Podrobný program kurzu
Modul č. 1: Celodenní seminář, 31. 3. 2016, 9:00-15:30
1. Finanční výkazy podniku
1.1. rozvaha jako přehled podnikového majetku a zdrojů jeho krytí
1.2. výsledovka jako přehled o hospodaření podniku v provozní i finanční oblasti
1.3. cash flow jako přehled o zdrojích a umisťování peněžních prostředků
2. Vazby mezi finančními výkazy, odraz podnikových činností ve výkazech, případová studie
3. Rámcový finanční plán – komplexní představa o plánování jednotlivých položek a nutnosti provazování i ve vývoji, tvorba plánu na různých úrovních – kde se berou peníze a kam se ztrácejí?
4. Struktura majetku a dopad na finanční výsledky firmy – fixní náklady, variabilní náklady, objem výroby, cena – analýza bodu zvratu
5. Provozní páka – měření rizika a citlivosti zisku na změnu poptávky
6. Kalkulace nákladů jako nástroj řízení portfolia výrobků
Součástí semináře je zadání úkolu č. 1 k samostatnému vypracování
Modul č. 2: Celodenní seminář, 13. 4. 2016, 9:00-15:30
V úvodu semináře bude poskytnuta zpětná vazba k zadanému úkolu č. 1
1. Růst hodnoty firmy a dílčí faktory jejího ovlivnění
1.1. Tvorba zisku – kontrola portfolia a nákladové struktury
1.2. Volba kapitálového mixu podle stádia životního cyklu podniku
1.3. Efektivní řízení krátkodobých financí – pohledávky a závazky z obchodní činnosti
1.4. Reinvestice – kdy použít zisk pro další rozvoj a kdy ho raději rozdělit
2. Struktura použitého kapitálu (zadluženost) a dopad na ziskovost firmy – náklady kapitálu, doporučená bilanční pravidla, efektivní působení finanční páky
3. Efekt spojení provozní a finanční páky – synergie úspěšná při růstu, ale nebezpečná při poklesu
4. Řízení tzv. pracovního kapitálu (Working Capital), tj. salda oběžných aktiv a krátkodobých závazků
5. Důvody nutné pro řízení pracovního kapitálu – vymezení rozdílu mezi pracovním kapitálem a cash flow
6. Řízení pracovního kapitálu globálně optimalizací obratového cyklu peněz
7. Řízení pracovního kapitálu po složkách – nástroje řízení zásob, pohledávek a závazků
Součástí semináře je zadání úkolu č. 2 k samostatnému vypracování
Modul č. 3: Celodenní seminář, 26. 4. 2016, 9:00-15:30
V úvodu semináře bude poskytnuta zpětná vazba k zadanému úkolu č. 2
1. Investiční činnost firmy
1.1. Druhy investic a kdy se objevuje jejich nutnost v rámci životního cyklu podniku
1.2. Parametry vstupující do hodnocení investic s cílem přijmout nebo zamítnout investici
1.3. Metody hodnocení investic
1.3.1. Statické metody a jejich opodstatněnost v investičním cyklu
1.3.2. Dynamické metody – NPV, IRR, Payback Period, Profitability index, metoda anuit
1.3.3. Specifika regulatorních investic a volby metod
2. Hodnocení finančního zdraví
3. Finanční analýza
3.1. Analýza absolutních ukazatelů – struktura aktiv, pasiv, nákladů, vývoj jednotlivých položek v čase, analýza pracovního kapitálu
3.2. Analýza poměrových ukazatelů:
3.2.1.rentability
3.2.2.likvidity
3.2.3.zadluženosti
3.2.4.aktivity
3.2.5.kapitálového trhu
3.2.6.produktivity
3.2.7.souhrnné ukazatele
3.3. Altmannův index
3.4. IN index
3.5. Výhody a nevýhody souhrnných ukazatelů
4. Benchmarking s konkurenty, s odvětvím pomocí podnikových i externích ukazatelů, rozdíly mezi ratingem a syringem, nástroje benchmarkingu
Součástí semináře je zadání úkolu č. 3 k samostatnému vypracování
Modul č. 4: Webinář, 10. 5. 2016, 13:00-14:30
- Zpětná vazba k zadanému úkolu č. 3
- Zodpovídání dotazů
- Příprava na závěrečný test
Modul č. 5: Závěrečný online test s výběrem odpovědí – do 31. 5. 2016