Logo AIVD
Konference

Digitální revoluce ve spisové službě 2025

Novela zákona o archivnictví – eIDAS 2.0 – datovky v roce 2025

Termín: 21. 11. 2024
Místo konání: Praha, Hotel Olympik

Vlna digitalizace je neúprosná a přináší mnoho nových výzev pro spisovkáře! Jste připraveni na změny, které se na vás řítí? Víte, co vás čeká s připravovanou novelou zákona o archivnictví a spisové službě? Na co si musíte dát pozor při práci s novým registrem zastupování REZA od 1. 7.? Jaké komplikace nastaly u novely nařízení eIDAS 2.0? Jak ovlivní elektronické podpisy a identifikaci? Jak aplikovat nová schémata pro strojově čitelnou vrstvu dokumentů v praxi?  A jak to bude v roce 2025 s datovými schránkami? Na konferenci pro spisovkáře vám na tyto otázky odpoví špičkoví odborníci. Přihlaste se ještě dnes a buďte připraveni – uvidíme se na konferenci!

5 790 

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl konference

Cílem konference Digitální revoluce ve spisové službě 2025 je poskytnout odborné veřejnosti detailní informace o zásadních legislativních změnách v oblasti archivnictví a spisové služby, které vstoupí v platnost v nadcházejících obdobích. Konference se zaměří na novely zákona o archivnictví a spisové službě, představení nového registru zastupování (REZA), novelu nařízení eIDAS 2.0 a aktuální stav prováděcích vyhlášek, novinky v datových schránkách od roku 2025 a nová schémata pro strojově čitelnou vrstvu dokumentů dle zákona 499/2004 Sb. Účastníkům budou prezentovány praktické dopady těchto změn a jejich aplikace v každodenní praxi.

Pro podrobný program klikněte zde.

Komu je akce určena

Konference je určena všem veřejnoprávním původcům, kteří zajišťují výkon i vedení spisové služby. Jedná se zejména o spisové pracovníky, metodiky spisové služby, tajemníky, ředitele, referenty, asistentky, sekretářky, účetní, IT techniky a všechny vedoucí pracovníky.

Další informace

Jako účastník konference obdržíte CERTIFIKÁT o jejím absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně je také záznam celé konference.

Konference začíná v 9 hodin, předpokládané ukončení programu je cca ve 14:30.

Témata konference:

Novela zákona o archivnictví a spisové službě: Co vás čeká?

  • Analýza připravované novely zákona o archivnictví a spisové službě
  • Zásadní změny, na které se musíte připravit
  • Praktické dopady na spisovou službu

REZA: Nový registr zastupování a jeho dopady na spisovou službu

  • Inovativní registr zastupování (REZA) od 1. 7.
  • Klíčové funkce a transformace spisové služby

Novela eIDAS 2.0 od 21. 5. + prováděcích vyhlášek

  • Pravidla novely nařízení eIDAS 2.0
  • Dopady na elektronické podpisy a identifikace
  • Prováděcí vyhlášky: obsah a jejich dopad

Datové schránky v roce 2025

  • Změny v Informačním systému datových schránek (ISDS) 2025
  • Jaký vliv budou mít na vaši spisovou službu?

Strojově čitelná vrstva: Nová schémata dle zákona 499/2004 Sb.

  • Nová schémata pro strojově čitelnou vrstvu dokumentů od 1. 7.
  • Praktické ukázky a aplikace v praxi

(změna programu vyhrazena)

Mgr. Jan Frk

Mgr. Jan Frk vystudoval vysokou školu CEVRO, kde se specializoval na veřejné právo a veřejnou správu. V současné době působí jako ředitel divize eGovernment a člen boardu ve společnosti Software602 a.s. Od roku 2005 se intenzivně věnuje problematice eGovernmentu, především v oblastech elektronického podpisu, elektronických formulářů a elektronických dokumentů. Spojuje hluboké odborné znalosti s bohatou praktickou zkušeností, díky čemuž je vyhledávaným externím poradcem pro ústřední orgány státní správy. Podílí se na tvorbě legislativy a metodických pokynů zaměřených na digitalizaci veřejné správy. Je členem mezinárodní organizace Mensa a dalších prestižních odborných asociací, jako jsou ICT Unie, Institut pro správu dokumentů nebo CNZ. Tyto aktivity potvrzují jeho trvalý zájem o inovace a rozvoj v oblasti eGovernmentu. Jako akreditovaný lektor Ministerstva vnitra se zaměřuje na odborná školení a vzdělávací programy, kde předává své know-how v digitalizaci procesů a rozvoji klíčových digitálních kompetencí.

MVDr. Milan Vodička

V letech 1993-2009 manažer nadnárodních softwarových firem, od roku 1995 daňový poradce, člen Komory daňových poradců ČR, v období 2011-2012 člen Prezidia KDP, od r. 2013 vedoucí Sekce pro informační technologie KDP ČR, člen sekce pro daně a pojištění Svazu průmyslu, člen Technology Tax Committee CFE Tax Advisers Europe. Bohatá publikační činnost v odborných periodikách.

Mgr. Denisa Klempířová

Mgr. Denisa Klempířová je metodik předarchivní péče Ministerstva vnitra. Odbornou správou dokumentů se zabývám téměř 10 let. V minulosti jsem působila, jako konzultant a metodik spisové služby jednoho z dodavatelů eSSL. Později jsem se rozhodla poznat problematiku také ze strany původce archiválií, a proto svou kariéru zaměřila více na veřejnoprávní sektor. Metodickou činnost jsem vykonávala např. v rámci Ministerstva průmyslu a obchodu, kde jsem se mimo jiné podílela na implementaci robustních agendových informačních systémů, jako Ošetřovné pro OSVČ či AIS MPO. Od listopadu 2023 jsem metodičkou předarchivní péče na Ministerstvu vnitra, kde se zaměřuji na výkon spisové služby u původců dokumentů, spolupracuji na tvorbě normativních právních aktů a dále se specializuji na Národní standard pro elektronické systémy spisové služby a problematiku týkající se atestací eSSL.

Mgr. Tomáš Bezouška

Tomáš Bezouška je presidentem Institutu pro správu dokumentů, odborného spolku zaměřeného na rozvoj a propagaci dobrých postupů spisové služby a správy dokumentů předevšm v organizacích veřejné správy. Jako zástupce Institutu se podílí na úpravách spisovenské legislativy v pracovní skupině Ministerstva vnitra, je spoluautorem Metodického návodu pro kontrolu eSSL, publikuje a přednáší k tématům spisové služby, eGovernmentu a kybernetické bezpečnosti. Působní rovněž jako hlavní metodik poradenské společnosti INADVISORS.

RNDr. Petr Tiller

RNDr. Petr Tiller je aktivní v oblasti eGovernmentu již od roku 2009, kdy se účastnil na zadání a vytvoření Základních registrů, pro které vytvořil Globální architekturu. Aktivně se věnoval především budování a výstavbě Propojeného datového fondu České republiky. Druhou oblastí, ve které aktivně působí je Identifikace a autentizace osob při přístupu k digitálním službám státu a to jak na národní úrovni, tak ve spolupráci s Evropskou komisí na úrovni eIDAS. Aktuálně působí v Odboru Hlavního architekta Digitální a informační agentury, kde také řídí projekt Registru zastupování.

Praha, Hotel Olympik

Akce se koná v prostorách luxusního 4* hotelu Olympik, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Artemis a Tristar).

Adresa:

Sokolovská 138, Praha 8 186 76

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na placeném parkovišti v hotelovém komplexu.

Přečtěte si více informací o hotelu. Místo konání je bezbariérově přístupné.

Mapa

Také doporučujeme