolu, webinář jako zpětná vazba k zadanému úkolu) a využívající jejich společné synergie.

Všechny části kurzu jsou provázeny konkrétními příklady z praxe a zkušenostmi firem a institucí, které v mezinárodním prostředí již úspěšně operují, což účastníci jistě ocení. Další výhodou kurzu je možnost získání potřebných znalostí již za 3 měsíce. A co víc! Kromě tří dnů, které je třeba strávit na prezenčním semináři, kurz nevyžaduje žádnou další absenci v zaměstnání.

Pokud by si zájemce o tuto problematiku kupoval jednotlivé semináře, webináře či publikace, které jsou zařazeny v našem kurzu zvlášť, zaplatil by více a nemohl by využít výhod komplexního uceleného vzdělávání včetně logické posloupnosti kurzu, ani získat zpětnou vazbu prostřednictvím závěrečného testu.  

Klikněte zde pro detailní Program kurzu.

Komu je kurz určen:

Kurz Specialista zahraničního obchodu je určen zejména pro mírně zkušené obchodníky či majitele malých a středních exportních firem. Užitečný však bude i pro firmy, které obchodování se zahraničím teprve zvažují.

Další informace:

Jako účastník kurzu obdržíte OSVĚDČENÍ o jeho absolvování, které můžete využít ve svém CV v části o odborném vzdělávání. V ceně kurzu jsou výukové materiály k jednotlivým modulům (přístup k online i offline verzi všech webinářů) a vyhodnocení závěrečného testu. K získání osvědčení je třeba zodpovědět správně alespoň 70 % otázek. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde.  

Obsahová struktura kurzu:

STRUKTURA KURZU S TERMÍNY  (dokument Adobe PDF)STRUKTURA KURZU S TERMÍNY 1.2 MB

 

Modul č. 1: Celodenní seminář I. 

Vstup na zahraniční trh

1. Nalezení vlastní pozice v rámci mezinárodních dodavatelsko-odběratelských sítí

  • Výzkum mezinárodního trhu – zdroje, příležitosti, rizika
  • Analýza vlastních možností – současná a rozvojová pozice
  • Srovnávání s konkurencí – nalezení vlastní „parkety“

2. Formy vstupu firmy na zahraniční trh – kapitálově nenáročné

  • Prostředník, zprostředkovatel, obchodní zástupce, komisionář
  • Licence, franšíza, piggibacking, zušlechťovací operace
  • Přímý vývoz a dovoz, technická pomoc, manažerská smlouva

3. Formy vstupu firmy na zahraniční trh – kapitálově náročné

  • Joint-venture, strategické aliance
  • Kapitálové vstupy formou portfoliových investic
  • Přímé zahraniční investice – na zelené louce nebo formou fůzí a akvizicí

4. Zadání případové studie (výběr nejvhodnější formy vstupu na konkrétní zahraniční trh)

 

Modul č. 2: Samostudium shrnující problematiku vstupu firem do mezinárodního podnikání

  • Samostudium z publikace „Mezinárodní marketing“ (Machková, H. a kolektiv)
  • Řešení zadané případové studie = příprava na webinář

 

Modul č. 3: Webinář I. 

Formy vstupu na zahraniční trh + řešení případové studie

 

Modul č. 4: Celodenní seminář II.

Obchodní případ (vývoz) se zaměřením na kupní smlouvu

1. Zpracování obchodního případu – plán, realizace, kontrola
2. Obchodní jednání se zahraničními partnery a jeho specifika
3. Smlouvy

  • Právní rámec uzavírání mezinárodních kupních smluv
  • Obsah kupní smlouvy zahraničního obchodu
  • Rizika a možnosti jejich omezení
  • Reklamace a neplnění smluv

4. Zadání případové studie (simulované uzavření kupní smlouvy)

 

Modul č. 5: Samostudium shrnující problematiku uzavírání kupních smluv zahraničního obchodu

  • Samostudium z publikace „Mezinárodní obchodní operace“ (Machková, H. – Černohlávková, E. – Sato, A.)
  • Řešení zadané případové studie = příprava na webinář

 

Modul č. 6: Webinář II.

Kupní smlouva v zahraničním obchodě + řešení případové studie

 

Modul č. 7: Celodenní seminář III.

Přeprava, clo a placení v zahraničním obchodě

1. Přeprava zboží
2. Pojištění zboží
3. Platby za zboží a služby
4. Celní odbavení
5. Zadání případové studie (výběr způsobu financování exportní/importní operace)

 

Modul č. 8: Samostudium shrnující problematiku semináře III.

  • Samostudium z publikace „Mezinárodní obchodní operace“ (Machková, H. – Černohlávková, E. – Sato, A.)
  • Řešení zadané případové studie = příprava na webinář
     

Modul č. 9: Webinář III. 

Financování zahraničně-obchodních operací + řešení případové studie

 

Závěrečný online test s výběrem odpovědí 

Ing. Jaroslav Halík, MBA, Ph.D.

Jaroslav Halík je zkušeným dlouholetým lektorem a konzultantem v oblasti marketingového řízení a strategie exportně-importních obchodních operací. Přednáší na universitách doma i v zahraničí (VŠE Praha, VŠFS Praha, RIT New York, Brunel University London, University of New York Prague, CMC Graduate School of Business Čelákovice, Anglo-American College Prague). Je také autorem řady odborných publikací. Působil ve funkci marketingového manažera a obchodního ředitele v nadnárodních společnostech.