Logo AIVD
Konference

Restart v českém účetnictví: změny od 1. 1. 2026, konec ČÚS, e-faktury, přeceňování

Nový zákon o účetnictví bourá zaběhlá pravidla

Termín: 27. 11. 2025
Místo konání: Praha – Hotel Olympik / online

Nový zákon o účetnictví od základu mění pohled na české účetnictví. Podnikatelský, bankovní a neziskový sektor se spojí do jediné vyhlášky a České účetní standardy se zruší úplně. Které případy se nově budou vykazovat pomocí standardů IFRS? Co nahradí současné opravné položky a vlastní náklady? Jak se změní mimořádná účetní závěrka? Jak funguje nový přeceňovací model? Připravte se na nové povinnosti a zásadní změny včas, dorazte na tradiční podzimní konferenci!

5 990 

bez DPH

Na toto školení již není možné se objednat.

V případě Vašeho zájmu o další konání vyplňte kontaktní formulář.


    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR.


    Cíl konference

    Cílem konference Restart v českém účetnictví: změny od 1. 1. 2026, konec ČÚS, e-faktury, přeceňování je upozornit firmy a organizace na největší účetní změny tohoto století. Nový zákon o účetnictví vaši profesi od základu změní: nové výkaznictví, vyšší požadavky na věrné znázornění účetnictví, jiné rozlišování aktiv, pasiv, rezerv i opravných položek. Které změny jsou pro vás nově povinné? Jak náročné bude jejich zavedení a kolik vás to bude stát?

    Pro podrobný program klikněte zde.

    Komu je akce určena

    Konference je určena vedení firmy, finančním ředitelům, účetním, daňovým poradcům, auditorům, controllerům a všem, kteří mají na starosti finanční řízení firmy či organizace.

    Další informace

    Jako účastník konference obdržíte CERTIFIKÁT o jejím absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně je také záznam celé konference, prezentace lektorů a celodenní občerstvení. Pokud se nebudete moct zúčastnit prezenčně, zprostředkujeme vám na vyžádání online přímý přenos.

    Ohlasy účastníků

    „Oceňuji celkovou úroveň celé konference a výklad přednášejících – jak v mluvené formě, tak v prezentacích.“ – Pavla S.

    „Líbila se mi plynulost celého dne a zkušená organizace všech přednášek.“ – Jitka N.

    „Celá organizace byla na vysoké úrovni. Určitě se zúčastním i dalších přínosných konferencí.“ – Marie V.

    „Výklady byly srozumitelné, hezky podané. Jsem rád, že se s předstihem mluví o tématech, která nás brzy čekají všechny.“ – Martin L.

    Konference začíná v 9 hodin, předpokládané ukončení programu je cca ve 15:00.

    Témata konference:

    1. Účetní revoluce je tady: konec pro České účetní standardy (Ing. Martin Kučera, Ph.D.)
    • nové požadavky na účetní: účetnictví musí vystihovat ekonomickou podstatu a být srovnatelné
    • struktura účetní závěrky podle nového zákona – aktiva, znehodnocení, výnosy a náklady
    • přísnější pravidla pro změny a opravy účetních závěrek
    • žhavá novinka: vykazování dluhů
    1. Nejhorší úskalí: nové přeceňování aktiv na reálnou hodnotu (Martin Košta)
    • kdy už vám nepostačí pořizovací cena, ale musíte oceňovat reálnou hodnotou
    • naplnila se nejhorší noční můra účetních, co musíte ocenit i zpětně?
    • jak funguje přeceňovací model pro reálnou hodnotu pozemků, budov a strojů
    • znehodnocení a jeho problematické vykazování v účetní závěrce
    1. Malá novela zákona o účetnictví od 1. 1. 2026 (Ing. Ladislav Čížek)
    • nové limity čistého obratu a hodnoty aktiv pro vaši firmu – do které kategorie budete nově spadat?
    • komu bude muset účetní závěrku ověřovat auditor?
    • kdy musíte vyhotovit zprávu o udržitelnosti účetní jednotky
    • povinná kontrola kvalifikace vašeho auditora
    1. Udeřila nová vlna směrnice ViDA: E-faktury a konec souhrnného hlášení (MVDr. Milan Vodička)
    • povinná e-fakturace od 1. 1. 2030
    • jaké formáty elektronických faktur jsou povolené?
    • konec vícenásobné registrace k DPH ve více členských státech
    • dokdy musíte podle směrnice vydat elektronickou fakturu?
    1. Nebezpečí nedobytných pohledávek (Ing. Marie Rudolfová)
    • pozor na úpravu základu daně od 1. 7. 2025 – kdy musí dlužník opravit nárok na odpočet daně?
    • zákonné podmínky pro tvorbu a zúčtování opravných položek k nedobytným pohledávkám
    • reklamace, dobropis a opravné daňové doklady – jak je správně zaúčtovat
    • postoupení pohledávek: rozdíl v postupu u postupitele a postupníka

    (změna programu vyhrazena)

     

    Ing. Martin Kučera, Ph.D.

    Ing. Martin Kučera, Ph.D. je už dva roky členem Komory daňových poradců České republiky. Ve své praxi pro ACCTA Bohemia, s.r.o. a Daňové kanceláři Kučera s.r.o. se specializuje na daň z přidané hodnoty, daň z příjmů fyzických osob, neziskové organizace a účetnictví. Na Vysoké škole ekonomické v Praze postupně prošel bakalářským, magisterským a doktorským studiem, které úspěšně zakončil s titulem Ph.D. Během studií se zúčastnil také prestižní stáže na Otto-Friedrich-Universität Bamberg.

    Martin Košta

    Působil ve společnosti Apogeo jako Accounting Team Leader. Specializuje se na oblast mezinárodních korporací, ad-hoc zakázek, konsolidací, klientů vykazujících dle mezinárodních účetních standardů IFRS a neziskových organizací. Dále se zabývá zúčtováním dotačních programů a grantů, překlápěním účetnictví z lokálních GAAP do CZ GAAP a zaúčtováním organizačních složek zřizovatele. Aktivně přednáší na odborných seminářích a na středních a vysokých školách

    Ing. Marie Rudolfová

    Marie Rudolfová je daňová poradkyně, která pomáhá účetním najít efektivní řešení na účetní a daňové otázky vyplývající z různých účetních případů v průběhu roku i během účetní závěrky. Poskytuje dlouhodobý mentoring i jednorázové konzultace. Získala Osvědčení daňového poradce udělené Komorou daňových poradců v ČR a v seznamu daňových poradců figuruje pod číslem 4913. 

    MVDr. Milan Vodička

    V letech 1993-2009 manažer nadnárodních softwarových firem, od roku 1995 daňový poradce, člen Komory daňových poradců ČR, v období 2011-2012 člen Prezidia KDP, od r. 2013 vedoucí Sekce pro informační technologie KDP ČR, člen sekce pro daně a pojištění Svazu průmyslu, člen Technology Tax Committee CFE Tax Advisers Europe. Bohatá publikační činnost v odborných periodikách.

    Ing. Ladislav Čížek

    Ing. Ladislav Čížek je manažerem a auditorem ve společnosti Rödl & Partner, která se mezi lety 2012-2024 opakovaně stala právnickou firmou roku. Jako auditor zapsaný v Komoře auditorů ČR má více než 10 let praxi. Nově dokončil také kvalifikaci soudního znalce pro obor účetnictví. Zaměřuje se na témata IFRS, ESG a legislativní změny v účetnictví i daňové problematice.

    Praha – Hotel Olympik / online

    Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Olympik, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Artemis a Tristar). Hotel se nachází nedaleko stanice metra Invalidovna linky B.

    Další možností je sledovat akci online na vašem zařízení.

    Adresa:

    Sokolovská 138

    180 00 Praha 8

    Doprava:

    Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

    Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

    Autem – parkovat lze na parkovišti přímo před hotelem.

    Mapa