Mgr. Václav Fiala

Mgr. Václav Fiala se podílel na přípravě velké revize RVP pro základní vzdělávání. Řadu let působí jako učitel biologie a chemie na základní škole. Má zkušenosti v roli zástupce ředitele a koordinátora ŠVP. Je vítězem a držitele prestižního ocenění Global Teacher Prize z roku 2020. Je zaníceným příznivcem aktivizačních strategií ve výuce, jako je např. badatelsky orientované vyučování.

Další autoři

Ing. Monika Pidrmanová

Monika Pidrmanová vystudovala Technickou univerzitu v Liberci.Od roku 2001 se věnuje projektovému řízení. Je členem Komory projektových manažerů a má certifikaci IPMA B. V rámci svého prvního projektu ve veřejném sektoru vedla implementaci nemocničního informačního systému, následovaly projekty pro České dráhy a Českou poštu a další organizace. V roce 2010 se zaměřila na integrovaný záchranný systém. V této oblasti působí dodnes. Kromě projektového managementu má i několikaleté zkušenosti s liniovým řízením asi 30 osob, zejména vývojářů, ale i skupiny projektových manažerů.

Ing. Jana Mesterová

Lektorka od roku 1996 působí jako OSVČ  - vedení účetnictví a daňové evidence. Má dlouholetou pedagogickou praxi na Vyšší odborné škole ekonomických studií.Od roku 2005 se věnuje lektorské činnosti v řadě vzdělávacích agentur a společností zaměřených na daně a účetnictví.

Michal Orság

Michal Orság je ředitelem vzdělávací organizace EDUkační LABoratoř, která je tvořena učiteli z praxe.Je propagátorem formativního hodnocení a vydavatelem publikací Co funguje ve třídě, Efektivní výukové nástroje či Zavádění formativního hodnocení. Se svým týmem se také zabývá řešením syndromu vyhoření u učitelů a popularizací učitelského povolání. Vystudoval Pedagogickou fakultu Univerzity Palackého, učil anglický jazyk na základní a střední škole a nyní se věnuje inovacím ve školství a vzdělávání.

PhDr. Mgr. Michaela Šedá, Ph.D.

Michaela Šedá vystudovala magisterský obor speciální pedagogika se zaměřením na etopedii a psychopedii. Specializaci si rozšířila o specifické poruchy učení a učitelství prvního stupně. Doktorský titul získala na katedře speciální a inkluzivní pedagogiky Masarykovy univerzity. Od roku 2012 se věnuje v praxi dětem a mladistvým s poruchami chování a emocí, dále se věnuje problematice závislosti, dynamice školních kolektivů, poradenství a intervenci v prostředí škol. Výzkumnou činnost zaměřuje na poradenství a prevenci na základních školách.

Ing. Mgr. Jana Dannhoferová, Ph.D.

Jana Dannhoferová vystudovala odbornou informatiku na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity a ekonomickou informatiku na Provozně ekonomické fakultě Mendelovy univerzity (PEF MENDELU).V současné době pracuje jako odborná asistentka Ústavu informatiky PEF MENDELU, kde přednáší výpočetní techniku, počítačovou grafiku, digitální fotografii, audiovizuální komunikaci, animaci a geoprostor. Řadu let pracuje jako externí redaktorka časopisu Computer. Vydala několik titulů věnovaných kancelářským aplikacím a počítačové grafice. Je akreditovaným testerem programů ECDL Core a ECDL Advanced v České republice.

Ing. Michal Obrusník

Michal Obrusník je dlouholetým zaměstnancem veřejné správy s lektorskými zkušenostmi.Zabývá se řízením, metodikou, kontrolní činností a opravnými prostředky v oblasti správy místních poplatků. Účastní se připomínkových řízení novel právních předpisů s vazbou na správu místních poplatků. Procesní postupy dle daňového řádu využívá i v agendách řízení o porušení rozpočtové kázně a výkonu daňových exekucí.