Marta Bystrovová

Marta Bystrovová pracovala jako novinářka, vedoucí kulturních rubrik a později jako šéfredaktorka.

Působila ve Svobodném Slovu, Týdnu a v Lidových novinách. V současné době též vede kurz žurnalistické praxe na Katedře žurnalistiky UK v Praze.

Další autoři

Ing. Petr Symanek

Petr Symanek vystudoval Vysokou školu dopravní v Žilině.Po ukončení studia pracoval krátce v OKD a poté nastoupil k celní správě České republiky. Zkušenosti získané na pohraničních i vnitrozemských celních úřadech poté zúročil během svého více než šestnáctiletém působení ve společnostech tzv. „velké poradenské čtyřky“. Nyní pracuje ve své vlastní společnosti s názvem Celní poradenství s.r.o. Jeho specializací jsou kromě celní problematiky rovněž spotřební a ekologické daně. Svým klientům ze sféry výrobních, distribučních a logistických společností asistoval při prověrkách a nastavení systému dovozu a vývozu zboží, při projednávání povolení celních režimů a zjednodušených postupů a při úspěšných projektech zaměřených na vrácení cla. Společnostem, které se setkávají se spotřebními daněmi, pomáhal především řešit složité problémy vyplývající z nejednoznačné interpretace předpisů a eliminovat tak rizika, která jsou v této oblasti obzvlášť závažná.

doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.

Docent Martin Rusek působí jako zástupce vedoucího katedry chemie a didaktiky chemie na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Zároveň zastává funkci proděkana pro vědu a výzkum. V rámci velké revize RVP působil jako garant pracovní skupiny. Ve své pedagogické a vědecké činnosti se zaměřuje zejména na kurikulum výuky přírodovědných oborů s důrazem na chemii – analýzu kurikula, analýzy učebnic a způsobů jejich využívání, rozvoj profesního vidění budoucích učitelů chemie, rozvoj dovedností řešit problémy. V posledních letech se intenzivně zabývá problematikou dosaženého kurikula a s ním spojenou připraveností studentů na studium (chemie) na vysoké škole.

Petr Štědrý

Navrhuje digitální produkty, weby i aplikace.V oboru User Experience se pohybuje od roku 2006. Pracoval jak na straně agentury, tak ve velkých nadnárodních firmách i start-upech. Pomáhal stavět prezentační weby i složité interaktivní aplikace. V současnosti je součástí agentury 2FRESH a ve volných chvílích předává své zkušenosti nové generaci UX Designérů v rámci UXWell.

Lenka Hlaváčová Charvátová

Lenka Hlaváčová Charvátová působí jako odborně způsobilá osoba v prevenci rizik a požární ochraně. Vede odborná školení o bezpečnosti dětí, žáků a studentů a zároveň působí jako odborný konzultant pro řadu škol.Pracovala jako požární technik Dopravní podnik Praha – Metro, od roku 1996 jako OSVČ, od roku 2005 je majitelkou společnosti.  BOZP a PO zajišťuje především v menších organizacích a školách.  Učila na Vyšší odborné škole předmět BOZP. Jako lektor vede semináře o bezpečnosti dětí, žáků a studentů, BOZP dospělých kde využívá  zkušeností  ze své dlouholeté praxe.

PhDr. Jan Hauser

Jan Hauser patří k předním českým expertům v oblasti dotačních programů Evropské unie a mezinárodní spolupráce.Je majitelem a jednatelem Evropské rozvojové agentury, expertním hodnotitelem Evropské komise a přednášejícím na Univerzitě Karlově v Praze. Aktivně se účastnil přípravy, realizace a hodnocení desítek projektů, financovaných z Evropského sociálního fondu, Evropského fondu regionálního rozvoje, komunitárních programů EU, z přímých výzev Evropské komise, z tzv. norských a švýcarských fondů a z dalších mezinárodních dotačních programů. Působí jako akreditovaný expert programu URBACT a je certifikovaným expertem a hodnotitelem Evropské komise (TAIEX – technická asistence pro rozšíření EU, program EaSI). Je hodnotitelem projektů pro projekty předkládané do programu Erasmus+ prostřednictvím Národní agentury pro evropské vzdělávací programy

Mgr. Slavomír Trnkócy

Slavomír Trnkócy pôsobí na katedre ústavného práva PF TU v Trnave od roku 2001.Vo svojej vedeckej a pedagogickej činnosti sa venuje najmä problematike Ústavného práva a jeho vzťahu s ostatnými odvetviami právneho poriadku, vzťahu práva a morálky a zabezpečuje výučbu predmetov Ústavné právo Slovenskej republiky I. a II. Rozhodovacia činnosť ústavných súdov I. a II. a Ústavný súd Slovenskej republiky a význam jeho rozhodovacej činnosti I. a II..