Michal Orság
Michal Orság je ředitelem vzdělávací organizace EDUkační LABoratoř, která je tvořena učiteli z praxe.
Je propagátorem formativního hodnocení a vydavatelem publikací Co funguje ve třídě, Efektivní výukové nástroje či Zavádění formativního hodnocení. Se svým týmem se také zabývá řešením syndromu vyhoření u učitelů a popularizací učitelského povolání. Vystudoval Pedagogickou fakultu Univerzity Palackého, učil anglický jazyk na základní a střední škole a nyní se věnuje inovacím ve školství a vzdělávání.
Produkty související s autorem
Další autoři
JUDr. Jaroslav Stránský, Ph.D.
Jaroslav Stránský je odborníkem na pracovní právo a právo sociálního zabezpečení.
Po absolvování Právnické fakulty Masarykovy univerzity pracoval na právním oddělení Českomoravské konfederace odborových svazů. V současné době působí na Katedře pracovního práva a sociálního zabezpečení na Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
Věnuje se přednáškové, lektorské a poradenské činnosti v oblasti pracovního práva a personalistiky. Zaměřuje se rovněž na problematiku kolektivního vyjednávání a sociálního dialogu, včetně sociálního dialogu na úrovni Evropské unie.
Publikuje v odborném tisku a je autorem řady publikací v oblasti pracovního práva, včetně komentářů k zákoníku práce.
Mgr. Pavlína Hlavenková
Pavlína Hlavenková je specialistkou na ochranu osobních údajů a implementaci GDPR.Působila v pražské pobočce přední německé advokátní kanceláře, kde se podílela zejména na nemovitostních projektech a zabývala se poradenstvím v oblasti práva obchodních korporací a ochrany osobních údajů, především implementací GDPR. V průběhu magisterského studia absolvovala roční studijní pobyt na Humboldtově univerzitě v Berlíně, kde se zabývala studiem práva duševního vlastnictví, zejména patentovým právem, autorským právem a ochrannými známkami. Oblasti duševního vlastnictví se věnuje i ve své dosavadní praxi.
Mgr. Václav Fiala
Mgr. Václav Fiala se podílel na přípravě velké revize RVP pro základní vzdělávání. Řadu let působí jako učitel biologie a chemie na základní škole. Má zkušenosti v roli zástupce ředitele a koordinátora ŠVP. Je vítězem a držitele prestižního ocenění Global Teacher Prize z roku 2020. Je zaníceným příznivcem aktivizačních strategií ve výuce, jako je např. badatelsky orientované vyučování.
JUDr. Ilona Schelleová, Dr.
Ilona Schelleová má čtrnáctiletou praxi soudkyně z povolání na úseku občanskoprávním u soudů prvého i druhého stupně a dále pětiletou praxi asistentky soudce Ústavního soudu ČR.Od roku 1992 je členkou ČAK, působí jako advokátka v Brně. V rámci své advokátní praxe se mimo jiné specializuje na problematiku úpadkového práva, které zahrnuje jak dřívější úpravu konkurzního práva, tak stávající úpravu insolvenčního řízení. Současně od roku 1992 působí jako vysokoškolská učitelka.
Je renomovanou autorkou řady publikací z oblasti konkurzního a úpadkového práva i dalších právních nástrojů krizového řízení. Vzhledem ke své dosavadní činnosti byla zahrnuta do encyklopedie předních žen a mužů ČR Who is …? (str. 1311).