Úřad pro ochranu osobních údajů: Za první půlrok 2018 padly statisícové pokuty
835 tisíc Kč zaplatí společnost, která rozposílala reklamní nabídky e-mailem, aniž by k tomu měla souhlas subjektů údajů. Nevyžádané marketingové sdělení a to, že firma neuvedla v e-mailech totožnost odesílatele, ji tak přišla draho. Ve známém případu, kdy pražský magistrát zaslal výzvu k zaplacení pokut nesprávný adresátům, probíhá momentálně řízení s Českou poštou. Právě zde totiž podle šetření Úřadu došlo k pochybení při rozesílání pokut. Kontrola ve společnosti Uber naopak prošla hladce, neboť ÚOOÚ konstatovalo, že zákazníci mají k dispozici všechny zákonem požadované informace.
Osobní údaje 700 tisíc zákazníků pak nedostatečně zabezpečil známý internetový obchod, důsledkem čehož se osobní data dostala na veřejné webové úložiště. V rámci kontrolní činnosti se Úřad pro ochranu osobních údajů zaměřil také na účtenkovou loterii, kde odhalil problematický postup při zadávání DIČ poplatníka. Vzhledem k rychlé nápravě však Úřad pokutu neudělil.
Ohledně GDPR stále panuje mnoho nejasností a nezodpovězených otázek. Potřebujete i Vy něco dovysvětlit, ujistit se nebo se zeptat odborníka, zda postupujete správně? Aby nebyla Vaše náročná příprava na GDPR zbytečná, musíte zůstat v obraze – stačí si jen zamluvit místo na konferenci Dopady GDPR do praxe: Problémy, nejasnosti a připravované změny.