Logo AIVD
Seminář

Seminář: Zaměstnanec-potížista. Rizika, prevence a řešení v praxi

Jak na problematického zaměstnance bez rizika soudu

Termín: 13. 12. 2016
Místo konání: Nakladatelství FORUM (6. patro), Praha 8

V každé firmě se najde problémový zaměstnanec a jediným řešením často bývá jeho propuštění, v čemž se velmi chybuje. Jaká jiná preventivní opatření můžete u zaměstnanců-potížistů aplikovat? Jak je to se snížením mzdy či převedením na jinou práci? A jak především zabránit vysokým sankcím, ať už ze strany kontrolních orgánů, nebo při prohraném soudním sporu? Zúčastněte se praktického semináře a předcházejte selhání lidského faktoru!

4 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat.

V případě Vašeho zájmu o další konání vyplňte kontaktní formulář.


    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR.


    Cíl semináře

    Cílem semináře Zaměstnanec-potížista. Rizika, prevence a řešení v praxi je seznámit účastníky s možnostmi, které zákoník práce dává zaměstnavatelům při řešení problémů s pracovníky. Kromě propouštění bude seminář zaměřen i na jiné způsoby řešení problémů, např. na možnost snížit či nepřiznat zaměstnancům variabilní složky mezd nebo možnost převedení zaměstnanců na jinou práci, respektive i na možnost prevence budoucích problémů, zejména prostřednictvím hodnocení a odměňování.

    Cílem semináře je zabránit možným sankcím, ať již ze strany samotných zaměstnanců (včetně prohry v soudním řízení o určení neplatnosti výpovědi), tak i kontrolních orgánů. Pozor, právě nově vydaná soudní rozhodnutí často mění dosavadní zavedenou praxi!

    Klikněte zde pro detailní program semináře.

    Komu je seminář určen

    Seminář Zaměstnanec-potížista. Rizika, prevence a řešení v praxi je určen personalistům a HR manažerům ze soukromých společností, ale i veřejných organizací. V neposlední řadě je určen firemním právníkům a správcům ICT systému.

    Další informace

    Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály v elektronické podobě, občerstvení v průběhu semináře a teplý oběd. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde. 

    PROGRAM CELODENNÍHO SEMINÁŘE (9:00–15:30 hod.)

     

    1.    blok semináře

    1)  Možnosti prevence budoucích problémů se zaměstnanci, pokud jde o přijímání zaměstnanců a sjednávání obsahu pracovní smlouvy

    2) Možnosti řešení existujících problémů („fáze před propuštěním“), například možností postihnout zaměstnance snížením mzdy, přeřazením na jinou práci apod.

     

    2.    blok semináře

    1)  Propouštění zaměstnanců – vysvětlení jednotlivých výpovědních důvodů (a vazeb mezi nimi navzájem, zejména pokud jde o odlišení neuspokojivých pracovních výsledků či nesplňování požadavků na výkon práce a méně závažného porušování pracovní kázně), a to

    ·         výpověď z důvodu nesplňování předpokladů/požadavků a neuspokojivých pracovních výsledků,

    ·         výpověď a okamžité zrušení pro porušení pracovní kázně (soustavné méně závažné, včetně přípravy vytýkacích dopisů, závažné či zvlášť hrubé porušení),

    ·         výpověď pro zvlášť hrubé porušení léčebného režimu (bude vysvětleno, kdy lze využít tento nový výpovědní důvod a kdy bude lepší nepřiznat zaměstnanci náhradu mzdy).

     

    3.    blok semináře

    1) Propouštění zaměstnanců

    ·         výpověď z organizačních důvodů (účastníci budou provedeni celým procesem načasování a implementace organizační změny a budou seznámeni s potřebnou dokumentací k organizační změně a nejdůležitějšími soudními rozhodnutími v této oblasti),

    ·         výpověď ze zdravotních důvodů (obecně lze zaznamenat, že v poslední době narůstá počet případů, kdy zaměstnanci trpí zdravotními problémy, které jim neumožňují pokračovat v práci – v rámci semináře budou vysvětlena úskalí propouštění z tohoto důvodu, zejména pokud jde o zpochybnitelnost lékařských posudků a možnost dání výpovědi jen pokud nelze zaměstnance převést na jinou práci).

     

    4.    Závěr a diskuse

    JUDr. Jaroslav Škubal

    Jaroslav Škubal je advokátem České advokátní komory. Spolupracuje s advokátní kanceláří PRK Partners. V rámci své advokátní praxe se věnuje mimo jiné přípravě smluvní dokumentace pro zaměstnance, nakládání s osobními údaji zaměstnanců a dalšími. Jaroslav Škubal je doporučován a uznáván jako odborník v oblasti pracovního práva a zaměstnanosti publikací Chambers European Guide.

    Nakladatelství FORUM (6. patro), Praha 8

    Zasedací místnost v 6. patře Nakladatelství FORUM. Nakladatelství FORUM sídlí v budově SBD Praha. Místo konání je bezbariérově přístupné.

    Kudy?

    a) autem - z centra Prahy směr Teplice, Troja, Kobylisy

    b) metrem

      • trasa C Kobylisy - lze dojít pěšky nebo 1 zastávka tram č. 10 - zastávka Střelničná

    c) tramvají č. 3, 1, 17 či 24- zastávka Kobylisy

    d) autobusem č. 177, 152 - zastávka Kobylisy

    Parkování

    Doporučujeme k cestě do Nakladatelství využít MHD!

    Zaparkovat zde lze v přilehlých ulicích, kde jsou parkovací automaty.

    Mapa