Ing. František Šalanda

František Šalanda vystudoval Fakultu řízení VŠE v Praze, obor vědeckotechnické informace.

Po pěti letech práce v Evropském informačním středisku Karlovy univerzity ve funkci informačního specialisty se stal vedoucím oddělení databází a on-line služeb. Zde se podílel na několika projektech UNESCO v oblasti informatiky. Po roku 1989 pracoval na Britském velvyslanectví v Praze pro vládní Know-how fond, jehož cílem byla podpora rozvoje prioritních oblastí pro rychlý rozvoj tržní ekonomiky. Kromě toho zde působil i jako poradce pro informační technologie. Od roku 1995 byl ředitelem marketingu ve společnosti Albertina data, s.r.o. a byl zodpovědný za péči o nejvýznamnější klienty společnosti, obchodní partnery a smluvní dodavatele dat.

Další autoři

PhDr. Jana Kropáčková

Jana Kropáčková je proděkanka PedF UK Praha, členka Asociace předškolní výchovy.

Pavel Mikšátko

Pavel Mikšátko je CEO bezpečnostní agentury, konzultant a architekt bezpečnostních procesů.

Mgr. Pavel Černý

Pavel Černý je advokátem v kanceláři Frank Bold advokáti s.r.o. Věnuje se především případům z oblasti stavebního, ústavního a občanského práva a práva ochrany životního prostředí.Pravidelně zastupuje klienty ve sporech před Nejvyšším správním soudem, kde dosáhl precedenčních rozsudků zejména v oblasti územního plánování. V letech 2006 - 2011 byl členem Legislativní rady vlády. Je členem Výboru OSN pro dodržování Aarhuské úmluvy.

Mgr Lucie Demeterová

Lucie Demeterová je partnerem advokátní kanceláře DEMETER LEGAL. Vystudovala právnickou fakultu Masarykovy Univerzity v Brně. Poskytuje právní poradenství zejména v otázkách obchodního a pracovního práva, GDPR, nemovitostí a práva duševního s důrazem na právo IT.

Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková

Dagmar Vilášková je speciální pedagožka. Na pozici vedoucí školních poradenských pracovišť na základních školách zajišťuje inkluzivní podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, rovněž se věnuje podpoře a akceleraci žáků nadaných. Zkušenosti se vzděláváním dětí a žáků s kombinovaným postižením, dětí a žáků s autismem a vadou zraku předává na katedře speciální pedagogiky Ostravské Univerzity jako externí vyučující akreditovaného předmětu Strukturované učení a autismus, ale také formou bezplatných konzultací rodinám s dětmi s poruchami autistického spektra.Vystudovala speciální pedagogiku a speciální andragogiku na Masarykově Univerzitě v Brně. V roce 2006 vydala metodiku Strukturované učení pro žáky s autismem (s přihlédnutím k postižení zraku a mentální retardaci). Profesní zkušenosti získala jako učitelka v mateřské škole, asistent pedagoga, učitel na 1. stupni ZŠ, speciální pedagog v pedagogicko-psychologické poradně, odborný rada – odborník v oblasti speciální pedagogiky pro ČŠI, odborný pracovník – speciální pedagog pro NPI ČR, školní speciální pedagog a lektor. Od roku 2011 se věnuje metodickému vedení asistentů pedagogů na mateřských, základních a středních školách a tvorbě koncepcí školních poradenských pracovišť. V rámci lektorské činnosti se věnuje tématům: Školní poradenské pracoviště, Inkluzivní vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra, Diagnostika a reedukace specifických poruch učení, Asistent pedagoga ve školní praxi, Podpůrná opatření a legislativa v MŠ, ZŠ a SŠ, Syndrom vyhoření.

Ing. Zdeněk Burda

Daňový a účetní poradce. Po absolvování Vysoké školy ekonomické v Praze působil několik let v odborném školství. Od roku 1995 je členem Komory daňových poradců, kde postupně působil v disciplinární komisi i v Prezidiu KDP. Nyní je členem sekce správy daní a zkušebním komisařem KDP. V současnosti je jednatelem společnosti BD Consult, s.r.o. zaměřené na daňové poradenství a zastupování klientů při sporech se správci daně (včetně soudních řízení). Má za sebou bohatou publikační a přednáškovou činnost.