Podáním daňového přiznání vaše povinnosti nekončí

Podáním daňového přiznání si možná oddechnete, ale povinnosti tím nekončí! Finanční úřad vás může kontrolovat až osm let zpětně. Jste na takovou kontrolu připraveni? Máte k dispozici faktury, daňové doklady, smlouvy, předávací protokoly a potvrzení o úhradách? Víte, že můžete použít také fotografie, videa nebo svědecké výpovědi?

Termíny pro podání daňového přiznání

Nezapomeňte na klíčové termíny: Základní termín je do 1. 4. (papírově), resp. 2. 5. (elektronicky). S daňovým poradcem můžete podat přiznání do 1. 7.

Přiznání k DPH je třeba podat vždy do 25. dne následujícího měsíce.

Lhůty pro zahájení daňové kontroly

Daňová kontrola může být zahájena ve lhůtě tří let od podání DAP. Pokud vykážete daňovou ztrátu, tato lhůta se prodlužuje až na osm let. Ujistěte se, že máte všechny potřebné dokumenty uchované.

Dokumentační povinnost

Daňový subjekt nese důkazní břemeno. Mějte připravené účetnictví nebo daňovou evidenci, faktury, daňové doklady, smlouvy, předávací protokoly a potvrzení o úhradách. Fotografie a videodokumentaci.

Doporučení pro podnikatele

Dokumentujte každou obchodní transakci. Používejte bezhotovostní platby. Prověřujte své odběratele a dodavatele.

Pečlivá dokumentace a prověření obchodních partnerů vám může ušetřit čas, peníze a stres. V případě daňové kontroly se můžete nechat zastoupit daňovým poradcem, abyste zajistili hladký průběh řízení.

Skvělým nástrojem pro správu daňových podkladů vám bude digitalizace! Pokud se o toto téma zajímáte a rádi byste se dozvěděli víc … Neváhejte a navštivte náš online – živý přenos, který je zaměřený speciálně na digitalizaci účetních dokladů v roce 2024!

Oběh dokumentů – digitalizace – skartace a archivace

Další články

Jak nastavit hodnoticí kritéria ve veřejných zakázkách malého rozsahu (VZMR)?

Hodnocení nabídek ve veřejných zakázkách malého rozsahu (VZMR) je klíčovou částí výběrového řízení, která rozhoduje o výběru nejvhodnějšího dodavatele. Zadavatelé...

Hybridní model práce: Jak ovlivňuje psychické zdraví zaměstnanců a jak jej efektivně zavést

Hybridní model práce – trend, který mění pracovní svět Hybridní model práce, kombinující práci z kanceláře a z domova, se...

Kontroly České školní inspekce ve školním roce 2024/2025: Co čeká školy

Česká školní inspekce (ČŠI) pokračuje ve školním roce 2024/2025 ve své inspekční činnosti a přináší několik novinek, které mají za...

Novela zákona o inspekci práce 2025: Nové pravomoci kontrolorů, kontroly nelegální práce a přísnější sankce

Úvod do změn v inspekci práce a kontrolách zaměstnavatelů V roce 2025 přináší novela zákona č. 251/2005 Sb., o inspekci...

Duševní zdraví na pracovišti: Proč je klíčové pro produktivitu a inovace?

Jak pečovat o duševní zdraví zaměstnanců a zároveň zvýšit produktivitu firmy? Jak vytvořit tým plný spokojených a motivovaných lidí, kteří...

Datové schránky ve spisové službě: Co se mění?

Rostoucí počet uživatelů datových schránek Od začátku roku 2023 došlo k výraznému nárůstu počtu datových schránek mezi podnikajícími fyzickými osobami....