Podrobný program kurzu
 
Modul č. 1: Celodenní seminář, 31. 3. 2016, 9:00-15:30 
1.      Finanční výkazy podniku
         1.1.   rozvaha jako přehled podnikového majetku a zdrojů jeho krytí
         1.2.   výsledovka jako přehled o hospodaření podniku v provozní i finanční oblasti
         1.3.   cash flow jako přehled o zdrojích a umisťování peněžních prostředků 
2.      Vazby mezi finančními výkazy, odraz podnikových činností ve výkazech, případová studie
3.      Rámcový finanční plán – komplexní představa o plánování jednotlivých položek a nutnosti provazování i ve vývoji, tvorba plánu na různých úrovních – kde se berou peníze a kam se ztrácejí?
4.      Struktura majetku a dopad na finanční výsledky firmy – fixní náklady, variabilní náklady, objem výroby, cena – analýza bodu zvratu
5.      Provozní páka – měření rizika a citlivosti zisku na změnu poptávky
6.      Kalkulace nákladů jako nástroj řízení portfolia výrobků
Součástí semináře je zadání úkolu č. 1 k samostatnému vypracování
 
Modul č. 2: Celodenní seminář, 13. 4. 2016, 9:00-15:30
V úvodu semináře bude poskytnuta zpětná vazba k zadanému úkolu č. 1
1.      Růst hodnoty firmy a dílčí faktory jejího ovlivnění
         1.1.   Tvorba zisku – kontrola portfolia a nákladové struktury
         1.2.   Volba kapitálového mixu podle stádia životního cyklu podniku
         1.3.   Efektivní řízení krátkodobých financí – pohledávky a závazky z obchodní činnosti
         1.4.   Reinvestice – kdy použít zisk pro další rozvoj a kdy ho raději rozdělit
2.      Struktura použitého kapitálu (zadluženost) a dopad na ziskovost firmy – náklady kapitálu, doporučená bilanční pravidla, efektivní působení finanční páky
3.      Efekt spojení provozní a finanční páky – synergie úspěšná při růstu, ale nebezpečná při poklesu
4.      Řízení tzv. pracovního kapitálu (Working Capital), tj. salda oběžných aktiv a krátkodobých závazků
5.      Důvody nutné pro řízení pracovního kapitálu – vymezení rozdílu mezi pracovním kapitálem a cash flow
6.      Řízení pracovního kapitálu globálně optimalizací obratového cyklu peněz
7.      Řízení pracovního kapitálu po složkách – nástroje řízení zásob, pohledávek a závazků
Součástí semináře je zadání úkolu č. 2 k samostatnému vypracování
 
Modul č. 3: Celodenní seminář, 26. 4. 2016, 9:00-15:30 
V úvodu semináře bude poskytnuta zpětná vazba k zadanému úkolu č. 2
1.      Investiční činnost firmy
         1.1.   Druhy investic a kdy se objevuje jejich nutnost v rámci životního cyklu podniku
         1.2.   Parametry vstupující do hodnocení investic s cílem přijmout nebo zamítnout investici
         1.3.   Metody hodnocení investic 
                  1.3.1. Statické metody a jejich opodstatněnost v investičním cyklu
                  1.3.2. Dynamické metody – NPV, IRR, Payback Period, Profitability index, metoda anuit
                  1.3.3. Specifika regulatorních investic a volby metod
2.      Hodnocení finančního zdraví
3.      Finanční analýza
         3.1.    Analýza absolutních ukazatelů – struktura aktiv, pasiv, nákladů, vývoj jednotlivých položek v čase, analýza pracovního kapitálu 
         3.2.    Analýza poměrových ukazatelů:
                   3.2.1.rentability
                   3.2.2.likvidity
                   3.2.3.zadluženosti
                   3.2.4.aktivity
                   3.2.5.kapitálového trhu
                   3.2.6.produktivity
                   3.2.7.souhrnné ukazatele
         3.3.   Altmannův index
         3.4.   IN index
         3.5.   Výhody a nevýhody souhrnných ukazatelů
4.      Benchmarking s konkurenty, s odvětvím pomocí podnikových i externích ukazatelů, rozdíly mezi ratingem a syringem, nástroje benchmarkingu
Součástí semináře je zadání úkolu č. 3 k samostatnému vypracování
 
Modul č. 4: Webinář, 10. 5. 2016, 13:00-14:30 
- Zpětná vazba k zadanému úkolu č. 3 
- Zodpovídání dotazů 
- Příprava na závěrečný test
 
Modul č. 5: Závěrečný online test s výběrem odpovědí – do 31. 5. 2016