JUDr. Simona Bílá, Srníková

JUDr. Simona Bílá Srníková vystudovala Právnickou fakultu univerzity Karlovy.

Po absolvování praxe justičního čekatele působila sedm let jako soudce okresního soudu se zaměřením na občanské a rodinné právo. Počínaje od roku 2007 je samostatnou advokátkou a od ledna 2009 rovněž akreditovanou mediátorkou Asociace mediátorů ČR. V roce 2008 absolvovala Komplexní výcvik mediace (AMČR) a v roce 2009 Výcvik mediace spotřebitelských sporů. Následně působila jako mediátor spotřebitelských sporů v rámci Projektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů pořádanému Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR, Rozhodčím soudem při Hospodářské a Agrární komoře ČR, Asociací mediátorů ČR a Spotřebitelskými sdruženími. V roce 2012 absolvovala Kurs mediace pořádaný Českou advokátní komorou a od roku 2014 je zapsána v seznamu mediátorů vedeném Ministerstvem spravedlnosti ČR.

Další autoři

Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková

Dagmar Vilášková je speciální pedagožka. Na pozici vedoucí školních poradenských pracovišť na základních školách zajišťuje inkluzivní podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, rovněž se věnuje podpoře a akceleraci žáků nadaných. Zkušenosti se vzděláváním dětí a žáků s kombinovaným postižením, dětí a žáků s autismem a vadou zraku předává na katedře speciální pedagogiky Ostravské Univerzity jako externí vyučující akreditovaného předmětu Strukturované učení a autismus, ale také formou bezplatných konzultací rodinám s dětmi s poruchami autistického spektra.Vystudovala speciální pedagogiku a speciální andragogiku na Masarykově Univerzitě v Brně. V roce 2006 vydala metodiku Strukturované učení pro žáky s autismem (s přihlédnutím k postižení zraku a mentální retardaci). Profesní zkušenosti získala jako učitelka v mateřské škole, asistent pedagoga, učitel na 1. stupni ZŠ, speciální pedagog v pedagogicko-psychologické poradně, odborný rada – odborník v oblasti speciální pedagogiky pro ČŠI, odborný pracovník – speciální pedagog, školní speciální pedagog a lektor. Od roku 2011 se věnuje metodickému vedení asistentů pedagogů na mateřských, základních a středních školách a tvorbě koncepcí školních poradenských pracovišť. V rámci lektorské činnosti se věnuje tématům: Školní poradenské pracoviště, Inkluzivní vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra, Diagnostika a reedukace specifických poruch učení, Asistent pedagoga ve školní praxi, Podpůrná opatření a legislativa v MŠ, ZŠ a SŠ, Syndrom vyhoření.

Ing. Oldřich Petira, CSc.

Ing. Oldřich Petira, CSc. je absolventem VŠCHT v Pardubicích a již 48 roků v chemickém výzkumu a vývoji.Dlouhodobě spolupracoval s MŽP, MZdr, MPO při přípravě a aplikaci legislativy pro ochranu životního prostředí a chemickou bezpečnost průmyslových výrobků.

RNDr. Pavel Hajn

Ing. Drahuše Šefčíková

Drahuše Šefčíková je školní inspektorka České školní inspekce Plzeňského inspektorátu.

Mgr. Jiří Nezhyba

Advokát a partner kanceláře Frank Bold Advokáti, která před soudy vyhrála přes 40 případů týkajících se přezkumu územně plánovací dokumentace obcí a krajů.Jiří Nezhyba před Nejvyšším správním soudem celkem pětkrát dosáhl zrušení územně plánovací dokumentace krajů, které nezákonně bránily obcím v rozvoji větrné energetiky. Úspěšně soudně napadl odbornou i laickou veřejností kritizovanou Aktualizaci územního plánu města Brna. Podílel se také na mnoha konzultacích pro obce v oblasti územního plánování a obhajobě jejich územních plánů před soudem.

Mgr. Martina Bolčáková

Martina Bolčáková je právničkou AK AZ Legal.