Logo AIVD
Vzdělávací kurz

Vzdělávací kurz: Specialista na řešení školní šikany a kyberšikany

Termín: 5. 10. 2017 - 10. 11. 2017
Místo konání: Villa Voyta, Praha 4

Vzdělávací kurz je akreditovaný MŠMT ČR, č. j. MSMT-10092/2016-314
 
Obáváte se okamžiku, kdy se vám dítě svěří se svým trápením a vy mu nebudete umět pomoci? Do této situace se pedagogičtí pracovníci dostávají často zejména v případech šikany a kyberšikany. Očekává se od nich know-how, které však studiem vysoké školy nezískali. Nabízíme vám základní praktický výcvik s akreditací MŠMT, který vás zbaví strachu a naučí vás, jak se vyvarovat základním chybám spojeným s laickým přístupem.

12 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat.

V případě Vašeho zájmu o další konání vyplňte kontaktní formulář.


    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR.


    Cíl vzdělávacího kurzu s akreditací MŠMT:

    Těžiště praktického výcviku Specialista na řešení školní šikany a kyberšikany spočívá ve workshopech, doplněných interaktivně vedenými webináři s názornými ukázkami a případovými studiemi. Výcvikový a prožitkový kurz vytváří metodický celek, který lze v praxi účinně použít. Seznámíme vás s metodikou první pomoci a s klasifikací šesti scénářů.

    Vyzkoušíme si jedenáct kroků při řešení obyčejné počáteční šikany. Uvedená metoda patří do skupiny scénářů, které zvládne škola/instituce sama. Tento základní přístup vám umožní razantně a bezpečně zastavit většinu typů šikanování. Současně jeho zvládnutí napomůže porozumět dalším variantám první pomoci. Nacvičíme si také krizový scénář pro výbuch skupinového násilí. Základní kroky musí umět škola/instituce udělat sama, protože oběť šikany je bezprostředně ohrožena na zdraví a později je většinou nemožné případ vyšetřit.

    Představíme vám základní nástroje využitelné v praxi. Naučíme vás správně zhodnotit, kdy se jedná o šikanu a v jakém je stádiu, poskytnout a ve výjimečně obtížných případech zprostředkovat účinnou a bezpečnou první pomoc při šikaně a kyberšikaně (včetně ICT poradenství). Budete schopni sami rozpoznat projevy kyberšikany a elektronického násilí a porozumíte jejích dopadům na oběť i její rodinu.

    Praktické workshopy vede odborník PhDr. Michal Kolář, šikanolog, školní psycholog, etoped s bohatými zkušenostmi z působení ve školních a jiných výchovných institucích. Rovněž je duchovním otcem Hradeckého školního programu proti šikanování, jehož výsledky patří k nejlepším na světě. Lektorkou webinářů je Mgr. Martina Viewegová, psycholožka a psychoterapeutka léčící následky šikany v širokém kontextu v praxi.

    Průběžně absolvujete také 12 e-learningových lekcí k tématům elektronické bezpečnosti a prevence, které pro vás připravilo Národní centrum bezpečnějšího internetu.

    Podívejte se na detailní Program vzdělávacího kurzu.

    Komu je vzdělávací program určen:

    Vzdělávací kurz je určen pedagogickým pracovníkům všech typů škol, volnočasových a výchovných zařízení pro děti a mládež, konkrétně učitelům mateřských, základních škol a středních škol, vychovatelům, pedagogům a speciálním pedagogům, psychologům, pedagogům volného času, asistentům pedagogů, trenérům a vedoucím pedagogickým pracovníkům.

    Další informace:

    Jako účastník akreditovaného vzdělávacího kurzu obdržíte OSVĚDČENÍ o jeho absolvování, které můžete využít ve svém CV v části o odborném vzdělávání. V ceně kurzu jsou výukové materiály k jednotlivým modulům (přístup k online i offline verzi obou webinářů) a vyhodnocení závěrečného testu. K získání osvědčení je třeba absolvovat všechny moduly kurzu (2 workshopy, 2 webináře, průběžně on-line kurz i závěrečný test, z něhož je třeba zodpovědět správně alespoň 70 % otázek).

    Podrobný program vzdělávacího kurzu

    Akreditace MŠMT ČR, č. j. MSMT-10092/2016-314

    Kurz trvá pět týdnů a obsahuje 2 celodenní semináře (5. 10. a . 19. 10. 2017) + 2 webináře (11. 10. a 25. 10. 2017) + online kurz o 12 lekcích (samostudium) a závěrečný test. Po absolvování kurzu mají účastníci 14 dní na vypracování závěrečného testu.

     

    Modul č. 1: celodenní praktický workshop První pomoc při řešení šikany a kyberšikany 1. část (5. 10. 2017; 9.00–16.00)

    • Vstupní informace o problematice šikanování.
    • Workshop: Diferenciální diagnostika. Jak rozpoznat šikanování od škádlení a příbuzných fenoménů (Deset kriterií pro posouzení…Tabulka, případy z praxe. Řešení konkrétních kazuistik.)
    • Speciální teorie, kterou je nutné znát pro porozumění scénářům, a praktický nácvik těchto scénářů.
    • Tři praktické pohledy na šikanování. Formy šikany. Zaměřeno na kyberšikanu.
    • Metodika první pomoci.
    • První část nácviku základního scénáře pro počáteční šikanu s běžnou formou. Odzkoušení hlavních kroků první pomoci při řešení případu školní šikany a kyberšikany.

     

    Online kurz Národního centra bezpečnějšího internetu E-learning  pro pedagogické pracovníky – sada krátkých online lekcí na vybraná klíčová témata elektronické bezpečnosti a prevence

    Témata lekcí e-learningu:

    1. online lekce „Internet a jeho specifika„,
    2. online lekce „Sociální sítě a děti„,
    3. online lekce „Chytrý mobil„,
    4. online lekce „Kyberšikana„,
    5. online lekce „Kybergrooming„,
    6. online lekce „Sexting a online pornografie„,
    7. online lekce „Netholismus a online gambling„,
    8. online lekce „Nevhodný a nelegální obsah„,
    9. online lekce „Bezpečná hesla a ochrana účtů„,
    10. online lekce „Osobní údaje a osobnost na internetu„,
    11. online lekce „Ochrana autorských práv na internetu„,
    12. online lekce „Nástroje online a jejich použití ve třídě„.

     

    Online kurz tvoří digitalizovaná a designovaná sada krátkých online lekcí nevyžadujících přítomnost lektora přístupných na webové stránce. Kurz studuje každý individuálně, v kteroukoliv denní či noční hodinu a postupuje svým vlastním tempem.

     

    Modul č. 2: webinář Kyberprostor, kyberšikana a další elektronické násilí (11. 10. 2017; 13.3015.00)

    • Kyberšikana v kontextu dalšího elektronického násilí a delikvence (sexting, kyberstalking, kybergrooming)
    • Kyberšikana, její charakteristiky a typy
    • Specifické dopady kyberšikany na oběť
    • Kyberšikana, sebepoškozování a sebevraždy dětí a mladistvých
    • Svědci a přihlížející v případě kyberšikany, jejich role a dopady na rozvoj (kyber)šikany
    • Kazuistiky, ukázky v online prostředí
    • Diskuse a domácí úloha 

     

    Modul č. 3: celodenní praktický workshop První pomoc při řešení šikany a kyberšikany 2. část (19. 10. 2017; 9.00–16.00)

    • Dokončení nácviku řešení případu školní šikany a kyberšikany.
    • Malý test – posouzení bezpečnosti a účinnosti konkrétního postupu.
    • Dílna – rozdíly při řešení počáteční a pokročilé šikany.
    • Co dělat, když se setkáme s pokročilou a neobvyklou formou šikany?
    • Metodika a nácvik krizového scénáře pro výbuch skupinového násilí.

     

    Modul č. 4: webinář Právní souvislosti kyberšikany  a možnosti intervence (25. 10. 2017; 13.3015.00)omoci technická, psychologická, sociálně právní a trestně právní)

    • Technická první pomoc při řešení kyberšikany a její limity.
    • Subjekty pomoci při řešení elektronického násilí a kyberšikany.
    • Současný stav poskytování pomoci a intervence v případech elektronického násilí a kriminality, doporučení pro praxi.
    • Supervize – společné hledání bezpečných a účinných řešení u konkrétních případů šikanování (rozbory vlastních zkušeností účastníků z preventivní praxe šikanování; metoda případové skupiny s Bálintovskou strukturou).

     

    Modul č. 5: závěrečný test (k vyplnění do 10. 11. 2017)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Mgr. Martina Viewegová

    Mgr. Martina Viewegová působila jako lektorka Národního centra bezpečnějšího internetu, je psycholožkou a psychoterapeutkou léčící následky šikany v širokém kontextu v praxi. Orientuje se na primární prevenci pro děti a možnosti řešení konkrétních situací z pohledu psychologie a pomáhajících profesí.

    PhDr. Michal Kolář

    Michal Kolář je přední český etoped a psychoterapeut. Řešením školního násilí a šikanování se zabývá více než třicet let. Vytvořil původní teorii, diagnostiku a léčbu školního šikanování. Realizoval první celonárodní výzkum výskytu šikanování na základních školách v ČR (2001). Vytvořil a ověřil Český školní program proti šikanování, který má nejlepší výsledky na světě. Odborně garantoval projekt MIŠ - Minimalizace šikany (2005-2007). Problematiku školního násilí a šikanování přednáší na vysokých školách. Spolupracuje s Mezinárodní a Evropskou observatoří školního násilí, první nevládní organizací v USA Beyondbullies (beyondbullies.org), Ministerstvem školství ČR, Českou školní inspekcí a dalšími institucemi. Dlouhodobě se snaží uspokojovat zájem pedagogů a dalších odborníků o výcvikové kurzy zaměřené na prevenci tohoto destruktivního fenoménu. Kromě toho poskytuje konzultace, supervize a poradenskou službu. Je autorem několika knih a publikací k této problematice: Skrytý svět šikanování (1997, 2000), Bolest šikanování (2001, 2005), Násilí a šikanování (2005), Nová cesta k léčbě šikany (2011), Výcvik odborníků v léčbě šikany (2013) atd. Publikuje v odborných a populárních časopisech.

    Villa Voyta, Praha 4

    Školení se koná v elegantním prostředí secesního Hotelu Villa Voyta****. Semináře jsou pořádány v budově označené Voyta Garni (hned naproti hotelu Villa Voyta).

     

    Kudy?

    Doprava autem: z Jižní spojky kilometr 7,5 - exit Pankrác, Libuš, Krč

    Nebo: z Jižní spojky kilometr 6,0 - exit Jesenice, Centrum, Michle

    Doprava MHD - metro C, stanice Kačerov, následně autobusem 196, 139, 106, 510 cca 4 minuty jízdy. Vystupte na zastávce Sulická, ze které se chůzí dostanete do Hotelu Villa Voyta za 3 minuty, velká směrovka je umístěna přímo u zastávky.

     

    Parkování

    Pokud pojede automobilem, parkovat lze pohodlně v přilehlých ulicích - nejsou zde modré zóny.


    Také doporučujeme