Seminář je akreditován u MŠMT pod č.j.: MSMT- 11590/2020-4-335. Lze jej hradit prostřednictvím Šablon.
Máte-li zájem o sledování přímého přenosu z místa konání s možností klást dotazy, napište prosím do poznámky k objednávce heslo „online“. Děkujeme.
Cíl semináře
Jedním z největších aktuálních problému ve školství je krizová komunikace. Stále menší míra pochopení ze strany rodičů, neovladatelné a neukázněné děti, vyhořelí učitelé. Na praktickém školení proto poradíme, co funguje a co se vyplácí a co naopak generuje problémy a nedorozumění. Na typologii rodičů si ukážeme snazší nastavení komunikačních systémů – odlišnosti v jejich přístupu, požadavcích a očekáváních. Zároveň poradíme, jak se vyhnout konfliktním situacím a jak reagovat na slovní napadání.
Nepříjemní a nespokojení rodiče a studenti již nebudou vaší noční můrou, ale budete vědět, jak s nimi vést rozhovor, aniž byste se dostali do patové situace.
Komu je seminář určen
Školení je určeno všem pedagogickým pracovníkům.
Další informace
Jako účastník kurzu obdržíte osvědčení o jeho absolvování. V ceně semináře jsou podkladové materiály v elektronické podobě, občerstvení v průběhu semináře a nahrávka celého semináře.
PROGRAM PRAKTICKÉHO ŠKOLENÍ (9,00-16,00 hod.)
1. Nastavení pravidel a podmínek pro úspěšnou komunikaci a spolupráci
Co funguje a co se vyplácí a co naopak generuje problémy a nedorozumění
2. Komplikované postavení učitele – jakých zásad se držet?
Klientský přístup, který je rodiči stále více vyžadován – jak jej pro školu optimálně nastavit a aktivně řídit?
3. Nastavení komunikačních pravidel v rámci učitelského sboru
Vzájemný respekt, komunikační pravidla a meze
4. Postup pedagoga při slovním napadání ze strany žáka
Jak reagovat v rámci třídního kolektivu, jak s žákem dále pracovat
5. Role a úkoly školy, zřizovatele i rodičů – na čem trvat a nepolevovat?
Jak vymezit kompetence a jak určit optimální nastavení
6. Typologie rodičů – jak vytipovat postupy komunikace?
Odlišnosti v jejich přístupu, požadavcích a očekáváních. Odlišnosti ve formách komunikace ze strany školy
7. Konfliktní situace a konfliktní rodiče – jak se bránit?
Předcházení problémům i ochranné systémy školy
8. Sebezkušenostní cvičení – kdo je připraven, není překvapen!
Modelová situace – nácvik řešení
9. Agrese a agresivita
Emoce, které jsou silnější než my. Jsou vůbec normální?
10. Neverbální komunikace
Co vlastně hraje skutečnou roli v rozhovoru? Mohu to ovlivnit?
11. Emoce versus rozum
Proč nefunguje zachovat klid, když jsem v panice?
Celý den prostor pro vaše dotazy, výměnu zkušeností a diskusi