Logo AIVD
Seminář

Datové schránky v praxi roku 2025: zásadní chyby + novinky 2025

Doručovací fikce, nové formáty, nové velikosti, el. podpisy

Termín: 21. 2. 2025
Místo konání: Online – živý přenos

Používáte datovou schránku? A skutečně postupujete v souladu se zákonnými předpisy? 1 chyba v elektronickém podpisu či konverzi dokumentu a může z toho být obrovský průšvih! Víte, jak se správně aplikuje fikce podpisu a doručení? Právě v tom dělá veřejná správa i firmy zásadní chyby! Znáte všechny novinky v datových schránkách v roce 2025? Jaké nové formáty a velikosti budou platit? Které dokumenty musíte opatřit kterým typem elektronického podpisu? Musíte si ukládat celé zprávy, nebo stačí jen přílohy? Přihlaste se na školení a zjistěte, jak správně postupovat při práci s datovkou.

5 490  4 941 

Přihlaste se do 23. 1. a získejte slevu 10 %.

Cíl živého vysílání

Cílem semináře Datové schránky v praxi roku 2025: zásadní chyby + novinky 2025 je seznámit účastníky s aktuální situací v oblasti datových schránek a jejich využívání. Projdeme všechny možné úskalí jejich používání a upozorníme na časté chyby jak ze strany firem, tak úřadů. Lektor se zaměří především na praktické příklady, problémy a řešení konkrétních situací, a to včetně aktuální judikatury. Upozorníme také na nová pravidla pro rok 2025.

Komu je živé vysílání určeno

Seminář je určen především pro účetní, administrativní pracovníky, členy statutárních orgánů, auditory, asistenty daňových poradců nebo advokátů, podnikatele a v neposlední řadě také zaměstnancům veřejné správy.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály v elektronické podobě a kompletní nahrávka.

PROGRAM ŽIVÉHO VYSÍLÁNÍ (9:00–13:30 hod.)

  • Změny od roku 2024 v souvislosti s novelou legislativy
  • Kdy musí organizace komunikovat prostřednictvím datové schránky?
  • Jak na autorizovanou a neautorizovanou konverzi dokumentů?
  • Kdy je nutný elektronický podpis?
  • Jak ochránit osobní údaje v dokumentech a postupovat v souladu s GDPR?
  • Práce s datovou schránkou: oprávněná osoba, pověřená osoba, administrátor – jak se liší jejich role a možnosti
  • Výhody a nevýhody práce s dokumenty při používání datové schránky?
  • Ukázky práce s datovou schránkou
  • Jak eliminovat rizika spojená s používáním datových schránek?
  • Možnosti dlouhodobého uložení datových zpráv
  • Nejčastější pochybení organizací při práci s datovou schránkou

RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA

Odborná lektorka kurzů na téma spisové služby, datových schránek a správního řádu. Mnoho let pracovala jako odborná referentka Odboru školství, mládeže a sportu Krajského úřadu Středočeského kraje a metodička spisové služby a datových schránek. V současné době se specializuje na vedení spisové služby ve školách. Působí na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, zároveň pravidelně publikuje ve školských časopisech. Má pedagogické, přírodovědné a manažerské vzdělání. Byla lektorkou projektu vzdělávání „eGovernment ve Středočeském kraji“ a garantem oblasti elektronická spisová služba v rámci pracovní skupiny projektu „Rozvoj eGovernmentu ve Středočeském kraji“.

Online – živý přenos

Místo konání:

Živé vysílání je interaktivní online seminář, jehož přenos budete sledovat na svém PC, notebooku nebo tabletu - pohodlně ve vaší kanceláři nebo doma bez nutnosti jakéhokoli dojíždění. A nejen to. Budete moci klást lektorovi i své otázky. Je to technicky velmi jednoduché – informace, jak se připojit, obdržíte včas od našeho zákaznického servisu e-mailem.


Také doporučujeme