Cíl online semináře
Cílem semináře je poskytnout firmám srozumitelný úvod do nového zákona o kybernetické bezpečnosti a vysvětlit, koho se týká a proč je důležitý. Účastníci získají přehled o klíčových změnách, nových povinnostech a doporučeních, jak se na legislativu včas připravit.
Komu je seminář určen
Seminář je určen zejména jednatelům, majitelům firem, manažerům odpovědným za provoz, IT nebo compliance a dalším, kteří mají na starost řízení rizik ve firmě. Vhodný je i pro menší podniky, které dosud kybernetickou bezpečnost neřešily, ale mohou nově spadat pod regulaci.
Další informace
Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály a videonahrávka.
PROGRAM SEMINÁŘE (9:00 – 12:00 hod.)
Jak začít ihned
1, Samoidentifikace, registrace
2, Nahlásit regulovanou službu (termíny + lhůty)
3, Určit odpovědnou osobu
4, Prověřit IT a všechny přístupy
5, Nastavit postupy při incidentu
6, Školení zaměstnanců (penetrační testy apod.)
7, Dokumentace, evidence + interní směrnice
Nový zákon o kybernetické bezpečnosti od 1. 11. 2025
– Koho se nový zákon týká a co musíte vědět (vyšší vs. nižší režim povinností)
– Vyhláška o regulovaných službách
– Vyhlášky o bezpečnostních opatřeních poskytovatele regulované služby
– Vyhláška o portálu NÚKIB
– Hlavní rizika pro firmy
Praktické povinnosti firmy
– Rozdělení povinností a rolí
– Jak zabezpečit IT, data a interní procesy
– Co dělat při kybernetickém incidentu (hlášení incidentů)
– Bezpečnost u dodavatelů a partnerů
Sankce a rizika
– Přehled možných pokut
– Praktické příklady z praxe