Stop podvodným recenzím: Novela spotřebitelského zákona dopadá na digitální trhy
Velká spotřebitelská novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele se aktuálně upravuje tak, aby zahrnovala všechny požadavky evropské směrnice, které zamezují agresivním a podvodným obchodním praktikám. Nebude tedy již možné uvádět při nabídkách produktů a služeb smyšlené či upravené recenze nebo mazat negativní recenze. Obchodník bude muset spotřebitele informovat o tom, jakým způsobem zpětnou vazbu od zákazníků získává.
Upravují se také pravidla tzv. topování, tedy favorizování obchodníků na internetových tržištích. Nově bude nutné informovat spotřebitele o tom, na základě jakých hlavních parametrů funguje pořadí výsledků vyhledávání. Velké změny zasáhnou provozovatele mobilních her a videoher. Také zde musejí být uživatelé podrobněji informováni. Například nebude možné, aby byl postup či zážitek ze hry, která je nabízena ve variantě zdarma, podmíněn přikoupením některých prvků.
Udržte si náskok pravidelným přehledem nejnovějších legislativních změn a vysvětlením jejich dopadů do firemní praxe. Pracovní život je snazší, když vám radí Statutární zástupce firmy.