Logo AIVD
Konference

Konference: Legislativní bouře ve spisové službě

Digitalizace spisové služby – novely vyhlášek – další významné změny

Termín: 5. 5. 2022
Místo konání: Hotel Troja / online

Velká legislativní bouře vznikla v posledních měsících ve spisové službě. Víte, jaké změny přinese nová vyhláška k ověřování elektronického podpisu? Jak si poradit s novou povinností na osvědčení digitálního úkonu? Jaké jsou možnosti digitalizace dokumentů? A jak je to s třetí cloudovou vyhláškou?
Na konferenci vám poradíme, jak se popasovat s neustálými změnami ve spisové službě a ujasníme vám, které vyhlášky jsou účinné a u kterých se očekávají další změny.

5 490 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl konference

Konference Legislativní bouře ve spisové službě je zaměřená na neustálé změny v legislativě. Jednotliví odborníci pro vás nepřetržitě sledují aktuální dění ve spisové službě. A že jich není zrovna málo! Víte, jak se v praxi vypořádat hned se dvěma zásadními novelami od 1. 2. a 1. 7. 2022?

Srozumitelně vám poradí, jak naložit s novými pravidly pro elektronický podpis nebo jak si poradit s povinností na osvědčení digitálního úkonu. Vysvětlí vám, jak si co nejefektivněji poradit s digitalizací dokumentů a jejich obálek na vstupu. Pozornosti našich odborníků neunikla ani třetí, zcela nová vyhláška o cloud computingu, která je na spadnutí. A v neposlední řadě se zaměříme na aktuální dění okolo atestů v rámci eSSL.

Přijďte si pro ty nejnovější informace k nevětším změnám za posledních 10 let!

Pro podrobný program klikněte zde.

Komu je akce určena                                     

Konference je určena všem veřejnoprávním původcům, kteří zajišťují výkon i vedení spisové služby. Jedná se zejména o spisové pracovníky, metodiky spisové služby, tajemníky, ředitele, referenty, asistentky, sekretářky, účetní, IT techniky a všechny vedoucí pracovníky. 

Další informace

Jako účastník konference obdržíte CERTIFIKÁT o jejím absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně je také záznam celé konference.

 

Konference začíná v 9 hodin, předpokládané ukončení programu je cca ve 14:30. Na konci konference bude pro prezenční účastníky praktický networking.

Témata konference:

  1. Nová vyhláška pro eLegalizaci: Povinné ověření elektronického podpisu od 1. 7. 2022 (Jan Frk) 
    • připravovaná novela vyhlášky č. 36/2006 Sb – ověřování shody opisu nebo kopie, či ověřování pravosti podpisu
    • rozdílné procesy eLegalizace na Portálu občana, od Notáře, Advokáta
  2. Nové povinnosti tzv. osvědčení o digitálním úkonu: Náhlé úpravy a očekávané změny (Mgr. Vít Cvrček)
    • Požadavky na vystavení tzv. elektronického osvědčení digitálního úkonu
    • Vysvětlení odlišnosti mezi digitálním úkonem zákona č. 12/2020 Sb. a podáním v režimu zákona č. 499/2004 Sb.
  3. Zásadní změny v datových formátech: Kdy použít konverzi dle § 69a (Jan Frk)
    • Vstupní a výstupní datové formáty
    • Změny PDF/A-1,2,3,4 a dopady novely vyhlášky č. 259/2012 Sb.
  4. Jak digitalizovat dokumenty a jejich obálky: Ukázky z praxe (Vít Cvrček)
    • spravování dokumentů elektronicky v eSSL
  5. Co přinese očekávaná 3. vyhláška o cloud computingu z pohledu vaší spisové služby (Dominik Vítek)

(změna programu vyhrazena)

Dominik Vítek

Dominik Vítek působí jako advokát v advokátní kanceláři PEIERSTONE a ve své právní praxi se zaměřuje na poradenství klientům z technologického sektoru, zejména v oblasti práva ICT, IP, ochrany dat a kybernetické bezpečnosti. Je členem Spolku pro ochranu osobních údajů.

Mgr. Vít Cvrček

Vít Cvrček je zkušený metodik informačních systémů s dvacetiletou praxí ve veřejné správě, kde mimo jiné z pozice zástupce ředitele odboru ICT řídil vývoj informačních systémů na dvou ministerstvech (MZe a MPSV). Od roku 2008 je členem pracovních skupin ICT Unie se zaměřením na legislativu eGovernmentu, agendové informační systémy a elektronickou správu dokumentů. Je členem rady občanského sdružení CNZ, o.s., které se dlouhodobě věnuje oblasti elektronických dokumentů a související problematice.

Mgr. Jan Frk

Mgr. Jan Frk vystudoval vysokou školu CEVRO, kde se specializoval na veřejné právo a veřejnou správu. V současné době působí jako ředitel divize eGovernment a člen boardu ve společnosti Software602 a.s. Od roku 2005 se intenzivně věnuje problematice eGovernmentu, především v oblastech elektronického podpisu, elektronických formulářů a elektronických dokumentů. Spojuje hluboké odborné znalosti s bohatou praktickou zkušeností, díky čemuž je vyhledávaným externím poradcem pro ústřední orgány státní správy. Podílí se na tvorbě legislativy a metodických pokynů zaměřených na digitalizaci veřejné správy. Je členem mezinárodní organizace Mensa a dalších prestižních odborných asociací, jako jsou ICT Unie, Institut pro správu dokumentů nebo CNZ. Tyto aktivity potvrzují jeho trvalý zájem o inovace a rozvoj v oblasti eGovernmentu. Jako akreditovaný lektor Ministerstva vnitra se zaměřuje na odborná školení a vzdělávací programy, kde předává své know-how v digitalizaci procesů a rozvoji klíčových digitálních kompetencí.

Hotel Troja / online

Seminář se koná v Hotelu Troja****Místo konání je bezbariérově přístupné.

GPS kódy: 50°7'18.133"N, 14°27'15.319"E

Kudy?

a) autem - z centra Prahy směr Teplice, Troja, Kobylisy, Hotel Troja

b) metrem

    • trasa C Kobylisy - lze pak dojít pěšky nebo 1 zastávka tramvají č. 10, 17 či 24 - zastávka Ke Stírce

c) tramvají č. 3, 10, 17 či 24- zastávka Ke Stírce

d) autobusem č. 102 - zastávka Kobyliské náměstí

 

Parkování

Doporučujeme k cestě do hotelu využít MHD, neboť parkování je v této oblasti možné pouze v ulicích, a to prostřednictvím parkovacích automatů.

Hotel nabízí placená parkovací místa v garáži za 390 Kč/den. Pozor, počet parkovacích míst v garáži je omezen!