Logo AIVD
Seminář

Firemní specialista celního řízení

Minimalizace rizik a nákladů v mezích aktuální legislativy

Termín: 10. 10. 2014 - 24. 11. 2014

Správná orientace v celním řízení a schopnost prověření obchodních operací, kterými prochází vaše zboží, může vést k významným finančním úsporám a eliminaci rizik/vícenákladů pro společnost. Víte například, kolik cla jste zaplatili za uplynulé tři roky a jste si jistí, že tyto částky nemohly být nižší nebo naopak měly být vyšší z důvodu nesprávného postupu? Máte přehled o tom, kdo je odpovědný za celní řízení vašeho zboží a máte s ním správně nastavené smlouvy? Víte, jaké zboží dovážíte, kdo je odpovědný za jeho zatřídění a jaké sazbě cla podléhá? Je vám známo, do jakých celních režimů je vaše zboží deklarováno? Pokud si pokládáte podobné otázky, je náš kurz právě pro vás.

18 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl kurzu:

Každá společnost hledá úspory v optimalizaci svých činností, zefektivnění procesů či eliminaci zbytečných nákladů. Ve vašem případě jsou to možná právě zbytečně vysoké náklady na clo a s ním související daně, jejichž optimalizace by mohla přinést do vašeho rozpočtu nemalé  finanční částky. Zorientujte se v procesech celního řízení tak, abyste byli schopni prověřit, zda probíhají k vašemu prospěchu. Načerpejte praktické zkušenosti od odborníka na celní řízení, zorientujete se v aktuální legislativě, správném zatřídění zboží či jeho zařazením do odpovídajícího celního režimu. Ověřte si, že máte správně nastavenou smlouvu se subjektem, který pro vás zajišťuje celní řízení a vyvarujte se chyb, které vám mohou způsobit nemalé nepříjemnosti.

Lektor kurzu je renomovaným odborníkem s bohatými zkušenostmi z praxe, což zaručuje správnost a aktuálnost poskytovaných podkladů či výkladu legislativy. Poutavé semináře jsou obohaceny konkrétními příklady z praxe.

Klikněte zde pro detailní Program kurzu.

Komu je kurz určen: 

Kurz Firemní specialista celního řízení je určen pracovníkům výrobních a obchodních společností, kteří se zabývají obchodem se státy mimo EU + pracovníkům spedicí, manažerům, podnikatelům se zaměřením na vývoz a dovoz, zkrátka všem, kdo potřebují ve své práci znalosti z oblasti celního řízení.

Další informace:

Jako účastník kurzu obdržíte OSVĚDČENÍ o jeho absolvování, které můžete využít ve svém CV v části o odborném vzdělávání. V ceně kurzu jsou výukové materiály k jednotlivým modulům (přístup k online i offline verzi závěrečného webináře) a vyhodnocení závěrečného testu. K získání osvědčení je třeba zodpovědět správně alespoň 70 % otázek. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde.

Modul č. 1 – celodenní seminář (Praha, 10. 10. 2014, 9:00 – 15:30)

Celní předpisy v praxi

  • Aktuální celní předpisy
  • Celní/Daňové/Statistické území
  • Zboží, status a původ zboží
  • Dovozce, vývozce, deklarant – Přímé/nepřímé zastoupení
  • Celní dluh – zajištění celního dluhu
  • Celní prohlášení – rozhodnutí o propuštění zboží
  • Celně schválená určení vs. celní režimy
  • e-Dovoz/e-Vývoz – zjednodušené postupy
  • Clo – hlavní faktury ovlivňující výši clo
  • Celní hodnota – INCOTERMS – pro výpočet cla a daní – ostatní hodnotové údaje v dovozním/vývozním celním prohlášení
  • Dovoz/Vývoz zboží – celní režimy
  • Kontroly po propuštění zboží – řízení/proces/sankce
  • AEO – Oprávněný Hospodářský Subjekt – principy certifikace
  • Zadání úkolu k samostatnému vypracování 

 

Modul č. 2 – webinář (online, 16. 10. 2014, 10:00 – 11:30)

Zpětná vazba k zadanému úkolu + zodpovídání (i předem zaslaných) dotazů

 

Modul č. 3 – celodenní seminář (Praha, 24. 10. 2014, 9:00 – 15:30)

Faktory ovlivňující výši platby cla – zařazení a celní hodnota zboží

  • Klasifikace zboží – principy/požadavky
  • Všeobecná interpretační pravidla pro zařazení
  • Zdroje informací
  • Postup klasifikace
  • Celní hodnota – základ pro výpočet cla
  • Postup stanovení celní hodnoty
  • Připočitatelné a odčitatelné položky
  • Příklady stanovení celní hodnoty
  • Zadání úkolu k samostatnému vypracování   

   

Modul č. 4 – webinář (online, 30. 10. 2014, 10:00 – 11:30)

Zpětná vazba k zadanému úkolu + zodpovídání (i předem zaslaných) dotazů

 

Modul č. 5 – celodenní seminář (Praha, 7. 11. 2014, 9:00 – 15:30)

Pravidla původu zboží – preferenční původ

  • Přehled preferenčních/nepreferenčních obchodních partnerů
  • Nepreferenční pravidla původu
  • Preferenční pravidla původu – příklady
  • Prokazování preferenčního původu 
      – v rámci EU (dodavatelská prohlášení)
      – v obchodě se třetími zeměmi (co a kdy požadovat při dovozu/vystavovat při vývozu)
  • Schválený vývozce
  • Následné kontroly, archivace dokumentů – přehled, praktické zkušenosti
  • Závazné informace o původu zboží
  • Zadání úkolu k samostatnému vypracování  

 

Modul č. 6 – webinář (online, 13. 11. 2014, 10:00 – 11:30)

Zpětná vazba k zadanému úkolu + zodpovídání (i předem zaslaných) dotazů

 

Závěrečný online test s výběrem odpovědí

Ing. Petr Symanek

Petr Symanek vystudoval Vysokou školu dopravní v Žilině. Po ukončení studia pracoval krátce v OKD a poté nastoupil k celní správě České republiky. Zkušenosti získané na pohraničních i vnitrozemských celních úřadech poté zúročil během svého více než šestnáctiletém působení ve společnostech tzv. „velké poradenské čtyřky“. Nyní pracuje ve své vlastní společnosti s názvem Celní poradenství s.r.o. Jeho specializací jsou kromě celní problematiky rovněž spotřební a ekologické daně. Svým klientům ze sféry výrobních, distribučních a logistických společností asistoval při prověrkách a nastavení systému dovozu a vývozu zboží, při projednávání povolení celních režimů a zjednodušených postupů a při úspěšných projektech zaměřených na vrácení cla. Společnostem, které se setkávají se spotřebními daněmi, pomáhal především řešit složité problémy vyplývající z nejednoznačné interpretace předpisů a eliminovat tak rizika, která jsou v této oblasti obzvlášť závažná.