Logo AIVD
Seminář

Seminář: Tvorba finančního plánu pro rok 2016

Ověřte si, zda máte ve svém finančním plánu na nový rok zahrnuty všechny komponenty

Termín: 5. 10. 2015

Finanční plány jsou vrcholem pyramidy podnikového plánování a právě nyní přichází čas jejich přípravy na rok 2016. Finanční plány různé úrovně jsou pro každou firmu specifické, avšak mají určité sjednocující principy a řadu typicky problematických míst. Osvojte si zásady finančního plánování a naučte se předcházet častým problémům a opakujícím se chybám při tvorbě či průběžném vyhodnocení plánů díky našemu semináři.

4 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře

Samotná tvorba finančních plánů na všech úrovních je závislá na odvětví podnikání, postavení firmy v odvětví, velikosti a životním cyklu firmy, strategii firmy a řadě dalších faktorů. Není sice možné proces zautomatizovat a formulovat jednoduchá pravidla platná pro všechny, na semináři vás však naučíme, jak se vyhnout některým typickým chybám, které se v procesu plánování mohou vyskytnout.

Mezi tyto základní chyby patří opomenutí důležitých vazeb, špatná práce s rizikovým profilem tržeb, záměna účetních a peněžních položek, nesoulad jednotlivých plánů či nepodložené používání matematických přístupů. Ukážeme vám základní nedostatky finančních plánů ve firemní praxi.

Absolvováním semináře získáte základní předpoklady k sestavení finančního plánu, který bude reflektovat potřeby plynulého a rovnoměrného rozvoje firmy ve všech oblastech. Dokážete správně predikovat dopad provozní a finanční páky, rozkrýt skutečné příčiny nesouladů a zabránit jejich gradaci. V neposlední řadě se vyvarujete používání dobrých nástrojů finančního plánování pro špatné účely.

Klikněte zde pro detailní program semináře.

Komu je seminář určen

Seminář Tvorba finančního plánu pro rok 2016 je určen především finančním ředitelům, hlavním účetním, finančním analytikům, podnikatelům, majitelům firem a dalším zaměstnancům zodpovědným za finanční situaci firmy.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení v průběhu kurzu a teplý oběd. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde. 

PROGRAM CELODENNÍHO SEMINÁŘE (9,00-15,30 hod.)

  1. Druhy finančních plánů a jejich specifika
    a. rozdělení podle funkce, cílové skupiny, sledovaných cílů
    b. strategické, operativní, plány komplexní a dílčí, souvislosti
  2. Základní přístupy k tvorbě finančních plánů
    a. Top down, bottom up, protisměrné plánování
    b. Více kolový způsob plánování
    c. Východiska metody procenta z tržeb
  3. Typické chyby při tvorbě plánů
    a. čísla a matematické predikce
    b. nerespektování vazeb
    c. práce s rizikem – zásada opatrnosti ad absurdum x růžové brýle optimismu
    d. nerespektování firemního okolí
  4. Plán a jeho plnění
    a. odchylková analýza
    b. pozitivní x negativní odchylka, absolutní x relativní
    c. příčiny odchylek a práce s nimi
  5. Dopředná vazba, systémy včasné výstrahy
    a. nastavení systému včetně odpovědnosti
    b. korekce systému při vyhodnocení plánů – postaudit
  6. Scénářové a simulační přístupy, jejich výhody a nevýhody
    a. scénáře a jejich možnosti
    b. simulace Monte Carlo pro dopřednou analýzu dopadů plánu

Ing. Petra Štamfestová, Ph.D.

Petra Štamfestová absolvovala bakalářské a magisterské studium na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze. Následně absolvovala doktorské studium na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity v Brně. V současné době působí jako odborná asistentka na katedře strategie (dříve podnikové ekonomiky) Fakulty podnikohospodářské VŠE v Praze; podílí se jak na výuce, tak na výzkumu a poradenské činnosti. Zaměřuje se na oblasti související s financemi podniku, jak v souvislostech krátkodobého, tak dlouhodobého hodnocení, plánování a řízení. Vyučuje předměty jako Podniková ekonomika, Finance podniku, Manažerské finance, Finanční management, Strategie a jiné. Spolupracuje s dalšími společnostmi v rámci poradenské a školicí činnosti. Je autorkou a spoluautorkou publikací zaměřující se zejména na řízení a zvyšování výkonnosti podniků v tzv. nové ekonomice.

Také doporučujeme