Logo AIVD
Seminář

Seminář: Oceňování podniku

Jak správně stanovit tržní hodnotu podniku

Termín: 2. 12. 2014

Růst tržní hodnoty podniku hraje zásadní roli pro měření výkonnosti managementu a utvoření jasné představy, kolik je za danou firmu trh ochoten nabídnout v případě jejího prodeje. Poznejte hlavní nástroje a metody stanovení hodnoty společnosti a naučte se z nich vycházet při svých obchodních aktivitách.

4 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře

Oceňování podniku je velmi složitá disciplína, přesto jí může rozumět manažer či vlastník malé firmy. Náš seminář vám pomůže utvořit si reálnou představu o firmě, což velmi oceníte, především chystáte-li se firmu prodat či kupovat. Získané užitečné informace o způsobech oceňování podniku však využijete i při jiných příležitostech, které si rozebereme.

Cílem semináře Oceňování podniku je ukázat různé přístupy k oceňování podniku a poradit vám, jak zvolit správné metody vzhledem k jeho aktuálnímu stavu. Projdeme si společně celý proces krok za krokem od analýzy stávající situace po vyhodnocení výsledků a zaměříme se také na možnosti zvýšení hodnoty podniku.

Chybět samozřejmě nebudou ani konkrétní praktické příklady ocenění. Získané informace vám umožní kriticky zhodnotit oceňovací posudek třetí osoby a vyjednat lepší podmínky, jste-li kupující. Po absolvování semináře zvládnete základní odhad oceňování podniku bez znalců a odhadců.

Klikněte zde pro detailní Program semináře.

Komu je seminář určen

Seminář Oceňování podniku je určen pro majitele firem, pracovníky finančního oddělení a osoby zajímající se o fúze a akvizice.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení v průběhu kurzu a teplý oběd. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde. 

PROGRAM CELODENNÍHO SEMINÁŘE (9,00 – 15,30 hod.)

1. Vymezení subjektu a cílů ocenění

  • Subjekt ocenění – podnik nebo závod
  • Motivy ocenění – při fúzi společnosti, při převodu obchodního podílu, pro vznik zástavního práva k podniku, pro bankovní účely
  • Cena versus hodnota, druhy hodnot
  • Způsoby ocenění podniku – podnik jako součet majetků, jako funkční celek, jako investice

 

2. Metody stanovení hodnoty firmy

  • Majetkové principy
  • Výnosové principy
  • Tržní principy
  • Metody tržních analogií

 

3. Rámcový princip oceňování

  • Vymezení zadání
  • Vytvoření týmu
  • Plán práce
  • Sběr informací
  • Analýza dat
  • Výběr metod
  • Analýza ocenění
  • Syntéza výsledků

 

4. Výnosové metody

  • Analýza situace společnosti – makro i mikrookolí
  • Analýza stavu společnosti
  • Going koncern princip a podnikový plán
  • Jednotlivé metody, stanovení parametrů ocenění

 

5. Tržní metody

  • Vymezení multiplikátoru
  • Druhy multiplikátorů a jejich zdroje

 

6. Diskontní míra a růst jako důležité parametry ocenění  

doc. RNDr. Ing. Hana Scholleová, Ph.D.

Hana Scholleová po absolvování Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy vystudovala na Fakultě podnikohospodářské, Vysoké škole ekonomické v Praze obor Podniková ekonomika a management bakalářské, magisterské i doktorské studium. Od roku 1996 působí jako odborná asistentka, později docentka na katedře podnikové ekonomiky VŠE, vyučuje předměty související zejména s podnikovými financemi (Podniková ekonomika, Controlling, Oceňování podniku, Reálné opce, Finance podniku, Strategické kapitálové investice, Finanční modelování). Zároveň spolupracuje s dalšími společnostmi v oblasti poradenské a školicí činnosti. Je autorkou a spoluautorkou řady článků a knih s problematikou investic do reálných aktiv, projektů rychlého rozvoje a stanovování jejich hodnoty.

Také doporučujeme