Logo AIVD
Živé vysílání

Akreditovaný seminář: Klíčové změny v podpůrných opatřeních aktuálně

Jak správně poskytovat podpůrná opatření žákům s SVP

Termín: 25. 11. 2021
Místo konání: Online – živý přenos

Získejte přehled o všech aktuálních změnách v poskytování podpůrných opatření a vyzkoušejte si v praxi tvorbu plánů pedagogické podpory a individuálních vzdělávacích plánů. Poraďte se o efektivním využití pedagogické intervence. V diskusi můžete sdílet cenné zkušenosti se spoluprací s asistenty pedagoga či s využíváním různých typů pomůcek.
Seminář má akreditaci MŠMT: Č.j.: MSMT- 31270/2020-2-787. Účast lze hradit prostřednictvím Šablon.

4 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Seminář má akreditaci MŠMT: Č.j.: MSMT- 31270/2020-2-787. Účast lze hradit prostřednictvím Šablon.

Důležité: 

S ohledem na aktuální situaci proběhne seminář v online podobě. Budou dodrženy veškeré podmínky pro akreditované vzdělávací akce. Můžete počítat s možností pokládat dotazy. Navíc budete mít k dispozici nahrávku a k informacím se tak budete moci kdykoliv vrátit.

Cíl živého vysílání:

Cílem semináře je poskytnout účastníkům přehled všech změn v podpůrných opatřeních různého druhu v souladu s aktuální legislativou. Zkušená lektorka poradí, jak si co nejlépe nastavit spolupráci se školským poradenským zařízením či v týmu pracovníků školního poradenského pracoviště (PPP, SPC). Dozví se, jak efektivně zpracovat plány pedagogické podpory a individuální vzdělávací plány, jak využívat či jak spolupracovat s asistenty pedagoga ve prospěch podporovaných žáků i dobrého klimatu ve třídě. Soustředí se také na to, jak řešit problematické situace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve složitém systému podpůrných opatření. V praxi si účastníci budou moci vyzkoušet tvorbu či úpravu individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory a odborně zkonzultovat vše, s čím se na své škole v této oblasti potýkají.

Klikněte zde pro detailní program semináře.

Komu je živé vysílání určeno:

Seminář Klíčové změny v podpůrných opatřeních aktuálně je určen všem ředitelům škol a školských zařízení, pedagogům, speciálním pedagogů, koordinátorům inkluze a výchovným poradcům, pedagogům a asistentům pedagoga. Seminář není určen pro pracovníky školských poradenských zařízení a pro pracovníky ve speciálních školách.

Další informace:

Jako účastník kurzu obdržíte osvědčení o jeho absolvování. V ceně semináře jsou podkladové materiály v elektronické podobě.

Program akreditovaného semináře (8:30–16:00 hod.)

V souladu s pravidly akreditovaných akcí bude seminář rozdělen do 4 bloků po 90 minutách, následovaných přestávkami (30 minut). V rámci jednotlivých bloků budete mít dostatečný prostor pro dotazy.

  • Současný stav ve školách v oblasti společného vzdělávání
  • Podpůrná opatření – legislativní novinky, jejich přehled a dopad změn pro školy (žáky, učitele, vedení škol, poradenské pracovníky ve škole)
  • Kompenzační pomůcky, IVP, plány pedagogické podpory, organizace vzdělávání žáků s SVP, doporučení poradenských zařízení apod.
  • Mýty a omyly v uplatňování podpůrných opatření (situace z praxe)
  • Individuální plány a plány pedagogické podpory (rozdílnost dokumentů, efektivita zpracování a využívání těchto dokumentů, novinky v legislativě)
  • Asistenti pedagoga (jejich kompetence, spolupráce s pedagogy, fungování v systému školy, novinky upravující jejich působení ve škole)
  • Příklady z praxe, diskuse
  • Případové studie a modelové situace
  • Praktická příprava dokumentů IVP a PLPP s odbornými konzultacemi

Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková

Dagmar Vilášková je speciální pedagožka. Na pozici vedoucí školních poradenských pracovišť na základních školách zajišťuje inkluzivní podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, rovněž se věnuje podpoře a akceleraci žáků nadaných. Zkušenosti se vzděláváním dětí a žáků s kombinovaným postižením, dětí a žáků s autismem a vadou zraku předává na katedře speciální pedagogiky Ostravské Univerzity jako externí vyučující akreditovaného předmětu Strukturované učení a autismus, ale také formou bezplatných konzultací rodinám s dětmi s poruchami autistického spektra. Vystudovala speciální pedagogiku a speciální andragogiku na Masarykově Univerzitě v Brně. V roce 2006 vydala metodiku Strukturované učení pro žáky s autismem (s přihlédnutím k postižení zraku a mentální retardaci). Profesní zkušenosti získala jako učitelka v mateřské škole, asistent pedagoga, učitel na 1. stupni ZŠ, speciální pedagog v pedagogicko-psychologické poradně, odborný rada – odborník v oblasti speciální pedagogiky pro ČŠI, odborný pracovník – speciální pedagog, školní speciální pedagog a lektor. Od roku 2011 se věnuje metodickému vedení asistentů pedagogů na mateřských, základních a středních školách a tvorbě koncepcí školních poradenských pracovišť. V rámci lektorské činnosti se věnuje tématům: Školní poradenské pracoviště, Inkluzivní vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra, Diagnostika a reedukace specifických poruch učení, Asistent pedagoga ve školní praxi, Podpůrná opatření a legislativa v MŠ, ZŠ a SŠ, Syndrom vyhoření.

Online – živý přenos

Místo konání:

Živé vysílání je interaktivní online seminář, jehož přenos budete sledovat na svém PC, notebooku nebo tabletu - pohodlně ve vaší kanceláři nebo doma bez nutnosti jakéhokoli dojíždění. A nejen to. Budete moci klást lektorovi i své otázky. Je to technicky velmi jednoduché – informace, jak se připojit, obdržíte včas od našeho zákaznického servisu e-mailem.


Také doporučujeme