Rekordně nízká míra nezaměstnanosti: Nejvíce trpí výrobní firmy
Jak vyplývá z průzkumu Stav HR Marketingu, až 82 % společností má problém najít vhodného uchazeče. Okolo 70 % společností pak plánuje investovat do technologií, které pomohou zlepšit nábor zaměstnanců. Nejproblematičtější je situace firem pracujících ve výrobě a průmyslu. Firmám chybí kvalifikovaní mladí zaměstnanci a často se musí spoléhat na starší generaci, která však bude v horizontu několika let odcházet do penze. Nalákat mladé zaměstnance je v současném stavu minimální nezaměstnanosti pro mnohé firmy tvrdým oříškem.
Jedním z hlavních problémů je nejen nedostatečná kvalifikace mladých pracovníků, ale také minimální motivace ze strany zaměstnavatele. Získat a posléze také udržet ve svých řadách mladou generaci je proto běh na dlouhou trať. Řada firem proto přistoupila k výraznější automatizaci výroby, jiné řeší tento problém formou sezónních prací a odborných praxí pro studenty technických oborů. Touto cestou si chtějí své budoucí zaměstnance v průběhu času nejen vytipovat, ale také odborně proškolit.
Nedaří se Vám do firmy přilákat mladé zaměstnance? Máte čím dál méně odpovědí na náborové inzeráty? Stávající zaměstnanci Vám odcházejí a zvyšuje se fluktuace? Dochází k mezigeneračním střetům? Náš seminář Jak získat a udržet mladé zaměstnance ve výrobě a průmyslu Vám ukáže, jak si s těmito problémy poradit.