Cíl semináře
Pozice asistenta pedagoga přináší stále řadu otázek v oblasti profesních kompetencí, kvalifikačních předpokladů nebo konkretizace náplně práce. Seminář reaguje na aktuální potřebu ředitelů škol, učitelů i asistentů pedagoga. Cílem tohoto školení je seznámit účastníky se základními pravidly ve vztahu asistent pedagoga-vedení školy a pomoci jim s orientací v množství změn po poslední novele inkluzivní vyhlášky a v očekávání novelizace další.
Klikněte zde pro detailní program semináře.
Komu je seminář určen
Seminář je určen ředitelům a učitelům mateřských a základních škol, asistentům pedagoga, školním asistentům a dalším zájemcům, kteří se o problematiku asistentů pedagoga zajímají.
Další informace
Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály v elektronické podobě, občerstvení v průběhu semináře.
PROGRAM PŮLODENNÍHO SEMINÁŘE (17. 9. 2018, 9.00–13.00)
1. Pozice asistenta pedagoga v praxi mateřské a základní školy
- Náplň práce asistenta pedagoga
- Kompetence asistenta pedagoga a dalších pozic, spojených s realizací společného vzdělávání (školní asistent, asistent sociální inkluze)
- Medikace a zdravotní úkony v souvislosti s pozicí AP
2. Profesní kompetence asistenta pedagoga
- Základní přehled v otázce profesních kompetencí
3. Skandinávské modely společného vzdělávání
- Koncepce společného vzdělávání, jako nosné téma realizace společného vzdělávání v České republice (pozitiva x rizika realizace společného vzdělávání)
4. Kvalifikační předpoklady pro výkon pozice asistenta pedagoga
- Přehled v otázce kvalifikačních předpokladů
- Změny v legislativě v kontextu společného vzdělávání včetně očekávané další novelizace inkluzivní vyhlášky
5. Vše, co se v roce 2018 změnilo…
- Česká školní inspekce a otázka speciálních vzdělávacích potřeb
- Metodika práce s asistentem pedagoga
- Spolupráce rodiny s asistentem pedagoga