Logo AIVD
Konference

Odborné setkání: Řešení nejčastějších problémů spisové služby v roce 2019

Elektronické skartační řízení – Efektivní vedení spisové služby - Hybridní spisy – Příprava na kontrolu – Legislativní změny

Termín: 13. 6. 2019
Místo konání: Hotel Troja

Odborné setkání je akreditováno MV ČR, č.j. AK/PV-211/2019 a AK/VE-125/2019.

Zabírá vám výkon spisové služby spoustu času, který byste rádi věnovali jiným aktivitám? Nevíte si rady se správným nastavením elektronického skartačního řízení či s určením skartačních znaků a lhůt? Tak právě vám přijde vhod nabitý program odborného setkání, které se zaměřuje na nejaktuálnější problémy spisové služby. Navíc vás připravíme na kontroly a novou legislativu! Přijďte načerpat rady a tipy od odborníků na jednom místě.

4 490 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat.

V případě Vašeho zájmu o další konání vyplňte kontaktní formulář.


    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR.


    Cíl akreditovaného odborného setkání

    Cílem odborného setkání Řešení nejčastějších problémů spisové služby v roce 2019 je předat vám informace, doporučení a tipy pro řešení velmi aktuálních problémů, se kterými se potýká drtivá většina veřejnoprávních původců. Jednotliví odborníci vám srozumitelně a na příkladech z praxe poradí, jak co nejefektivněji nastavit vedení spisové služby, omezit tak její časovou náročnost a motivovat zaměstnance k jejímu svědomitému výkonu. Provedou vás správným procesem elektronického skartačního řízení a poradí, jak co nejlépe klasifikovat dokumenty dle skartačních znaků a lhůt s ohledem na GDPR.

    Pozornost bude věnována také problematice hybridních spisů a v roce 2019 stále více početnějším a tvrdším kontrolám výkonu spisové služby. Předáme vám praktický návod, jak se na ně krok po kroku připravit, na co se kontroly nejčastěji zaměřují, jaké nedostatky jsou zjišťovány a jaké sankce za porušení padají. V neposlední řadě se dozvíte o všech připravovaných legislativních změnách a jejich dopadech na váš výkon spisové služby.

    Přijďte s námi vyřešit bolestivá místa spisové služby ve vaší organizaci. 

    Pro podrobný program klikněte zde.

    Komu je akce určena                                     

    Odborné setkání Řešení nejčastějších problémů spisové služby v roce 2019 je určeno všem veřejnoprávním původům, kteří zajišťují výkon i vedení spisové služby. Jedná se zejména o spisové pracovníky, metodiky spisové služby, tajemníky, ředitele, referenty, asistentky, sekretářky, účetní, IT techniky a všechny vedoucí pracovníky. 

    Odborné setkání je akreditováno jak pro řadové, tak vedoucí úředníky. 

    Další informace

    Každý účastník akreditovaného odborného setkání obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování. V ceně jsou podkladové materiály, tištěné prezentace, občerstvení v průběhu akce a teplý oběd.

     

    Odborné setkání začíná v 9 hodin, předpokládané ukončení programu je cca v 15:30. Po každém vystoupení bude následovat diskuse, v rámci níž budou účastníci moci klást dotazy.

    Témata akreditovaného odborného setkání:

    1. Jak efektivně nastavit vedení spisové služby
      • Doporučení pro ušetření času při vedení spisové služby
      • Motivace zaměstnance k jejímu svědomitému a bezchybnému výkonu
    2. Elektronické skartační řízení
      • Jak se na něj připravit
      • Jak by mělo správně probíhat
      • Rady, tipy a doporučení k řešení nejčastějších chyb
    3. Správná klasifikace dokumentů dle skartačních znaků a lhůt s ohledem na GDPR
      • Jak nejlépe klasifikovat dokumenty – tvorba spisového plánu
      • Metodická pomoc ze strany veřejných archivů
    4. Hybridní spisy
    5. Kontrola výkonu spisové služby 
      • Návod jak se připravit na hrozící kontrolu
      • Časté chyby a nedostatky v praxi, sankce
      • Doporučení, rady a tipy, jak chyby odstranit
    6. Připravované změny v zákoně o archivnictví a spisové službě

    (změna programu vyhrazena)

     

    Časový harmonogram:

    • 8:00–9:00 registrace účastníků a ranní káva
    • dopolední blok s diskusemi
    • oběd formou bohatého bufetu (polévka, výběr ze 4 hlavních jídel, salátový bar, minidezerty)
    • polední blok s diskusemi
    • coffee break (káva, sladké/slané chuťovky)
    • odpolední blok s diskusemi
    • 15:30 závěrečné slovo

    Ing. Robert Piffl

    Robert Piffl vystudoval ČVUT FEL - katedru kybernetiky. Od roku 1992 se zabývá problematikou elektronických forem dokumentů v rámci jejich životních cyklů a s tím související technologickými a legislativními aspekty. V současné době na Ministerstvu vnitra působí v týmu připravujícím nové právní předpisy v oblasti archivnictví a spisové služby.

    Mgr. Marie Procházková

    působí jako archivářka a metodička spisové služby ve Státním oblastním archivu v Praze.

    RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA

    Odborná lektorka kurzů na téma spisové služby, datových schránek a správního řádu. Mnoho let pracovala jako odborná referentka Odboru školství, mládeže a sportu Krajského úřadu Středočeského kraje a metodička spisové služby a datových schránek. V současné době se specializuje na vedení spisové služby ve školách. Působí na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, zároveň pravidelně publikuje ve školských časopisech. Má pedagogické, přírodovědné a manažerské vzdělání. Byla lektorkou projektu vzdělávání „eGovernment ve Středočeském kraji“ a garantem oblasti elektronická spisová služba v rámci pracovní skupiny projektu „Rozvoj eGovernmentu ve Středočeském kraji“.

    Mgr. Jan Schwaller

    Jan Schwaller vystudoval Filosofickou fakultu Univerzity Karlovy obor historie – archivnictví a pomocné vědy historické. Působil nejprve jako dokumentátor ve Východočeském muzeu Pardubice, posléze pracoval jako odborný asistent v Archivu Národního muzea a v současnosti je vedoucím oddělení fondů městských podniků, institucí a fyzických osob Archivu hlavního města Prahy. Věnuje se předarchivní péči a spisové službě organizací zřizovaných hl. městem nebo městskými částmi. Na téma archivnictví a spisové služby publikuje a přednáší.

    Hotel Troja

    Seminář se koná v Hotelu Troja****Místo konání je bezbariérově přístupné.

    Kudy?

    a) autem - z centra Prahy směr Teplice, Troja, Kobylisy, Hotel Troja

    b) metrem

      • trasa C Kobylisy - lze pak dojít pěšky nebo 1 zastávka tramvají č. 1, 17 či 24 - zastávka Ke Stírce

    c) tramvají č. 3, 1, 17 či 24- zastávka Ke Stírce

    d) autobusem č. 102 - zastávka Kobyliské náměstí

    Parkování

    Doporučujeme k cestě do hotelu využít MHD, neboť parkování je v této oblasti možné pouze v ulicích, a to prostřednictvím parkovacích automatů.

    Hotel nabízí placená parkovací místa v garáži za 390 Kč/den. Pozor, počet parkovacích míst v garáži je omezen!

    Mapa