Logo AIVD
Seminář

Prezenční seminář: Souběh výkonu funkce statutárního orgánu a pracovního poměru

Průlomová rozhodnutí soudu a smlouva o výkonu funkce dle novely ZOK

Termín: 19. 8. 2020
Místo konání: Nakladatelství FORUM (5. patro), Praha 8

Prezenční seminář: Souběh výkonu funkce statutárního orgánu a pracovního poměru

Souběh funkcí je po protichůdných rozsudcích českých soudů nekončícím tématem. Navíc je pod palbou neustálých žalob! V jakých případech může statutár uzavřít manažerskou pracovní smlouvu? A kdy naopak hrozí, že budete muset vrátit svoji mzdu kvůli neplatnosti jednání? Poznejte důkladně možná rizika, právní a daňové souvislosti a získejte praktické návody k jeho řešení v souladu s aktuální legislativou.

5 490 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře

Cílem semináře je poskytnout účastníkům komplexní aktuální pohled na problematiku souběhu funkcí, včetně jejích právních a daňových souvislostí. Účastníky seznámíme s novinkami, které přináší do praxe průlomová rozhodnutí soudu!

Vysvětlíme podstatu daného problému s ohledem na legislativu a soudní rozhodnutí a také různé přístupy a výklady k řešení souběhu. Podrobně si rozebereme rizika, která mohou plynout z uzavřených pracovních smluv statutárních orgánů, a jednotlivé možnosti pro jejich odstranění nebo minimalizaci.

Zaměříme se na postavení jednatelů a členů představenstva z pohledu zákona o obchodních korporacích, daňových předpisů a předpisů sociálního zabezpečení. Poskytneme Vám praktický návod úpravy práv a povinností statutárního orgánu ve smlouvě o výkonu funkce. A samozřejmě probereme i novinky, které se od 1. 1. 2021 dotknou smlouvy o výkonu funkce.

Prohlédněte si detailní program.

Komu je seminář určen

Seminář Souběh výkonu funkce statutárního orgánu a pracovního poměru je určen pro zástupce soukromého sektoru, zejména pro jednatele, předsedy, místopředsedy, členy představenstev a dozorčích rad obchodních společností. Dále také pro HR manažery, personalisty, firemní právníky i advokáty.

Další informace

Od 25. 5. je možné pořádat kulturní a společenské akce v omezeném počtu osob. Seminář proběhne v souladu s aktuálními podmínkami vládního nařízení pro pořádání vzdělávacích akcí. Zaručujeme vám komorní počet účastníků a zajištění nejvyšších hygienických standardů abyste se nemusíte ničeho obávat.

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály v elektronické podobě a občerstvení v průběhu kurzu.

Program celodenního semináře (9,00–15,00 hod.)

  • Úvod do problematiky – dlouhodobá praxe versus judikatura Nejvyššího soudu + průlomová rozhodnutí soudu
  • Zákon o obchodních korporacích a souběh funkcí
  • Postavení jednatele a člena představenstva z pohledu zákona o obchodních korporacích
  • Postavení zaměstnanců z pohledu zákoníku práce
  • Postavení statutárních orgánů z daňového pohledu a z hlediska předpisů sociálního zabezpečení
  • Rizika souběhu
  • Možná řešení souběhu
  • Smlouva o výkonu funkce od 1. 1. 2021: srovnání s pracovní smlouvou + praktický návod pro její přípravu

Mgr. Klára Valentová

Klára Valentová se specializuje na pracovní a korporátní právo a ochranu osobních údajů. Je jedním ze zakládajících členů české asociace advokátů specializujících se na pracovní právo – Czech Employment Lawyers Association (CzELA) a vedoucím autorského týmu komentáře k zákoníku práce. Mgr. Klára Valentová je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (2001). Od roku 2005 je advokátkou zapsanou v seznamu České advokátní komory. Již během studia a po jeho ukončení pracovala pro poradenskou společnost PricewaterhouseCoopers a v roce 2001 začala působit v advokátní kanceláři Ambruz & Dark, která se později sloučila s advokátní kanceláří Deloitte Legal. Od roku 2012 spolupracuje s advokátní kanceláří Vilímková, Dudák & Partners. Klára Valentová se specializuje zejména na pracovní právo a ochranu osobních údajů. Oboru pracovního práva se každodenně věnuje přes 20 let a poskytuje služby ve všech oblastech této právní disciplíny. Vedle klientské práce také pravidelně publikuje a přednáší na odborných seminářích a konferencích. 

Nakladatelství FORUM (5. patro), Praha 8

Zasedací místnost přímo v prostorách Nakladatelství FORUMMísto konání je bezbariérově přístupné.

Kudy?

a) autem - z centra Prahy směr Teplice, Troja, Kobylisy

b) metrem

    • trasa C Kobylisy - lze dojít pěšky nebo 1 zastávka tram č. 10 - zastávka Střelničná

c) tramvají č. 3, 10, 17 či 24- zastávka Kobylisy

d) autobusem č. 177, 152 - zastávka Kobylisy

Parkování

Doporučujeme k cestě do Nakladatelství využít MHD!

Zaparkovat zde lze v přilehlých ulicích, kde jsou parkovací automaty.

Mapa

Také doporučujeme