Podáním daňového přiznání vaše povinnosti nekončí

Podáním daňového přiznání si možná oddechnete, ale povinnosti tím nekončí! Finanční úřad vás může kontrolovat až osm let zpětně. Jste na takovou kontrolu připraveni? Máte k dispozici faktury, daňové doklady, smlouvy, předávací protokoly a potvrzení o úhradách? Víte, že můžete použít také fotografie, videa nebo svědecké výpovědi?

Termíny pro podání daňového přiznání

Nezapomeňte na klíčové termíny: Základní termín je do 1. 4. (papírově), resp. 2. 5. (elektronicky). S daňovým poradcem můžete podat přiznání do 1. 7.

Přiznání k DPH je třeba podat vždy do 25. dne následujícího měsíce.

Lhůty pro zahájení daňové kontroly

Daňová kontrola může být zahájena ve lhůtě tří let od podání DAP. Pokud vykážete daňovou ztrátu, tato lhůta se prodlužuje až na osm let. Ujistěte se, že máte všechny potřebné dokumenty uchované.

Dokumentační povinnost

Daňový subjekt nese důkazní břemeno. Mějte připravené účetnictví nebo daňovou evidenci, faktury, daňové doklady, smlouvy, předávací protokoly a potvrzení o úhradách. Fotografie a videodokumentaci.

Doporučení pro podnikatele

Dokumentujte každou obchodní transakci. Používejte bezhotovostní platby. Prověřujte své odběratele a dodavatele.

Pečlivá dokumentace a prověření obchodních partnerů vám může ušetřit čas, peníze a stres. V případě daňové kontroly se můžete nechat zastoupit daňovým poradcem, abyste zajistili hladký průběh řízení.

Skvělým nástrojem pro správu daňových podkladů vám bude digitalizace! Pokud se o toto téma zajímáte a rádi byste se dozvěděli víc … Neváhejte a navštivte náš online – živý přenos, který je zaměřený speciálně na digitalizaci účetních dokladů v roce 2024!

Oběh dokumentů – digitalizace – skartace a archivace

Další články

Interní směrnice a školská dokumentace: Proč jsou klíčové pro efektivní řízení školy

Interní směrnice představují základní pilíř každé školy, která chce zajistit efektivní řízení školy, právní soulad a transparentní fungování. Správně nastavené...

Zákon o kyberbezpečnosti: Jak se připravit na nové povinnosti ve vaší firmě

Poslanecká sněmovna schválila 25. dubna nový zákon o kybernetické bezpečnosti (NZKB), který významně mění pravidla a povinnosti pro firmy i...

Zákaz kotlů 1. a 2. emisní třídy od roku 2024: Co musí domácnosti a firmy udělat v roce 2025?

V roce 2025 se zákaz kotlů emisní třídy 1 a 2 dotkne tisíců domácností, chalup, firem i provozoven. Pokud ještě...

Nový RVP PV: Co čeká mateřské školy od roku 2026?

Od 1. září 2026 začne být pro všechny mateřské školy závazný nový Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (RVP PV)....

Zkušební doba po flexinovele zákoníku práce 2025: Přehled změn a nová pravidla

Od 1. června 2025 vstupuje v platnost flexibilní novela zákoníku práce, která mění pravidla týkající se zkušební doby. Tyto změny...

Nová pravidla pro vstupní lékařské prohlídky zaměstnanců: Co platí v roce 2025?

Od roku 2024 vstoupila v platnost důležitá změna v oblasti pracovnělékařských služeb. Spolu s novelou zákoníku práce byla upravena pravidla...