Logo AIVD
Konference

Restart v českém účetnictví: změny od 1. 1. 2026, konec ČÚS, e-faktury, přeceňování

Nový zákon o účetnictví bourá zaběhlá pravidla

Termín: 27. 11. 2025
Místo konání: Praha, Hotel Olympik

Nový zákon o účetnictví od základu mění pohled na české účetnictví. Podnikatelský, bankovní a neziskový sektor se spojí do jediné vyhlášky a České účetní standardy se zruší úplně. Které případy se nově budou vykazovat pomocí standardů IFRS? Co nahradí současné opravné položky a vlastní náklady? Jak se změní mimořádná účetní závěrka? Jak funguje nový přeceňovací model? Připravte se na nové povinnosti a zásadní změny včas, dorazte na tradiční podzimní konferenci!

5 990 

bez DPH


Cíl konference

Cílem konference Restart v českém účetnictví: změny od 1. 1. 2026, konec ČÚS, e-faktury, přeceňování je upozornit firmy a organizace na největší účetní změny tohoto století. Nový zákon o účetnictví vaši profesi od základu změní: nové výkaznictví, vyšší požadavky na věrné znázornění účetnictví, jiné rozlišování aktiv, pasiv, rezerv i opravných položek. Které změny jsou pro vás nově povinné? Jak náročné bude jejich zavedení a kolik vás to bude stát?

Pro podrobný program klikněte zde.

Komu je akce určena

Konference je určena vedení firmy, finančním ředitelům, účetním, daňovým poradcům, auditorům, controllerům a všem, kteří mají na starosti finanční řízení firmy či organizace.

Další informace

Jako účastník konference obdržíte CERTIFIKÁT o jejím absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně je také záznam celé konference. Pokud se nebudete moct zúčastnit prezenčně, zprostředkujeme vám na vyžádání online přímý přenos.

Konference začíná v 9 hodin, předpokládané ukončení programu je cca ve 15:00.

Témata konference:

  1. Účetní revoluce je tady: konec pro České účetní standardy (Ing. Martin Kučera, Ph.D.)
  • nové požadavky na účetní: účetnictví musí vystihovat ekonomickou podstatu a být srovnatelné
  • struktura účetní závěrky podle nového zákona – aktiva, znehodnocení, výnosy a náklady
  • přísnější pravidla pro změny a opravy účetních závěrek
  • žhavá novinka: vykazování dluhů
  1. Nejhorší úskalí: nové přeceňování aktiv na reálnou hodnotu (Martin Košta)
  • kdy už vám nepostačí pořizovací cena, ale musíte oceňovat reálnou hodnotou
  • naplnila se nejhorší noční můra účetních, co musíte ocenit i zpětně?
  • jak funguje přeceňovací model pro reálnou hodnotu pozemků, budov a strojů
  • znehodnocení a jeho problematické vykazování v účetní závěrce
  1. Malá novela zákona o účetnictví od 1. 1. 2026
  • nové limity čistého obratu a hodnoty aktiv pro vaši firmu – do které kategorie budete nově spadat?
  • komu bude muset účetní závěrku ověřovat auditor?
  • kdy musíte vyhotovit zprávu o udržitelnosti účetní jednotky
  • povinná kontrola kvalifikace vašeho auditora
  1. Udeřila nová vlna směrnice ViDA: E-faktury a konec souhrnného hlášení (MVDr. Milan Vodička)
  • povinná e-fakturace od 1. 1. 2030
  • jaké formáty elektronických faktur jsou povolené?
  • konec vícenásobné registrace k DPH ve více členských státech
  • dokdy musíte podle směrnice vydat elektronickou fakturu?
  1. Nebezpečí nedobytných pohledávek (Ing. Marie Rudolfová)
  • pozor na úpravu základu daně od 1. 7. 2025 – kdy musí dlužník opravit nárok na odpočet daně?
  • zákonné podmínky pro tvorbu a zúčtování opravných položek k nedobytným pohledávkám
  • reklamace, dobropis a opravné daňové doklady – jak je správně zaúčtovat
  • postoupení pohledávek: rozdíl v postupu u postupitele a postupníka

(změna programu vyhrazena)

 

Ing. Martin Kučera, Ph.D.

Ing. Martin Kučera, Ph.D. je už dva roky členem Komory daňových poradců České republiky. Ve své praxi pro ACCTA Bohemia, s.r.o. a Daňové kanceláři Kučera s.r.o. se specializuje na daň z přidané hodnoty, daň z příjmů fyzických osob, neziskové organizace a účetnictví. Na Vysoké škole ekonomické v Praze postupně prošel bakalářským, magisterským a doktorským studiem, které úspěšně zakončil s titulem Ph.D. Během studií se zúčastnil také prestižní stáže na Otto-Friedrich-Universität Bamberg.

Martin Košta

Působil ve společnosti Apogeo jako Accounting Team Leader. Specializuje se na oblast mezinárodních korporací, ad-hoc zakázek, konsolidací, klientů vykazujících dle mezinárodních účetních standardů IFRS a neziskových organizací. Dále se zabývá zúčtováním dotačních programů a grantů, překlápěním účetnictví z lokálních GAAP do CZ GAAP a zaúčtováním organizačních složek zřizovatele. Aktivně přednáší na odborných seminářích a na středních a vysokých školách

Ing. Marie Rudolfová

Marie Rudolfová je daňová poradkyně, která pomáhá účetním najít efektivní řešení na účetní a daňové otázky vyplývající z různých účetních případů v průběhu roku i během účetní závěrky. Poskytuje dlouhodobý mentoring i jednorázové konzultace. Získala Osvědčení daňového poradce udělené Komorou daňových poradců v ČR a v seznamu daňových poradců figuruje pod číslem 4913. 

MVDr. Milan Vodička

V letech 1993-2009 manažer nadnárodních softwarových firem, od roku 1995 daňový poradce, člen Komory daňových poradců ČR, v období 2011-2012 člen Prezidia KDP, od r. 2013 vedoucí Sekce pro informační technologie KDP ČR, člen sekce pro daně a pojištění Svazu průmyslu, člen Technology Tax Committee CFE Tax Advisers Europe. Bohatá publikační činnost v odborných periodikách.

Praha, Hotel Olympik

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Olympik, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Artemis a Tristar).

Adresa:

Sokolovská 138, Praha 8 186 76

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na placeném parkovišti v hotelovém komplexu.

Přečtěte si více informací o hotelu. Místo konání je bezbariérově přístupné.

Mapa