Mgr. Lukáš Hnilička

Mgr. Lukáš Hnilička je advokát, který se specializuje na oblast komunálního práva, tedy na poskytování právních služeb obcím. S tím se nerozlučně pojí téměř každodenní práce se zákonem o svobodném přístupu k informacím. Advokacii vykonává jako společník advokátní kanceláře - SHIELDS advokátní kancelář, s.r.o.

Lukáš si po škole vybral cestu advokacie a zkušenosti z praxe získával postupně ve dvou advokátních kancelářích. Tam mu byli svěřeni mj. klienti z řad obcí, díky čemuž intenzivně nahlédl do problematiky této oblasti. Oblíbil si ji natolik, že se na ni zaměřuje i nyní jako advokát. Lukáš tak měl možnost vést zajímavé projekty, bránit práva obcí v různých řízeních před soudy, zajišťovat uzavírání velkých stavebních veřejnoprávních smluv či vystupovat na zastupitelstvech svých klientů.

Další autoři

Ing. Petr Vodný, Ph.D.

Ing. Petr Vodný je ředitelem odboru pro územní plánování MMR.Věnuje se přednášení Fakultě stavební ČVUT Praha a na přípravě na zkoušky zvláštní odborné způsobilosti pro správní činnost územní plánování. Dále je také členem předsednictva Asociace pro urbanismus a územní plánování ČR.

RNDr. Jiří Lošťák, Ph.D.

Franšízingu se věnuje od roku 1998. V roce 2004 otevřel svoji poradenskou kancelář v Olomouci. V témže roce se stal řádným členem České asociace franšízingu a od roku 2006 je členem Správní rady ČAF. Poskytuje služby v oblasti poradenství v celé České a Slovenské republice.Vystudoval Přírodovědeckou fakultu UP Olomouc (Matematika-Fyzika, Výpočetní technika), kde získal v roce 1989 doktorát. Je absolventem Českého institutu pro marketing (CIMA). Studoval Brno Business School PF VUT Brno (MBA Nottingham Trend University) a v roce 2018 dokončil doktorandské studium na VŠB - TU Ostrava obor Podniková ekonomie a management.

Michal Rada

Předseda Odborné skupiny pro přístupnost veřejné správy a veřejných služeb. Dlouhodobě se věnuje eGovernmentu a modernizaci veřejné správy na národní i evropské úrovni.Stál u zrodu klíčových projektů eGovernmentu, jako jsou základní registry, je jedním z mnoha spoluautorů datových schránek. Je spoluautorem právních předpisů v oblasti eGovernmentu a výkonu veřejné správy. Věnuje se dlouhodobě také oblasti architektury eGovernmentu. 

Jaromír Kuba

Alena Jabůrková vystudovala střední pedagogickou školu s oborem učitelství pro mateřské školy. Dále vystudovala  bakalářské studium v oboru Školský management, magisterské studium Management  vzdělávání. Všechna studia absolvovala na PdF UK v Praze.Má čtyřicetiletou pedagogickou praxi, z toho 28 let ve funkci ředitelky školy.Jaromír Kuba je soudním znalcem v oboru kybernetika. Věnuje se auditům kybernetické bezpečnosti, IT forenzní analýze, aktivně se zabývá i vývojem programů pro Windows a Linux a problematikou webových aplikací se zaměřením na webové prezentace a jejich soulad s legislativou. O počítačové bezpečnosti a IT obecně publikuje. Je autorem řady projektů od poskytovatele VPN služeb po ubytovací portály. Spolupracuje s firmami, obcemi i úřady, je externím spolupracovníkem Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Mgr. Martina Marková

Martina Marková řadu let působila jako novinářka, učitelka a právnička na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. V současné době pracuje na legislativním odboru Ministerstva vnitra. Přednáší ředitelům a učitelům škol a školských zařízení pracovněprávní problematiku v oblasti školství.

Ing. Jiří Štrupl

Ing. Jiří Štrupl – metodik celního řízení; Generální ředitelství cel. Od roku 2009 do současnosti pracuje jako metodik celního řízení na Generálním ředitelství cel v Praze. Předtím pracoval řadu let v praktickém výkonu činností celního řízení na Celním úřadě Mělník. Aktivně se účastní jednání na tvorbě evropské i národní legislativy, včetně mezinárodních jednání při Evropské komisi. Stanovuje s celostátní působností konkrétní postupy při převádění legislativy do praxe a vytváří metodiku pro oblast celního řízení, např. formou tvorby interních předpisů celní správy a stanovisek. Jeho pracovní zařazení zahrnuje též lektorskou činnost v rámci celní správy i vůči veřejnosti a spolupráci s ostatními orgány státní správy při výkonu jejich působnosti, zejména s orgány finanční správy v oblasti daně z přidané hodnoty.